Kupujemy używane: Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?

Używana Skoda Octavia II - co psuje się w niej najczęściej? Jeżeli myślicie o kupieniu używanej Skody Octavii drugiej generacji, to miejcie się na baczności przy oglądaniu Octavii 1.8 TSI. To motor, który w niektórych egzemplarzach sprawia kłopoty.

Skoda Octavia to od wielu lat jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju. Zainteresowaniem cieszą się nie tylko nowe egzemplarze z salonu, ale także auta używane. W dobrej cenie możemy kupić używaną Octavię drugiej generacji.

Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?

 W przypadku drugiej generacji Octavii musimy Was uczulić na wersję benzynową 1.8 TSI. W tej jednostce zdarzają się przeskoczenia łańcucha rozrządu i zatarcia wałków w głowicy wynikające z problemów ze smarowaniem. Motor miewa też problemy z apetytem na olej.

Octavia z silnikiem 1.8 TSI jest chwalona za dobre osiągi, ale miejcie na uwadze, że to dość awaryjny motor. Lepiej bardzo uważnie się mu przyjrzeć!

Skoda Octavia II - najczęstsze awarie:

  • powszechnie znanymi problemami Octavii II są nieszczelności szyb w tylnych drzwiach oraz zbyt delikatny lakier, bardzo podatny na uszkodzenia. Zabezpieczenie przed korozją jest jednak bardzo dobre. Widoczne ślady rdzy to zazwyczaj efekt niefachowych napraw powypadkowych.
  • przekładnia zautomatyzowana DSG potrafi mocno obciążyć portfel ze względu na konieczność napraw od czasu do czasu elektroniki sterującej oraz kosztowną wymianę oleju po 100 000 km.
  • Skoda Octavia II zbiera bardzo pochlebne recenzje trwałości podwozia i zawieszenia. Trzeba jednak pamiętać, że koszty serwisowania tylnego zawieszenia mogą być dość wysokie ze względu na wielowahaczową konstrukcję.
  • codziennym zjawiskiem w Octavii II jest przepalanie się żarówek zarówno w przednim jak i tylnym oświetleniu. Poza tym lubią kaprysić radioodtwarzacz, centralny zamek, sterowniki szyb w drzwiach. Często psuje się włącznik świateł "stop". Niektóre awarie to efekt skorodowanych połączeń elektrycznych.

Skoda Octavia II liftbackSkoda Octavia II liftback Fot. Skoda

Skoda Octavia II CombiSkoda Octavia II Combi Fot. Skoda

Więcej o:
Komentarze (19)
Używana Skoda Octavia II 1.8 TSI - opinie, awarie, usterki. Co psuje się najczęściej?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Cześć

    Oceniono 6 razy 2

    Żre olej silnik trzeba dolewać 1,2 na 1000 km

  • Gość: oil-leak

    Oceniono 6 razy 2

    to jest olejzerca
    trzeba miec beczke w zapasie
    ale odpadaja wymiany bo non stop dolewki :)

  • Gość: Bart

    Oceniono 3 razy 1

    Jeżdżę tym autem już dziewięć lat ale 1,9 tdi bardzo drogi w serwisowaniu turbina dwumasa wałek rozrządu to koszty ponad 3000 zł za każdą naprawę u mechanika a auto warte 10000 nie polecam przeciętne auto drogie w utrzymaniu

  • Gość: seismic

    Oceniono 3 razy 1

    Ja mam niektóre te mankamenty w mojej Fabii.

  • Gość: seba

    0

    Obecnie wszystko, starsze generacje jeszcze jeszcze. Aktualnie avensis 1.8 bezpieczniejszy wybór jak ktoś ceni niezawodność

  • olsztyniak79

    0

    Tylne zawieszenie może i skomplikowane, ale trwałe jak diabli. Co zaś tyczy się drogich turbiny i dwumasy w TDI, to prawda. Ale jak kupuje się używane auto, to trzeba się z tym liczyć, a po wymianie jest gotowa na następne 200 tys km.

  • Gość: Adamz1985

    0

    Mam dwie octavie 2. Jedna to 1.6 z gazem. Druga to elegant 2.0 TDI cr. Jedna na trasę a druga do miasta. Na razie dwie sprawują się ok. Żadna jakoś nie zachwyca ale spełniają swoje zadanie. w jednej szwankuje trochę radio.

  • Gość: Mariusz

    Oceniono 4 razy 0

    To właściwie jeden wielki złom, tak jak zresztą wszystkie skody, mam też skodę to wiem coś o tym

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX