Kupujemy używane: Audi A6 Allroad 2.5 TDI - co psuje się najczęściej?

Używane Audi A6 Allroad to jedno z najciekawszych uterenowionych kombi na rynku. Trzeba jednak uważać, bo w niektórych wersjach to model podwyższonego ryzyka. Co psuje się najczęściej w używanym Audi A6 Allroad 2.5 TDI?

Audi A6 Allroad 2.5 TDI - co psuje się najczęście?

Lata: 2000-2005

Dlaczego A6 Allroad 2.5 TDI to model podwyższonego ryzyka?

  • Silnik,
  • zawieszenie,
  • drogie części zamienne

Ostatnimi czasy zwykłe samochody w offroadowej stylizacji biją rekordy popularności. Czy warto kupić używane Audi A6 Allroad? "Uterenowiona" A-szóstka kusi na portalach ogłoszeniowych świetnymi cenami. Za naprawdę niewielkie pieniądze można dostać dobrze wyglądające, modne, bogato wyposażone i szybkie auto. Okazja? I tak, i nie. Bo zakup A6 Allroad to igranie z ogniem. Allroad może dosłownie wydrenować nasz portfel.

W ogłoszeniach znajdziemy bardzo dużo Audi A6 z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic. Niestety, przy większych przebiegach skrzyni nagminnie przydarzają się awarie. Nie jest tak źle, jak w przypadku Multitronika, ale trzeba się liczyć z wydatkami.

Drugi poważny zarzut wobec Audi A6 Allroad to zawieszenie z pneumatycznymi amortyzatorami. To cecha A6 Allroad, która czyni z tego auta istną skarbonkę bez dna. Przy dużych przebiegach serwis zawieszenia jest prawie pewien, a jego koszty są bardzo wysokie. Niestety, A6 Allroad ma już swoje lata i trudno znaleźć na rynku wtórnym niewyeksploatowany egzemplarz.

No i zdecydowanie uważajcie na V-szóstkę TDI:

Volkswagen 2.5 TDI V6Volkswagen 2.5 TDI V6 Volkswagen 2.5 TDI V6

Jednostka koncernu Volkswagen 2.5 TDI V6 to jeden z najbardziej ryzykownych wyborów, jakie można podjąć na rynku wtórnym. Silnik był początkowo bardzo chwalony za sporą moc, świetny moment obrotowy i niskie spalanie. Ale problemy ujawniły się z czasem. 2.5 TDI V6 to jednostka, która może doprowadzić właściciela do bankructwa.

Najpoważniejsze i najbardziej kosztowne problemy V-szóstki to: uszkodzenia pompy wtryskowej, zużycie wałków rozrządu, napęd rozrządu. Trzeba też wspomnieć o niewydajnym układzie olejowym, który może doprowadzić nawet do zatarcia silnika. 2.5 V6 TDI może sprawiać kłopoty już po 100 tysiącach km przebiegu.

Audi A6 Allroad 2000-2006Audi A6 Allroad 2000-2006 fot. Audi

Audi A6 Allroad 2000-2006Audi A6 Allroad 2000-2006 fot. Audi

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA