Mazda 3 - cennik 2019. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X wjeżdża do salonów. Wiemy, ile kosztuje

Ceny nowej Mazdy 3. Nowa trójka jeździ już po polskich ulicach. Jednak do tej pory dostępna była tylko z silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G 122 KM. Teraz do sprzedaży wchodzi jednostka Skyactiv-X. Wiemy już, ile kosztuje.

O cenach nowej Mazdy 3 informowaliśmy was już wcześniej. Silnik Skyactiv-X nie był jednak jeszcze dostępny w sprzedaży. Teraz powoli wchodzi do polskich salonów. Jak podaje IBRM Samar, cennik tej wersji otworzy 112 900 zł. Skyactiv-X łączy zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym, znanym tradycyjnie z jednostek Diesla. Innowacyjny motor dostarcza kierowcy 181 KM.

Mieliśmy już okazję przetestować to rozwiązanie, o czym więcej przeczytacie w tym miejscu: Jeździliśmy prototypem Mazdy z nowym silnikiem benzynowym Skyactiv-X z samoczynnym zapłonem

Nowa Mazda 3 - ceny z silnikiem Skyactiv-X. Wersja wyposażenia Kai

Hatchback i sedan:

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT - 112 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT - 120 900 zł

Tylko hatchback:

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD- 122 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD - 130 900 zł

Wyposażenie bazowe nowej Mazdy 3. Co oferuje w standardzie?

Ceny nowej Mazdy 3 są wysokie, ale Japończycy chcą to nadrobić bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Powyżej podaliśmy kwoty, jakie znajdziemy w cenniku przy bazowej wersji wyposażenia Kai. Co kierowca dostanie w niej bez żadnych dopłat?

  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
  • System e-Call
  • System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat - MRCC)
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Czujniki parkowania tylne
  • Immobilizer fabryczny
  • Alarm antywłamaniowy
  • Klimatyzacja manualna
  • Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
  • Czarna podsufitka (hatchback) / Grafitowa podsufitka (sedan)
  • Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • Przycisk do uruchamiania silnika
  • Centralny zamek
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna) (SKYACTIV-X)
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe) (SKYACTIV-X)
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz cyfrowe zegary (7")
  • Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8")
  • System nawigacji Mazda oraz Apple Carplay & Android Auto
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth®
  • Koła 205/60/R16 na felgach aluminiowych Silver (16") (hatchback i sedan z silnikiem SKYACTIV-G)
  • Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Grey (18") (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
  • Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Silver (18") (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
  • Przednie reflektory diodowe (LED) oraz światła do jazdy dziennej diodowe (DRL LED)
  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) (SKYACTIV-X)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
  • Przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)

Wyposażenie pozostałych wersji opisaliśmy w tym miejscu: Nowa Mazda 3 - cennik 2019. Już w standardzie bardzo bogato wyposażona

Nowa Mazda 3 jest dostępna jako hatchback oraz sedan. Trójka w nadwoziu hatchback mierzy 4459 mm długości (+6 mm), 1797 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Sedan na długość urósł o 77 mm do 4662 mm i stał się o 5 mm wyższy. Mazda chwali się rozstawem osi, który wynosi aż 2725 mm i plasuje nową Mazdę 3 w samej czołówce segmentu. Dzięki dużemu rozstawowi osi nowa trójka powinna zaoferować wyjątkowo przestronną tylną kanapę.

Polski cennik otwiera wersja 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT, którą wyceniono na 94 900 zł.

Więcej o:
Komentarze (28)
Mazda 3 - cennik 2019. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X wjeżdża do salonów. Wiemy, ile kosztuje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mazda_owner

    Oceniono 7 razy 7

    najciekawsze jest to ze nigdzie nie ma podanych osiagow ciagle tylko o spalaniu mowa... ciekawe czy tak slabo czy tak dobrze jedzie ,,

  • pszczolkaprezesa

    Oceniono 14 razy 6

    ;ebło kogoś z tymi cenami! Jakiś miszcz marketyngu zachwycił się polskim sukcesem bo oglądał TVP przez tydzień po 18godzin na dobę i uznał że takie ceny to dla Polaków będą niziutkie i będą walić drzwiami i oknami by kupić nową Mazdę?

  • Gość: BRT

    Oceniono 6 razy 4

    czarna podsufitka... porąbało ich z tymi czarnymi - to tak jak 15 lat temu był okres ze kupno białej lodówki było wyzwaniem.... - nie kupie tego auta bo nie znosze czarnego nad głową...

  • Gość: Adam

    Oceniono 8 razy 4

    W praktyce jest ciasna na tylnej kanapie. Bagażnik też dość przeciętny.

  • goostuff

    Oceniono 3 razy 3

    Fajnie podają podają istotne dane na stronie: Pojemność bagażnika (Tryb 2-miejscowy)
    719 litry.
    "Tryb 5-miejscowy" najwyraźniej jest nieistotny... Albo oryginalny sposób na ukrycie niewygodnych danych...

  • Gość: lisza

    Oceniono 2 razy 2

    nie mogę się doczekać jak będzie działać z wyposażeniu "gałka dźwigni zmiany biegów" hehe

  • Gość: gosciu

    Oceniono 4 razy 2

    Cena jak za premium a to jednak nie ta klasa jeszcze. Silnika jestem ciekawy, za to na tylne siedzenie ciężko wsiąść i 182 cm facet się nie jest w stanie wyprostować. Auto oryginalne i ładne ale trochę niepraktyczne i b. drogie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX