Najlepsze silniki 2019 roku wybrane. Główna nagroda International Engine of the Year 2019 dla Ferrari

Nagroda International Engine of the Year 2019 przyznana. Za silnik roku dziennikarze z całego świata uznali 3,9-litrowe V8 z Ferrari. Które silniki okazały się najlepsze w pozostałych kategoriach?

W konkursie International Engine of the Year 2019 wyszczególniono 12 kategorii:

  • Najlepszy silnik 2019 roku (kategoria główna)
  • Najlepszy silnik o mocy do 150 KM
  • Najlepszy silnik o mocy od 150 do 250 KM
  • Najlepszy silnik o mocy od 250 do 350 KM
  • Najlepszy silnik o mocy od 350 do 450 KM
  • Najlepszy silnik o mocy od 450 do 550 KM
  • Najlepszy silnik o mocy od 550 do 650 KM
  • Najlepszy silnik o mocy powyżej 650 KM
  • Najlepszy nowy silnik na rynku
  • Najlepszy napęd hybrydowy na rynku
  • Najlepszy silnik w samochodzie sportowym
  • Najlepszy napęd elektryczny

Najlepszy silnik 2019 roku - kategoria główna (International Engine of the Year 2019)

Jury konkursu International Engine of the Year, złożone z 70 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, za najlepszy silnik uznało 3,9-litrowe, podwójnie doładowane V8 od Ferrari. Silnik trafia do modeli 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista. 425 zdobyte punkty pozwoliły wyprzedzić drugiego Jaguara, którego jury doceniło za napęd elektryczny w modeli I-Pace (328 pkt) oraz trzeciego Mercedesa, którego 4-litrowe V8 (sygnowane logo AMG) uzyskało 280 pkt.

W pozostałych kategoriach najlepsze okazały się:

  • Najlepszy silnik o mocy do 150 KM - trzycylindrowy, 1-litrowy silnik Forda montowany m.in. w modelach Fiesta, Focus i Mondeo
  • Najlepszy silnik o mocy od 150 do 250 KM - 2.0 TFSI Audi. Silnik montowany jest m.in. w modelach A3, A4, A5, A6, Q2, Q3 i Q5. Ta sama jednostka (o oznaczeniu TSI) występuje również w innych autach koncernu Volkswagen, m.in. w Skodzie Superb, Skodzie Kodiaq, Volkswagenie T-Roc czy Passacie.
  • Najlepszy silnik o mocy od 250 do 350 KM - 2,5-litrowy silnik Porsche montowany w 718 Boxsterze i 718 Caymanie.
  • Najlepszy silnik o mocy od 350 do 450 KM - napęd elektryczny Jaguara, który napędza model I-Pace. Brytyjska marka o włos wyprzedziła Porsche (191 do 190 pkt) i jego 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik
  • Najlepszy silnik o mocy od 450 do 550 KM - Mercedes-AMG i 4-litrowe V8. Silnik ten trafia do wielu modeli sygnowanych logo AMG (m.in. GT, GT S, GT R, klasy E, S czy G) oraz do dwóch Aston Martinów: Vantage i DB11.
  • Najlepszy silnik o mocy od 550 do 650 KM - 3,9-litrowe V8 Ferrari trafiające do modeli Portofino i GTC4 Lusso T
  • Najlepszy silnik o mocy powyżej 650 KM - to jednocześnie zdobywca głównego trofeum, czyli 3,9-litrowe V8 Ferrari trafiające do modeli 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista
  • Najlepszy nowy silnik na rynku - napęd elektryczny Jaguara I-Pace. Jaguar - z 281 punktami - nie dał szans drugiemu Hyundaiowi (174 pkt za napęd elektryczny Kony) i Lamborghini (170 pkt za 4-litrowe V8 z Urusa)
  • Najlepszy napęd hybrydowy na rynku - BMW i napęd montowany w i8. Układ elektryczno-spalinowy, w którego skład wchodzi 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy wyraźnie, bo aż o 95 pkt wyprzedził drugi w tej kategorii napęd od Porsche (z hybrydowej Panamery) i trzeci - od Toyoty (m.in. CH-R i Prius)
  • Najlepszy silnik w samochodzie sportowym - 3,9 l. V8 od Ferrari. Włosi zdominowali tegoroczną edycję International Engine of the Year
  • Najlepszy napęd elektryczny - Jaguar i napęd modelu I-Pace. Zwycięstwa w aż trzech kategoriach to ogromny sukces elektrycznego Jaguara. Szczególnie, że napęd brytyjskiej marki okazał się lepszy od tego oferowanego przez Teslę (367 do 363 pkt).

Najlepsze silniki, czyli International Engine of the Year w poprzednich latach

To nie pierwszy sukces Ferrari w ostatnim czasie. Włosi od lat są nagradzani tytułem International Engine of the Year w kategorii głównej. W 2018 roku najlepsze okazało się... 3,9-litrowe V8. W 2017 roku - to samo 3,9-litrowe V8. Rok wcześniej? Tak, również 3,9-litrowe V8 od Ferrari. 

Co ciekawe, tegoroczna edycja konkursu International Engine of the Year wprowadziła nowy podział na kategorie - do tej pory silniki dzielono ze względu na pojemność. W tym roku po raz pierwszy o przynależności do kategorii decydowała moc.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.