Kupujemy używane: Toyota Auris I - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Używana Toyota Auris I - opinie, awaryjność, najlepsze wersje. Doskonałym połączeniem niewielkich rozmiarów i przestronnego wnętrza są auta kompaktowe. Obok niezwykle popularnych niemieckich modeli, warte uwagi pozostają również inne propozycje. Pochlebne opinie wśród mechaników i samych użytkowników zbiera Toyota Auris I.

Używana Toyota Auris I - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Dużą popularnością i zaufaniem wśród kierowców cieszy się ikona japońskiej niezawodności – produkowana w Wielkiej Brytanii Toyota Auris pierwszej generacji. Dostępna jako trzy lub pięciodrzwiowy hatchback produkowana od 2006 do 2013 roku. Obłe, estetycznie narysowane nadwozie zostało przyzwoicie zabezpieczone przed korozją – rdza sporadycznie atakuje wybrane egzemplarze. Kompakt mierzy 422 centymetry długości, 176 szerokości i 151,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 260 cm.

Wnętrze wykonano z twardych, lecz solidnie spasowanych materiałów odpornych na intensywne użytkowanie. Zdecydowana większość dostępnych na rynku egzemplarzy wyposażonych jest w elektrycznie sterowane szyby, manualną klimatyzacje i radio. Na liście opcji była także automatyczna klimatyzacja, rozbudowane nagłośnienie i skórzana tapicerka.

Toyota Auris, z łatwością zabiera na pokład cztery dorosłe osoby z rozsądnym bagażem (354 litrów pojemności bagażnika). Pokładowa elektronika uchodzi za trwałą, ale zdarzają się usterki samoistnie wysuwających się uchwytów na napoje z deski rozdzielczej. Naprawa dość prostego mechanizmu oznacza wydatek na poziomie 200 złotych. Niektórzy użytkownicy zgłaszają awarię wyświetlacza z kontrolką poduszki powietrznej na konsoli środkowej. Jego wymiana i skasowanie błędu wiąże się z wydaniem około 400 zł.

Używana Toyota Auris I - ostrożnie z mocnymi dieslami

Benzynowa gama silników składa się ze sprawdzonych wolnossących propozycji 1.33, 1.4, 1.6 o mocy 101, 97, 124-132 KM. Każda z wymienionych zadowoli kierowców o spokojnym usposobieniu ceniących płynną i spokojną jazdę. Zdaniem specjalistów, regularne wymiany oleju i rozrządu (700 złotych) zapewni bezawaryjną eksploatację przez długie lata. W najmocniejszej wersji benzynowej zdarzają się uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej i nieliczne przypadki wytarcia szklanek popychaczy.

Ryzykowną decyzją okazuje się natomiast zakup najmocniejszej wersji wysokoprężnej. W gamie Toyoty znajdziemy 1.4, 2.0 i 2.2 D-4D o mocy 90, 126 i 177 KM. Kosztowna jest regeneracja wtryskiwaczy - około 900 złotych za sztukę. Na domiar złego, wymienione diesle nie uchodzą za bezproblemowe konstrukcje. Regeneracja turbosprężarki pochłonie około 900-1800 złotych zależnie od skali uszkodzeń. Najsłabszy diesel nie ma dwumasowego koła zamachowego, a DPF pojawił się w nim dopiero w 2010 roku. W 2.2 degradacji ulega uszczelka pod głowicą przy przebiegu rzędu 200-250 tysięcy kilometrów oraz występują problemy z odpalaniem w niskich temperaturach. Na tę ostatnią przypadłość lekarstwo stanowi modyfikacja zaworu w pompie paliwa i zmiana ECU silnika – koszt około 700-800 złotych. W 5-biegowych przekładniach manualnych przedwcześnie zużywają się łożyska. 6-przełożeniowe mechanizmy są zdecydowanie trwalsze.

Ile kosztuje używana Toyota Auris I? Sytuacja rynkowa

Toyota Auris była popularnym autem, więc nie dziwi spora podaż nieźle utrzymanych egzemplarzy na rynku wtórnym. Część pochodzi z polskich salonów. Niewielką przewagę ma diesel. Nie lada gratką dla miłośników ekologii jest trwała odmiana hybrydowa, choć takich samochodów jest jak na lekarstwo. Szkoda, bo to odpowiedni napęd do miasta. Za japoński kompakt z początku produkcji trzeba zapłacić 15-18 tysięcy złotych.

Toyota Auris IToyota Auris I fot. Toyota

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA