Co dalej z budową drogi S8 na odcinku Marki - Kobyłka? Ogłoszono nowy przetarg

Po raz kolejny GDDKiA ogłosiła przetarg na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka. Czy tym razem uda się znaleźć wykonawcę tego newralgicznego odcinka?

Czy tym razem będzie happy end? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w komunikacie, że po raz kolejny ogłosiła przetarg na kontynuację projektowania oraz budowę trasy ekspresowej S8, na odcinku od węzła Marki do węzła Kobyłka pod Warszawą.

Problem w tym, że jest to już trzecia próba znalezienia wykonawcy od maja 2018 r., kiedy to inwestor rozwiązał umowę z ówczesnym wykonawcą. Kolejne przetargi odbyły się we wrześniu 2018 r. (wpłynęła jedna oferta, o wiele przekraczająca planowany budżet inwestycji) oraz w październiku 2018 r. (wpłynęły dwie oferty, spośród których tańsza przekraczała kosztorys o 70 proc.). Oba zostały unieważnione.

Jak czytamy w komunikacie:

GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki – Kobyłka. Z uwagi na to, iż kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac.

Według informacji inwestora, zadaniem wykonawcy jest dokończenie m.in. następujących prac:

  • węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt),
  • węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach),
  • węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła),
  • najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej,
  • kładka w rejonie ul. Letniskowej,
  • drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8,
  • chodniki, ścieżki rowerowe,
  • Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe,
  • roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

Firmy mogą składać oferty 1 lipca 2019 r., zakończenie prac budowlanych jest przewidziane na wiosnę 2021 r.

Więcej o: