Nowy Lexus RX i RX L - czas na facelifting. Odświeżenie wyglądu i parę nowości w kabinie

Nowy Lexus RX zadebiutuje w Europie 30 czerwca na Chantilly Arts & Elegance Richard Mille. Sprzedaż zmodernizowanego Lexusa RX rozpocznie się jesienią 2019 roku.

Nowy Lexus RX to nie nowa generacja, a lifting. Dlatego nie ma mowy o rewolucji w jednostkach napędowych. W Polsce będą prawdopodobnie w dalszym ciągu dostępne więc wersje RX 300 (benzyna 2.0 238 KM) oraz 450h (hybryda 3.5 313 KM). Cen nowego Lexusa RX jeszcze nie znamy, ale facelifting nie powinien oznaczać dużej podwyżki.

Aktualnie Lexus RX 300 kosztuje wyjściowo 253 900 zł, a RX 450h - 309 500 zł. Przedłużony Lexus RX 450hL to wydatek na poziomie 368 900 zł.

Zespół inżynierów projektujący nowy model przebadał każdy element pojazdu. Efektem zmian jest m.in. usztywnienie nadwozia i udoskonalenie układu zawieszenia, w tym nowe amortyzatory i system sterowania hamulcami. Dzięki temu samochód zyskał jeszcze lepsze właściwości jezdne i większą precyzję prowadzenia. A przynajmniej tak obiecuje producent.

Nowy Lexus RXNowy Lexus RX fot. Lexus

We wnętrzu nowego RX znalazł się nowy ekran dotykowy.

Projektanci położyli większy nacisk na współpracę systemu multimedialnego z telefonem, dodając nowy uchwyt na telefon i port USB, a także połączenie za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Systemem multimedialnym można sterować głosem za pośrednictwem telefonu z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri lub Google Assistant.

Lexus RX 2020Lexus RX 2020 fot. Lexus

Systemy bezpieczeństwa nowego Lexusa RX

Nowy RX otrzymał również pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji, który wspomaga kierowcę w zapobieganiu wypadkom. Rozwiązanie to oparte jest na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych, które sprawdzają się nawet w warunkach słabego oświetlenia.

Pakiet obejmuje m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dnia, a także asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA), które są prezentowane na wyświetlaczu HUD oraz na wielofunkcyjnym ekranie na tablicy przyrządów. Łącząc radarowy aktywny tempomat (DRCC, Dynamic Radar Cruise Control) oraz asystenta śledzenia pasa ruchu (LTA, Lane Tracing Assist), nowy RX ułatwia kierowcy utrzymanie samochodu na pasie. Jeżeli system wykryje ryzyko opuszczenia pasa, LTA ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub wibracjami kierownicy, a w razie potrzeby wprowadza korektę toru jazy.

Lexus RX 2020Lexus RX 2020 fot. Lexus

Styliści nie zdecydowali się na rewolucję w wyglądzie. Nowe nadwozie RX zachowuje mocny, sportowy wygląd. Charakterystyczna linia przebiegająca wzdłuż boków pojazdu została trochę zmieniona. Lekko przeprojektowano także grill.

Zupełnie nowe są za to reflektory.W RX 2020, Lexus po raz pierwszy na świecie zastosował tzw. BladeScan AHS. W tym systemie światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, lecz BladeScan Type AHS precyzyjnie kontroluje jego rozsył, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. System oświetla miejsca, które mogą być trudne do doświetlenia w konwencjonalnych układach świateł drogowych, np. pobocze drogi.

BladeScan Type AHS umożliwia również dostrzeżenie pieszych i znaków drogowych znacznie wcześniej, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów.

Lexus RX 2020Lexus RX 2020 fot. Lexus

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.