Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nurburgringu

Renault Megane R.S. Trophy-R zostało nowym rekordzistą hothatchy na niemieckim torze Nurburgring. Choć o najnowszym pocisku francuskiej marki nie wiadomo wszystkiego to już wiemy, że dotychczasowy lider, Honda Type R, musiał ustąpić.

Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na północnej pętli toru Nurburgring nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Dotychczasowym liderem była Honda Type R.

Lżejsze nadwozie

Megane R.S. Trophy-R jest napędzany 300-konnym silnikiem, tym samym, który znajdziemy w Megane R.S. Trophy. Przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Auto zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o 130 kg (w porównaniu do Megane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.

Nowy rekord

5 kwietnia 2019 roku Renault Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nurburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty północnej pętli w 07’40’’100.

Przygoda z Zielonym Piekłem

Zmagania Megane R.S. na „Ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Megane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Megane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97). W 2014 roku Trophy-R modelu Megane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Co ciekawe – najnowsze Megane  R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca.

Renault Megane R.S. Trophy-R trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.

Renault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru NurburgringRenault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru Nurburgring Renault

Więcej o:
Komentarze (5)
Renault Megane R.S. Trophy-R rekord toru Nurburgring
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Karina

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli chociaż część obietnic programowych FAIR Play dojdzie do skutku to całkiem prawopodobne ze niektore miejsocowosci przestana sie wyludniac. Serio to co sie dzieje teraz to dramat

  • don_pedro_deszczowiec

    0

    Brawo dla Renault. Obrali tę samą drogę do bicia rekordu co Holtzwagen... wyrzucili blisko 10% wagi auta i okazało się że może jeździć szybko. Co z tego że odmiana Trophy-R to zabieg marketingowy, ważne że wreszcie zorientowali się że waga ma znaczenie. Może ich następny model odchudzi się już w wersji bez literki "R".

  • Gość: turbo

    0

    Polska Fair Play chce rozbudować infrastrukturę transportową, dobry plan ;)

  • Gość: Brunet

    Oceniono 1 raz -1

    Dzięki FairPlay każdy otrzyma emeryturę obwatelska w wysokości minimum socjalnego!! To jest to!

  • Gość: pisze

    Oceniono 1 raz -1

    Wreszcie ktoś proponuje uproszczenie procedur i przyspieszenie procesów sądowych. To się nazywa reforma! Podpisuję sie obiema rękami za FairPlay!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX