Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Używana Skoda Octavia II - opinie, awaryjność, najlepsze wersje. Rynek wtórny od kilkunastu lat rozkwita, stanowi główne źródło samochodów dla polskich kierowców. Wśród aut kompaktowych bezapelacyjnym liderem wciąż pozostaje Skoda Octavia II, spełniająca wymagania większości kierowców.

Używana Skoda Octavia II - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Od 2004 do 2013 roku w ofercie czeskiego producenta znajdowała się druga generacja kompaktowej Octavii. Funkcjonalny model zbudowany w oparciu o płytę podłogową, układ jezdny i jednostki napędowe Volkswagena Golfa V cieszył się ogromną estymą wśród użytkowników flotowych i indywidualnych.

Nienaganna sylwetka skrywa funkcjonalne wnętrze, mieszczące cztery dorosłe osoby i imponujące 560 lub 580 litrów kufra (liftback, kombi). W lepiej wyposażonych odmianach wyposażeniowych tworzywa sztuczne i tekstylne wykończenia prezentują się znacznie lepiej niż w bazowych konfiguracjach. Na liście dodatkowych opcji znaleźć możemy między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozbudowany zestaw audio z kolorową nawigacją, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, a nawet napęd na cztery koła.

Używana Skoda Octavia II - silniki. Dylemat przed wyborem jednostki napędowej

Bogata paleta jednostek napędowych Octavii znacząco utrudnia dokonanie trafnego wyboru. Niestety, tylko wybrane jednostki warte są naszej uwagi. Wśród silników benzynowych bezproblemową eksploatację gwarantują bazowe wolnossące 1.4 i 1.6 MPI - 80 i 102 KM. W zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2, 1.4, 1.8 lub 2.0 - odpowiednio 85-105, 122, 160 i 200-220 KM wiąże się ze sporym ryzykiem. Nietrwałe łańcuchy rozrządu, wadliwe pierścienie tłokowe generujące duże zużycie oleju silnikowego przyczyniają się do wysokich kosztów eksploatacji. Ewentualne doprowadzenie motorua do pełnej sprawności pochłonie nawet 10 tysięcy złotych. Regeneracja turbosprężarki to wydatek 900-1500 złotych.

Amatorzy silników wysokoprężnych mogą z całą pewnością decydować się na kultową konstrukcję 1.9 TDI 105 KM lub nowszy 1.6 TDI o takiej samej mocy. Seryjnie współpracują z pięciostopniową ręczną przekładnią. W ich przypadku możemy liczyć na niewielkie zapotrzebowanie na paliwo - wytrwali kierowcy z łatwością zbliżą się do wartości 4 litrów na setkę. Mocniejszy diesel 2.0 TDI 140 lub 170 KM zachwyca dynamiką, elastycznością i niskim spalaniem. Niestety, przez pierwsze lata borykał się z wieloma wadami konstrukcyjnymi. Pękające głowice, awaryjny układ wtryskowy to tylko niektóre z kosztownych bolączek. Jeśli planujecie mocnego diesla, to tylko w wersji po liftingu z szyną wtryskową common-rail. Jest znacznie trwalszy i cechuje się wyższą kulturą pracy.

Błyskawicznie działające dwusprzęgłowe automatyczne przekładnie DSG cieszą się sporą popularnością. Zdaniem mechaników ich wytrzymałość oscyluje wokół 250 tysięcy kilometrów. Po tym przebiegu konieczna będzie wymiana zestawu sprzęgieł, a także naprawa mechatroniki sterującej ich pracą – rachunek za całą operację może wynieść 7-8 tysięcy złotych.

Ile kosztuje używana Skoda Octavia II? Ceny Octavii II w Polsce

Podaż Octavii jest kilkukrotnie większa. Nic dziwnego, auto od wielu lat pozostaje liderem pośród nowych samochodów w klasie kompaktowej. Mimo tego, znalezienie dobrej sztuki nie będzie łatwym zadaniem. Z uwagi na flotowy rodowód, znaczna część egzemplarzy ma przebiegi przekraczające 250 tysięcy kilometrów, a to w przypadku diesla oznacza początek problemów z kosztownym osprzętem. Bezpieczniej poszukać wolnossących silników benzynowych, które kuszą mniejszym kilometrażem i często pochodzą od pierwszego właściciela. Na model z 2010 roku trzeba przeznaczyć około 23-26 tysięcy złotych.

Skoda OctaviaSkoda Octavia fot. Skoda

Więcej o:
Komentarze (13)
Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Admz1985

    Oceniono 1 raz -1

    Śmigam dwiema Octaviami, jedna to .6 MPI a druga 2.0 TDI cr. Te same przebiegi. Mimo większej mocy w 2.0 i małemu spalaniu wolę Octavię 1.6 MPI z gazem. Nie bierze mi dużo oleju. Jest cicha, bez wibracji. A na drogach jest tak duży ruch i tyle policji, że nie ma gdzie się rozpędzić tym 2.0. 100 KM wystarczy. Nie słuchajcie tych co lubią dużo koni pod maską. To już się nie sprawdza na szych drogach.

  • Gość: Kuba

    Oceniono 1 raz -1

    265 tyś od nowości 1.6 + gaz. 65% przebiegu to trasa. Robione pierścienie i 2x głowica bo gniazda wypaliło (ale to od gonienia po autostradzie) . Po zrobieniu pierścieni przestała brać olej. Wymiana łożysk, chłodnicy, cewki, sprężyn i amortyzatorow z przodu. Poza tym tylko eksploatacja.

  • madmax87

    0

    Przez kilka lat przerabiałem Octavię II fl z '11r. silnik 1.4tsi 122km. Pozbyłem się jej przy przebiegu 130tys. km i do tego czasu nie sprawiło żadnych problemów, zerowa konsumpcja oleju, brak awarii. Do tego dodam że auto świetnie wyposażone, a spalanie do 7l/100km benzynki. Aktualnie jeżdżę Octavią III z '14r. 1.6tdi seryjnie 105km, w mojej wersji osiągi podniesione do 140km i 320nm. Przebieg na obecną chwilę 170tys. km. Przy 120tys. wymieniony dwumas, przy 160tys. rozrząd, przy 170tys. akumulator (z uwagi na system start-stop). Poza tym odpukać żadnych awarii, spalanie rzadko kiedy przekracza 5l/100km. Obie Octavię w wersji kombi... Niesamowity bagażnik który zawstydza Insignię, Volvo V70 czy Citroena C5.

  • Gość: Tres

    Oceniono 1 raz -1

    Jeżdżę Octawką II już osiem lat 1.9 tdi 105 bxe.Kupiłem jak miała 150000km, a w tej chwili ma już 3800000km . Oczywiście jak to w samochodzie trzeba wymienić parę rzeczy i dbać o nie, ale auto jeździ i nawet wygląda tak samo jak w momencie gdy je kupowałem .
    Jeżeli ktoś szuka takiego autka bądź innego dieselka to polecałbym szukać takiego po 250k km , a nawet trochę więcej bo te główne i zarazem najdroższe elementy padają przeważnie miedzy 200 , a 270 tyś. km . A po w ich wymianie możemy znowu długo w spokoju pojeździć.

  • Gość: Jaaa

    Oceniono 1 raz 1

    Yyy mam w skodzinie 2005 1.6 FSI i ani słowa o tym silniku why ?

  • Gość: Damian

    Oceniono 1 raz 1

    Pinio, dokładnie tak. Kolega ma taką serwisowaną od nowości w ASO(przebieg 160kkm) i zużycie oleju na poziomie 1l/1000 km. Stare 1.6 MPI z lat 90. i początku XXI wieku mam wrażenie, że były dużo bardziej trwalsze, a w tych nowszych autach gdzie były jeszcze montowane, to już raczej księgowa przyłożyła rękę do silnika. Poza tym 1.6 MPI, a tym bardziej 1.4 MPI nie jedzie. Bardzo słabe osiągi, a po zapakowaniu bagażnika i 4-5 osób do środka, zostaje nam się tylko toczenie do celu. Jak dla mnie zero dynamiki i nigdy w życiu bym nie kupił Octavii z takim silnikiem. Moim zdaniem jedyne godne silniki w tym modelu to poliftowe 2.0 TDI 140/170 KM. Ciężko jest znaleźć zadbany egzemplarz, ale jak się uda to można czerpać chociaż minimalną radość z jazdy - to w końcu tylko zwykła Octavia.

  • Gość: Pinio

    Oceniono 1 raz 1

    1.6 MPI 102 KM polecany ? Przecież to olej pożera na potęgę. Sam wiem z autopsji. Wystarczy poszukać postów na forum Skody, VW lub Seata. Jedyne lekarstwo: remont silnika.

  • Gość: Adolf

    Oceniono 5 razy 5

    To ma być artykuł?? Jakoś urwał się w połowie. Gdzie wnioski i analiza opłacalności zakupu. Kto to pisał? Jakiś gimnazjalista? WTF :=)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX