Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Kolejna hybryda od Audi - nadchodzi Q5 55 TFSI e quattro
Audi właśnie prezentuje model Q5 55 TFSI e quattro. Flagowy SUV spod znaku czterech pierścieni ma pod maską turbodoładowany silnik benzynowy TFSI, który jest wspierany motorem elektrycznym. Jednostka spalinowa generuje 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a permanentnie wzbudzony synchroniczny motor elektryczny (PSM) ma szczytową moc wyjściową 105 kW oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wspólnie zapewniają 367 KM mocy systemowej i 500 Nm momentu obrotowego, które stale przekazując napęd na wszystkie koła rozpędzają hybrydowe Q5 do 100 km/h w 5,3 sekundy.
Do pracy na prądzie
Połączenie silnika spalinowego i motoru elektrycznego z inteligentnym sterownikiem, co umożliwia pokonywanie większości dziennych przebiegów wyłącznie w trybie elektrycznym. Zgodnie z założeniami cyklu testowego WLTP, elektryczny tryb pozwala na przejechanie ponad 40 kilometrów. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 135 km/h, co wystarczy nawet do jazdy autostradowej.
Tryby jazdyi predyktywny asystent wydajności
Predyktywny asystent wydajności to układ, który dopasowuje poziom rekuperacji do bieżącej sytuacji drogowej. Wykorzystuje dane dotyczące sytuacji drogowej pochodzące z bazy danych nawigacji i przy pomocy kamery i radaru monitoruje odległość do poprzedzającego samochodu. W zależności od sytuacji, system wybiera pomiędzy opcją jazdy na luzie z wyłączonym silnikiem, a rekuperacją podczas żeglowania – odzyskiwaniem energii kinetycznej i jej przekształceniem w energię elektryczną.
Audi Q5 TFSI e quattro Audi
Kierowca może wybrać czy i jak ingerować we współpracę silnika spalinowego z elektrycznym. Do wyboru są trzy tryby jazdy: domyślny hybrydowy, EV (jazda tylko na silniku elektrycznym) oraz Battery Hold (oszczędzający prąd „na później”)
Plug-in – ładowanie w kilka godzin
Audi Q5 55 TFSI e quattro standardowo wyposażane jest w kompaktowy system ładowania plus z kablem Mode 3 z wtyczką Typ 2 przystosowaną do wykorzystywania w publicznych stacjach ładowania. Kompaktowy system ładowania (Compact charging system) składa się z kabli przystosowanych do gniazd domowych i do gniazd przemysłowych oraz z jednostki sterującej. Pełne ładowanie z gniazda przemysłowego 400 V/16 A zajmuje 2,5 godziny. Z domowego gniazdka 220 V pusty akumulator może zostać wygodnie w pełni naładowany w ciągu jednej nocy – w niecałe sześć godzin. Ładowanie możliwe jest również w czasie podróży. Usługa Audi e-tron Charging Service zapewnia dostęp do około 100 000 punktów ładowania w całej Europie. Przy pomocy jednej karty można naładować swój samochód – niezależnie od dostawcy prądu.
Audi Q5 TFSI e quattro pojawi się w sprzedaży pod koniec roku, a w Niemczech można je już zamawiać. Bazowa cena auta to 60 450 euro.
Audi Q5 TFSI e quattro Audi
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
-
Zimowe mandaty. Nawet 500 zł za nieodśnieżenie auta i 300 zł, jeżeli będziesz odśnieżał z włączonym silnikiem
-
Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
- Opinie Moto.pl: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130. Wciąż na posterunku
- Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
- Euro NCAP rozbija Teslę Model X, Porsche Taycana i Skodę Octavię. Wszyscy na pięć gwiazdek? [FILMY]
- Mandatu za brak zimówek nie dostaniesz, ale co z ubezpieczeniem? Mogą się pojawić problemy z odszkodowaniem
- Skoda i bezpieczeństwo, czyli jakie systemy wspierające kierowcę znajdziemy w autach tej marki?
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (22)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (119)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)