Nowa Skoda Superb wjeżdża na rynek z pakietem poprawek i pierwszą w historii marki hybrydą

Filip Trusz
Nowa Skoda Superb zadebiutowała 23 maja w Bratysławie. Nowy Superb doczekał się kilku ważnych nowości. Przede wszystkim wersji hybrydowej iV. O flagowym modelu z Czech wiemy już wszystko.

Nowa Skoda Superb nie oznacza przeskoku w kolejną generację, a facelifting. Dlatego nikt nie spodziewał się rewolucji. Potwierdziły się plotki i zdjęcia, które wyciekły na początku tygodnia, o czym pisaliśmy tutaj:

Skoda Superb urosła o 8 mm (kombi o 6 mm). Wygląd unowocześniono, ale bez drastycznych zmian. Największą nowością jest grill, lekko przemodelowany zderzak i napis Skoda z tyłu. Zupełnie nowe są za to zaawansowane reflektory Full LED matrix, które dotąd kojarzyliśmy raczej z modelami Audi. Więcej o nowych światłach Superba dowiecie się stąd: Co potrafią reflektory flagowej Skody.

Lifting to także okazja do dodania do konfiguratora nowych lakierów i obręczy kół.

Skoda Superb 2020Skoda Superb 2020 fot. Skoda

Wnętrze i systemy bezpieczeństwa nowej Skody Superb

We wnętrzu również bez większych szaleństw. Całość została odświeżona. Pojawiły się nowe wzory tapicerek, parę akcentów stylistycznych i sprytnych rozwiązań z serii Simply Clever.

Nowa Skoda Superb otrzymała także nowe systemy bezpieczeństwa - przykładowo, asystenta jazdy z przyczepą Trailer Assist oraz system Area View, który pomaga przy manewrach, dzięki czterem kamerom wyświetla na ekranie obraz 360 stopni otoczenia pojazdu. Zaktualizowano także system Emergency Assist, który potrafi w razie potrzeby samodzielnie zjechać z drogi i zaparkować. System Side Assist ostrzega kierowcę o pojazdach zbliżających się z boku i wykrywa je do 70 m. W dobrze znanym systemie Blind Spot zasięg wynosi 20 m.

Ot, liftingowa klasyka gatunku.

Skoda Superb 2020Skoda Superb 2020 fot. Skoda

Skoda Superb iV - ponad 200-konna hybryda

Zdecydowanie najważniejsza nowość to wersja hybrydowa typu plug-in, czyli ładowana z gniazdka. Superb PHEV, o imieniu iV, jest blisko spokrewniony z VW Passatem GTE. Współpracują tu ze sobą dwa silniki: 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz elektryczny motor o mocy 115 KM. Łączna moc układu to 218 KM. Nowa Skoda Superb iV na samym prądzie przejedzie 55 km.

Baterie mają 13kWh pojemności (w Passacie to 9 kWh). Ze zwykłego domowego gniazdka naładujemy je od 0 do 100 procent w 3,5 godziny. 

Ze względu na potrzebę umieszczenia na pokładzie baterii Skoda musiała zmniejszyć bagażnik nowej Skody Superb iV. W zwykłej wersji z 625 do 485 l, a w kombi z 660 do 510 l. Do wyboru będą aż cztery wersje wyposażenia: Ambition, Style, Sportline oraz luksusowa L&K.

Skoda Superb iVSkoda Superb iV fot. Skoda

Jednostki napędowe nowej Skody Superb

Nowa Skoda Superb będzie oferowana także z klasycznymi jednostkami napędowymi. Do wyboru skrzynia ręczna lub DSG. W wyższych wersjach będzie można wybrać napęd 4x4.

Silniki wysokoprężne:

  • 1.6 TDI o mocy 120 KM, DSG
  • 2.0 TDI Evo o mocy 150 KM, manual lub DSG
  • 2.0 TDI o mocy 190 KM DSG, 4x4 w opcji

Silniki benzynowe:

  • 1.5 TSI o mocy 150 KM, manual lub DSG
  • 2.0 TSI o mocy 190 KM, DSG
  • 2.0 TSI o mocy 272 KM, DSG 4x4

Skoda Superb 2020Skoda Superb 2020 fot. Skoda

Nowa Skoda Superb wyjedzie na drogi jeszcze w tym roku

Nowa Skoda Superb wejdzie do sprzedaży jeszcze pod koniec tego roku. Hybryda iV powinna zadebiutować na początku 2020 r. Na polskie ceny nowego Superba musimy jeszcze poczekać.

Warto też na koniec wspomnieć, że, zgodnie z obowiązującą w motoryzacji modą, największa Skoda doczekała się uterenowionej wersji Scout: Nowa Skoda Superb Scout - Superb po raz pierwszy jedzie w teren

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Skoda

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA