Serwis oponeo.pl przygotował kolejną odsłonę rankingu polskich miast. Oceniano je z perspektywy kierowcy. Informacje pozyskano z ogólnodostępnych baz danych na stronach urzędów miast, zarządów dróg oraz z systemu Yanosik.
W zestawieniu znalazły się największe polskie miasta, które, tak jak w zeszłym roku, podzielono na dwie grupy, ze względu na liczbę mieszkańców. Noty przyznawano w skali od 1 do 9 – miastom powyżej 300 tys. mieszkańców, a w przypadku miejscowości, w których mieszka mniej niż 300 tys. osób – od 1 do 10. Wyjątkiem były koszty związane z wymianą ogumienia, gdzie maksymalna ocena to 6. Dodatkowymi punktami (0-3) nagradzano ulgi związane z parkowaniem samochodów hybrydowych.
Oceniane kategorie:
W grupie powyżej 300 tys. mieszkańców wygrał Lublin, a drugie miejsce utrzymał Szczecin. Co ciekawe, obydwa miasta znalazły się w czołówce także rok temu. Na podium znalazła się wtedy jeszcze Bydgoszcz, która teraz zanotowała spadek na 5. miejsce. Teraz brązowy medal przyznano Gdańskowi.
Wyraźnie od innych miast odstaje Warszawa. To najniżej ocenione miasto w rankingu.
Miasta powyżej 300 tysięcy mieszkańców fot. Oponeo.pl
Miasta powyżej 300 tysięcy mieszkańców fot. Oponeo.pl
W porównaniu do zeszłego roku, w kategorii miast do 300 tys. mieszkańców doszło do przetasowania w tabeli. Awans zaliczyły Gliwice (z 4. na 3. miejsce), Białystok (z 7. na 6.) oraz Katowice. W przypadku tego ostatniego skok jest naprawdę duży, bo z ósmej, aż na czwartą pozycję. Zdecydowanie gorzej niż poprzednio wypadł Radom, który zamiast zamykać podium, jak w ubiegłym roku, zakończył rywalizację z jednym z najgorszych wyników w swojej grupie.
Raz jeszcze bezkonkurencyjne okazały się Kielce, które triumfowały również rok temu.
Miasta do 300 tysięcy mieszkańców fot. Oponeo.pl
Miasta do 300 tysięcy mieszkańców fot. Oponeo
Źródło: Oponeo.pl, pełny ranking polskich miast znajdziecie w tym miejscu (link)