Skoda Octavia to od wielu lat jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju. Zainteresowaniem cieszą się nie tylko nowe egzemplarze z salonu, ale także auta używane. W dobrej cenie możemy kupić używaną Octavię drugiej generacji.
Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?
W przypadku drugiej generacji Octavii musimy Was uczulić na wersję benzynową 1.8 TSI. W tej jednostce zdarzają się przeskoczenia łańcucha rozrządu i zatarcia wałków w głowicy wynikające z problemów ze smarowaniem. Motor miewa też problemy z apetytem na olej.
Octavia z silnikiem 1.8 TSI jest chwalona za dobre osiągi, ale miejcie na uwadze, że to dość awaryjny motor. Lepiej bardzo uważnie się mu przyjrzeć!
Skoda Octavia II - najczęstsze awarie:
- powszechnie znanymi problemami Octavii II są nieszczelności szyb w tylnych drzwiach oraz zbyt delikatny lakier, bardzo podatny na uszkodzenia. Zabezpieczenie przed korozją jest jednak bardzo dobre. Widoczne ślady rdzy to zazwyczaj efekt niefachowych napraw powypadkowych.
- przekładnia zautomatyzowana DSG potrafi mocno obciążyć portfel ze względu na konieczność napraw od czasu do czasu elektroniki sterującej oraz kosztowną wymianę oleju po 100 000 km.
- Skoda Octavia II zbiera bardzo pochlebne recenzje trwałości podwozia i zawieszenia. Trzeba jednak pamiętać, że koszty serwisowania tylnego zawieszenia mogą być dość wysokie ze względu na wielowahaczową konstrukcję.
- codziennym zjawiskiem w Octavii II jest przepalanie się żarówek zarówno w przednim jak i tylnym oświetleniu. Poza tym lubią kaprysić radioodtwarzacz, centralny zamek, sterowniki szyb w drzwiach. Często psuje się włącznik świateł "stop". Niektóre awarie to efekt skorodowanych połączeń elektrycznych.
Skoda Octavia II liftback Fot. Skoda
Skoda Octavia II Combi Fot. Skoda