Kupujemy używane: Mazda 6 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Używana Mazda 6 II - opinie, awaryjność, najlepsze wersje. Japońskie auta cieszą się w Polsce dużą sympatią. Słyną z dopracowanej konstrukcji, bezawaryjności i niskiej utraty wartości. Szukając używanej propozycji w segmencie D, nie sposób pominąć Mazdy 6 II.

Używana Mazda II - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Niezależnie od segmentu, auta autorstwa Mazdy uchodzą za dopracowane konstrukcje, dobrze znoszące eksploatację po polskich drogach. Niestety, niezależnie od roku produkcji i modelu, trapi je poważny kłopot z korozją nadwozia. Problem ten dotyczy również drugiej generacji modelu 6 produkowanego od 2007 do 2012 roku. Japoński średniak dostępny był jako klasyczny sedan, liftback i funkcjonalne kombi.

Dynamicznie narysowane nadwozie nawet w bezwypadkowych egzemplarzach zmaga się z rdzawym nalotem – korozja atakuje podwozie, progi, nadkola i końcówki drzwi. Rdza pojawia się też na elementach podwozia i zawieszenia. Niestety, regularna konserwacja jedynie opóźnia degradację karoserii. Ponadto, w szóstce zdarza się, że woda przecieka do wnętrza w okolicy relingów dachowych i zacinają się zamki pokrywy bagażnika w kombi. Zaparowane reflektory wymagają po prostu lepszego uszczelnienia. Większość drobnych awarii da się usunąć za kilkadziesiąt złotych.

We wnętrzu znajdziemy typowo japoński ład i dbałość o detale. Konsola prezentuje wzorową ergonomię, a wszelkie przełączniki rozlokowano intuicyjnie. Tworzywa sztuczne są twarde, lecz solidnie spasowane. Niestety, okazują się podatne na zarysowania. Przednie, należycie wyprofilowane fotele z pewnością spełnią oczekiwania europejskiego klienta, choć mogłyby mieć nieco dłuższe siedzisko. Opcjonalnie dysponują elektryczną regulacją.

Na kanapie, zwłaszcza w wersji kombi przestrzeni jest sporo, jednak bliżej Maździe do kompaktowych konstrukcji, niż przedstawicieli segmentu D. Lista dodatków składa się między innymi ze skórzanej tapicerki, automatycznej klimatyzacji, fabrycznego radia z CD, komputera pokładowego i aktywnych oraz biernych systemów bezpieczeństwa. Bagażnik w kombi ma 500, a w liftbacku 520 litrów.

Honda Accord VIIIHonda Accord VIII fot. Honda

Używana Mazda 6 II - uwaga na wersje wysokoprężne

Paleta jednostek napędowych nie pozostawia zbyt dużego wyboru. Niestety, oszczędne silniki wysokoprężne nie są polecane przez specjalistów. Czterocylindrowe diesle 2.0 i 2.2 MZR-CD o mocy 121-163 i 180-185 KM okazują się kosztowne w eksploatacji. Ewentualna regeneracja wtryskiwaczy pochłonie przeszło 1000 złotych za sztukę, wymiana dwumasowego koła zamachowego 3000 złotych. W dwulitrowym motorze dochodzi czasem do przedmuchów pod wtryskiwaczami powodującymi niedrożność smoka olejowego. Naprawa w ASO to około 2 tysięcy złotych. W topowym dieslu potrafi się rozciągnąć łańcuch rozrządu. Wiele egzemplarzy naprawiono na gwarancji. Jeśli nie, wymiana tego elementu poza ASO wyniesie 1500-2000 złotych.

Zdecydowanie lepiej prezentują się silniki benzynowe. Wolnossące jednostki czterocylindrowe i jeden V6 nie sprawiają większych trudności. Bazowy 1.8 o mocy 120 KM okazuje się zdecydowanie za słaby do napędzania ważącej przeszło 1.6 tony Mazdy 6. Dopiero czterocylindrowe 2.0 i 2.5 gwarantują wystarczające parametry – 147 i 170 KM. Dostępny na rynku północnoamerykańskim silnik 3.7 V6 generuje 276 KM.

Bezawaryjną eksploatację zapewniają regularne wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów i rozrządu (koszt około 900 złotych).

Mazda 6 IIMazda 6 II fot. Mazda

Więcej o:
Komentarze (16)
Kupujemy używane: Mazda 6 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: oporopowrotnik

    Oceniono 5 razy 3

    Prawie nic się nie zgadza
    Rudego to se szukaj, ale w czterech pancernych

  • Gość: Utah

    Oceniono 5 razy 3

    Gdzieś Pan panie redaktorku zasłyszał te opinie ?
    U pana Miecia na bazarze ?
    Jak można pisać kompletnie nieprawdziwe dane ?

  • Gość: Zoom-Zoom

    Oceniono 5 razy 3

    Jak macie takich dziennikarzy,
    to współczuję.
    Co za brak wiedzy ? Kompletne bzdury !
    Mam M6 GH z 2009r. 192 tyś. 2.0 Pb 147 KM
    I nie chcę innego auta.
    Jak można pisać o wielkości wnętrza tego auta i porównywać do kompaktu, kiedy w swojej klasie należał do największych.
    Jaka rdza ???!!! Pomylone generacje, jakieś przedruki, coś tam coś tam podsłyszane, stereotypowanie - żenada

  • Gość: Gość

    Oceniono 5 razy 3

    Ten kto pisał ten artykuł chyba nigdy nie widział tego auta na własne oczy. Od czterech lat mam M6 2.2 z 2011 roku i nie chce innego. Zero rudej, zero awarii. Super autko.

  • Gość: Marceli

    Oceniono 5 razy 3

    Miałem M6 II generacji i poza wymianą materiałów ekspoloatacyjnych nie miałem żadnego problemu.
    Kupiłem używaną 150kkm i po 3. latach sprzedałem z przebiegiem 246 kkm. Rudej tam nie widziałem. W nowszych egzemplarzach też jej nie widać. Miałem 2015 i teraz mam 2018. Tylko leję i jeżdżę. Oczywiście regularnie serwisuje zgodnie z wytycznymi producenta. Dla mnie to kopejny propagandowy artykuł, który ma utrwalić pogląd, że Mazda=Ruda

  • Gość: Tomek

    Oceniono 5 razy 3

    Ruda na progach, drzwiach i błotnikach? Szanowny redaktor pomylił generacje M6.
    Owszem, nalot na elementach podwozia i zawieszenia to norma ale reszta to bzdury.
    Ilość miejsca bliższa kompaktów? No ja przepraszam, ale takie rzeczy to tylko w Skodzie...faktycznie może niewiele więcej miejsca jest w M6 niż w Octavii, ale mówmy o zwykłych kompaktach a nie przerośniętej Skodzie.

  • Gość: Mariusz

    Oceniono 4 razy 2

    Ten co pisał ten artykuł o Mazda 2.0 i 2.2 diesel powinien pójść do lekarza bo z głową ma coś nie tak.
    Jeżeli serwisu jesz auto zgodnie z wytycznymi producenta to te silniki długo działają.
    Podkładki tylko Bosch cena 12.50zl
    Wymiana 150zl
    Rozrzad org. Z pompa 920 zł
    Czyszczenie smoka 200zl
    Reg.zaworow przy wymianie rozrz. 150zl
    Niech autor porównaj diesle że stajni vw
    2.0tdi 2.5tdi 2.7 tdi 3.0tdi
    Benzyna każda tsi na łańcuchu to szajs

  • Gość: Daniel

    Oceniono 6 razy 2

    Mam.2009 i.dsje 5000 tyś PLN jak.ktoś Najdzie rudą

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX