Motocyklowe patrole pojawią się na autostradach. Co będą robić?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła pierwszy w Polsce drogowy patrol motocyklowy. Korzystanie z jednośladów ma zwiększyć mobilność patroli, a także poszerzyć możliwości operacyjne służb drogowych w zarządzaniu ruchem czy ratownictwie medycznym.

Patrole motocyklowe GDDKiA na miejsce wypadku dotrą znacznie szybciej niż standardowe patrole samochodowe. Kierowcy jednośladów będą mogli sprawnie ominąć korki. Zatem szybciej zajmą się regulacją ruchu, a w trybie patrolowym pomogą zabezpieczać uszkodzone pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Motocykle są wyposażone w ostrzegawczą sygnalizację świetlną oraz medyczne zestawy ratownicze.

Patrole motocyklowe w miarę potrzeb będą udzielać Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej.

Zobacz wideo

Zadania patrolu to:

  • udział w usuwaniu skutków wypadków komunikacyjnych na autostradzie,
  • zabezpieczenie węzłów oraz dróg wyjazdowych z autostrady w zakresie regulacji ruchu,
  • udzielanie Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych,
  • działania w celu udrożnienia korytarza ratunkowego na autostradzie,
  • zabezpieczenie pojazdów uszkodzonych i unieruchomionych na pasie awaryjnych do czasu przyjazdu pomocy drogowej.

Pierwszy patrol motocyklowy pojawił się w tym roku na autostradzie A4 w woj. opolskim. Obecnie GDDKiA dysponuje trzema motocyklami turystyczno-terenowymi Triumph Tiger. Każdy z nich jest samodzielnie przystosowany do działań polegających na profesjonalnym zabezpieczeniu i oznakowaniu unieruchomionych pojazdów na pasie awaryjnym.

Jeżeli takie patrole się sprawdzą, to w niedalekiej przyszłości flota GDDKiA z pewnością powiększy się o kolejne jednoślady, a motocykle wyjadą na drogi także w innych rejonach Polski.

Triumph Tiger, GDDKiA patrol motocyklowyTriumph Tiger, GDDKiA patrol motocyklowy GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Agora SA