Rozbudowa dolnośląskiego odcinka A4 coraz bliżej. Mowa o ponad 100 kilometrowym odcinku

Rozbudowa autostrady A4 na Dolnym Śląsku dotyczy sporego, bo ponad 100 kilometrowego odcinka A4 od Wrocławia do Krzyżowej.

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał 23 maja 2019 r. umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze studium korytarzowym rozbudowy autostrady A4 na ponad 100 kilometrowym odcinku. Dokumentację zrealizuje firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy.

Rozbudowa dotyczy odcinka od Wrocławia do Krzyżowej.

Autostrada A4 na dolnośląskim odcinku nie spełnia oczekiwań kierowców. Często dochodzi tu do wypadków. Dlatego konieczne są działania, które zmierzają do poprawy tej sytuacji. My te działania podjęliśmy. Ich efektem jest podpisywana dzisiaj umowa

- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Trzy rozważane warianty rozbudowy autostrady A4 na Dolnym Śląsku:

  • rozbudowa istniejącej autostrady A4: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
  • budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po obecnym śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem, przeanalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
  • budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Wartość umowy to 1,7 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od podpisania umowy.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Więcej o:
Komentarze (34)
Rozbudowa dolnośląskiego odcinka A4 coraz bliżej. Mowa o ponad 100 kilometrowym odcinku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • don_pedro_deszczowiec

    Oceniono 15 razy 15

    Niestety, władze jak zwykle zorientowały się o 10 lat za późno że nastąpi "zawał" na tej "autostradzie". To co się tam dzieje, już teraz jest tragedią. Wraz z uruchomieniem inwestycji LG i innych zakładów pod Wrocławiem, ten odcinek A4 będzie regularnie zakorkowany.
    W tym momencie powinni już zastanawiać się co zrobić z dalszym odcinkiem do Gliwic, bo to kwestia 3-5 lat jak kompletnie się zatka.

  • Gość: Robert

    Oceniono 8 razy 8

    Na drodze, o dwóch pasach z granicy Niemiec do Polski(A4) na wysokości Żar i Żagania, nie słyszałem, nie czytałem o jakimkolwiek wypadku, katastrofie, tam Ludzie jadą spokojnie bo nawierzchnia na to nie pozwala( Brać młoty pneumatyczne porobić kilka naście dziur z Wrocka do Legnicy) będzie powoli, bezpiecznie, i spróbować zacząć remontować lub budować odcinek GRANICA Państwa-KRZYŻOWA:)

  • Gość: Tia

    Oceniono 8 razy 6

    Tu przecież nie będzie rozbudowy tylko opracowanie koncepcji. Koncepcje wrzuci się do szuflady i tyle z tego będzie. A nawet jeżeli to potem wykup gruntów, decyzje środowiskowe, wywłaszczenia, odwołania protesty, przetarg w trybie projektuj i buduj, budowa, bankructwo, przestoje. Lekko 20 lat. W tym czasie dotychczasowa A4 zmieni się w deptak na odcinku Krzyżowa-Wrocław Wschód.

  • susceptant

    Oceniono 5 razy 5

    Cóź, do tej pory w 2019 r (a jesteśmy już niemal w połowie) ogłoszono zaledwie 5 przetargów na budowę dróg szybkiego ruchu (w tym jeden na dokończenie budowy S8, na którym rok wcześniej zerwano umowę), podpisano tylko dwie umowy na niecałe 50 km, a z 21 odcinków, których oddanie przewidziane było w kontraktach na kwiecień i maj 2019 oddano dwa.
    W tych warunkach do rangi wydarzenia podnosi sie podpisanie umowy na pierwszy wstępny etap dokumentacji. A media to kupują i piszą o tym z entuzjazmem. To tak jakby wejść po kostki do rzeki i wołać: drugi brzeg coraz bliżej!

  • Gość: baca

    Oceniono 5 razy 5

    z pewnoscia wariat z wyburzeniem obiektow inzynieryjnych i budowa jednopoziomowych skrzyzowan jest genialny...tylko proponuje przeniesc je do podziemia....

  • Gość: Treeep

    Oceniono 9 razy 5

    Pamiętam jak taki jeden dewelojper z Żoliborza otwierał tą drogę i sie chwalił że można

  • Gość: Daro

    Oceniono 4 razy 4

    Co ciekawe, temat był już przerobiony ok. 6 lat temu , warianty ( bardzo zbliżone ) opracowane , powstała koncepcja, przeprowadzono konsultacje społeczne . No ale to zrealizowała poprzednia ekipa , więc trzeba ponownie wydać kasę i coś udowodnić

  • Gość: q2

    Oceniono 2 razy 2

    Czy PIS cokolwiek zbudował sam cokolwiek od zera do końca??? TO zawsze PO i PSL zaczynają a PIS nawet dokończyć nie potrafi. Przykład:: S8 Płońsk -Nidzica .

  • darek183

    Oceniono 10 razy 2

    To są koszty wybierania słabych polityków, którzy popełniają dziecinne błędy. To, że trzeba było od razu budować 3 pasy i to do granicy to wiedział każdy tylko nie Ci, którzy o tym decydowali. Aktualnie szykują się następne tego typu wrzucenie pieniędzy w błoto. Między Warszawą a Łodzią projektują 3 pasy. Każdy głupi wie, że jeśli budujemy Centralny Port Komunikacyjny pomiędzy nimi to oznacza, że od przynajmniej strony Warszawy do nowego lotniska trzeba budować od razu 4 pasy. Tego nikt nawet nie rozważa a po wybudowaniu 3 zaraz się okaże, że to za mało. Taka była, jest i będzie Polska.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX