Rozbudowa dolnośląskiego odcinka A4 coraz bliżej. Mowa o ponad 100 kilometrowym odcinku

Rozbudowa autostrady A4 na Dolnym Śląsku dotyczy sporego, bo ponad 100 kilometrowego odcinka A4 od Wrocławia do Krzyżowej.

Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał 23 maja 2019 r. umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze studium korytarzowym rozbudowy autostrady A4 na ponad 100 kilometrowym odcinku. Dokumentację zrealizuje firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy.

Rozbudowa dotyczy odcinka od Wrocławia do Krzyżowej.

Autostrada A4 na dolnośląskim odcinku nie spełnia oczekiwań kierowców. Często dochodzi tu do wypadków. Dlatego konieczne są działania, które zmierzają do poprawy tej sytuacji. My te działania podjęliśmy. Ich efektem jest podpisywana dzisiaj umowa

- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Trzy rozważane warianty rozbudowy autostrady A4 na Dolnym Śląsku:

  • rozbudowa istniejącej autostrady A4: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
  • budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po obecnym śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem, przeanalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
  • budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowane zostanie wyburzenie obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Wartość umowy to 1,7 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od podpisania umowy.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA