Kolejna hybryda od Audi - nadchodzi Q5 55 TFSI e quattro

Audi kontynuuje swoją elektryczno-hybrydową ofensywę. Po rynkowym debiucie Audi e-tron przyszedł czas na flagowego SUV-a. Model Q5 będzie hybrydą.

Audi właśnie prezentuje model Q5 55 TFSI e quattro. Flagowy SUV spod znaku czterech pierścieni ma pod maską turbodoładowany silnik benzynowy TFSI, który jest wspierany motorem elektrycznym. Jednostka spalinowa generuje 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a permanentnie wzbudzony synchroniczny motor elektryczny (PSM) ma szczytową moc wyjściową 105 kW oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wspólnie zapewniają 367 KM mocy systemowej i 500 Nm momentu obrotowego, które stale przekazując napęd na wszystkie koła rozpędzają hybrydowe Q5 do 100 km/h w 5,3 sekundy.

Do pracy na prądzie

Połączenie silnika spalinowego i motoru elektrycznego z inteligentnym sterownikiem, co umożliwia pokonywanie większości dziennych przebiegów wyłącznie w trybie elektrycznym. Zgodnie z założeniami cyklu testowego WLTP, elektryczny tryb pozwala na przejechanie ponad 40 kilometrów. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 135 km/h, co wystarczy nawet do jazdy autostradowej.

Tryby jazdyi predyktywny asystent wydajności

Predyktywny asystent wydajności to układ, który dopasowuje poziom rekuperacji do bieżącej sytuacji drogowej. Wykorzystuje dane dotyczące sytuacji drogowej pochodzące z bazy danych nawigacji i przy pomocy kamery i radaru monitoruje odległość do poprzedzającego samochodu. W zależności od sytuacji, system wybiera pomiędzy opcją jazdy na luzie z wyłączonym silnikiem, a rekuperacją podczas żeglowania – odzyskiwaniem energii kinetycznej i jej przekształceniem w energię elektryczną.

Audi Q5 TFSI e quattroAudi Q5 TFSI e quattro Audi

Kierowca może wybrać czy i jak ingerować we współpracę silnika spalinowego z elektrycznym. Do wyboru są trzy tryby jazdy: domyślny hybrydowy, EV (jazda tylko na silniku elektrycznym) oraz Battery Hold (oszczędzający prąd „na później”)

Plug-in – ładowanie w kilka godzin

Audi Q5 55 TFSI e quattro standardowo wyposażane jest w kompaktowy system ładowania plus z kablem Mode 3 z wtyczką Typ 2 przystosowaną do wykorzystywania w publicznych stacjach ładowania. Kompaktowy system ładowania (Compact charging system) składa się z kabli przystosowanych do gniazd domowych i do gniazd przemysłowych oraz z jednostki sterującej. Pełne ładowanie z gniazda przemysłowego 400 V/16 A zajmuje 2,5 godziny. Z domowego gniazdka 220 V pusty akumulator może zostać wygodnie w pełni naładowany w ciągu jednej nocy – w niecałe sześć godzin. Ładowanie możliwe jest również w czasie podróży. Usługa Audi e-tron Charging Service zapewnia dostęp do około 100 000 punktów ładowania w całej Europie. Przy pomocy jednej karty można naładować swój samochód – niezależnie od dostawcy prądu.

Audi Q5 TFSI e quattro pojawi się w sprzedaży pod koniec roku, a w Niemczech można je już zamawiać. Bazowa cena auta to 60 450 euro.

Audi Q5 TFSI e quattroAudi Q5 TFSI e quattro Audi

Więcej o: