Sprzedaż małych SUV-ów w Polsce rośnie jak na drożdżach - o ponad 17 proc. Zmiana lidera, na szczycie dwa japońskie auta

Filip Trusz
Małe SUV-y i crossovery to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów motoryzacyjnego rynku. Widać to również w Polsce. Kiedy cały rynek notuje lekki, ok. 3-procentowy wzrost, to tutaj mówimy o wyniku lepszym o ponad 17 proc.

Od początku roku do końca kwietnia w Polsce zarejestrowano 15 519 małych crossoverów i SUV-ów. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku daje to poprawę aż o ponad 17 proc. Wynik tym bardziej imponujący, jeżeli zestawimy go z całym polskim rynkiem motoryzacyjnym - branża notuje lekkie, ok. 3,5-procentowe wzrosty.

Zmiana lidera w segmencie

W 2018 r. ulubionym małym crossoverem Polaków było Renault Captur, ale w tym roku francuskie auto ma znacznie mocniejszych konkurentów. Jak na razie, Captur musi zadowolić się miejscem piątym. Zdecydowanie najlepiej sprzedającym się crossoverem B w Polsce okazała się Mazda CX-3. Licznik rejestracji zatrzymał się na 1481 egzemplarzach, co dało Mazdzie sporą przewagę nad Suzuki Vitarą (1275 rejestracji).

Tuż za japońską dwójką znalazły się dwa auta z Niemiec, Volkswagen T-Roc oraz Opel Mokka X. Obydwa przekroczyły 1000 rejestracji.

Sprzedaż małych crossoverów i SUV-ów w Polsce (styczeń-kwiecień 2019 r.):

  1. Mazda CX-3: 1481 egzemplarzy
  2. Suzuki Vitara: 1275
  3. Volkswagen T-Roc: 1131
  4. Opel Mokka X: 1126
  5. Renault Captur: 965
  6. Kia Stonic: 949
  7. Honda HR-V: 932
  8. Ford EcoSport: 890
  9. Nissan Juke: 890
  10. Peugeot 2008: 887
  11. Hyundai Kona: 854
  12. Opel Crossland X: 807
  13. SEAT Arona: 774
  14. Citroen C3 Aircross: 617
  15. Jeep Renegade: 540

Na koniec chcemy zaznaczyć, że pojęcie "crossovery i SUV-y B" jest dość pojemne. Statystyki Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR zaliczają do niego i klasyczne miejskie crossovery (np. Renault Captur i Peugeot 2008), ale także znacznie droższe, zbudowane na bazie kompaktów auta pokroju VW T-Roca i Hyundaia Kona.

Mimo bardzo podobnej długości są to samochody kierowane do innych kierowców.

Źródło: IBRM SAMAR (link do pełnego zestawienia)

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA