Kupujemy używane: Audi A4 B7 - co psuje się najczęściej?

Audi A4 to najczęściej kupowany w Polsce samochód używany. Wiele osób z pewnością interesuje się używanym Audi A4 B7 z lat 2004-2008. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, na które wersje A4 B7 trzeba szczególnie uważać.

Audi A4 B7 2.0 TDI Multitronic - najczęstsze problemy

Zaczynamy od Audi A4 B7 z wysokoprężnym silnikiem pod maską. Jednostka 2.0 TDI PD z lat 2003-2007 to chyba jeden z najgorszych silników w historii VW.

Ogólnie, Audi A4 B7 to bardzo dobry i chwalony przez kierowców samochód. Niektórzy twierdzą nawet, że w swojej kategorii wiekowej to "wzór niezawodności". Oprócz problemów z silnikiem 2.0 TDI i skrzynią Multitronic możemy jeszcze ponarzekać na:

  • podatną na uszkodzenia przekładnię kierowniczą,
  • zawieszenie, które czasem ma dość polskich dróg (zdarzają się problemy z łącznikami stabilizatorów i aluminiowymi wahaczami)
  • i lubiącą zaszaleć elektronikę .

Nie bez powodu wyszczególniliśmy w nazwie modelu skrzynię biegów. Jeżeli w ogłoszeniu z Audi A4 B7 widzicie słowo Multitronic, to powinna się Wam zapalić ostrzegawcza lampka. Automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów boryka się z wieloma problemami. Niektórzy użytkownicy Audi A4 z Multitronikiem twierdzą nawet, że jej awaria jest wręcz nieunikniona. Co gorsza, naprawa skrzyni wiąże się z poważnymi kosztami.

Audi A4 2004-2008Audi A4 2004-2008 fot. Audi

Olbrzymim problemem jest także okryty złą sławą silnik 2.0 TDI.

Dwulitrowy silnik TDI przysparzał kierowcom mnóstwa kłopotów. W 2.0 TDI po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się sześciokątny wałek napędzający pompę). Naprawy tych niedomagań są niestety bardzo kosztowne. Poprawki wadliwych elementów zostały wprowadzone dopiero w egzemplarzach z rocznika 2008. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą.

Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Od tej pory silnik 2.0 TDI znika z czarnej listy i można mu zaufać. Jednak pamiętajcie, 2.0 TDI w Audi A4 z roczników 2004-2008 to bardzo kosztowna pułapka, a zakup obarczony jest sporym ryzykiem! Dla dobra własnego portfela lepiej unikajcie tej wersji silnikowej.

VW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDIVW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI VW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI

Audi A4 B7 2.0 TFSI Multitronic - najczęstsze problemy

Uważać powinniśmy także na dwulitrowe, turbodoładowane 2.0 TFSI. Benzyniak może generować 200 albo 220 KM. 2.0 TFSI bardzo sprawnie radzi sobie z A4, zapewnia przyzwoite osiągi i bardzo przyjemne wrażenia z jazdy. Trzeba mieć jednak na uwadze, że to paliwożerna jednostka. Co więcej, wielu kierowców narzeka na bardzo duży apetyt silnika na olej.

Raz jeszcze przestrzegamy przed skrzynią biegów Multitronic. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy koszmarnie drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie tej skrzyni biegów.

Audi A4 2004-2008Audi A4 2004-2008 fot. Audi

Audi A4 2004-2008Audi A4 2004-2008 fot. Audi

Czy spotkałeś się z problemami z Audi A4 B7?
Więcej o:
Komentarze (12)
Używane Audi A4 B7 - opinie, awaryjność, silniki. Co psuje się najczęściej?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Damian

    Oceniono 5 razy 3

    Artykuł napisany na kolanie. Bardzo krótki i mało merytoryczny, zostało pominięte wiele rzeczy, a zwłaszcza silników. Poza tym wprowadzenie w błąd z 2.0 TFSI, silnik jest dkwuxnpaliwożerny, ale to jego jedyna wada, ponieważ ta jednostka była bardzo udana i nie pobierała oleju, autorowi pomieszało się z serią silników EA888. Także czytać i jeszcze raz czytać, a potem pisać :)

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz 1

    Nawet za darmo bym tego nie chcial.Kicz na kolach budzetowy od niemca.Woz drabiniasty.

  • Gość: tarpan

    Oceniono 3 razy 1

    Mieszkam za oceanem i od tych Niemek jestem z daleka, i wole Koreanki albo Japoniki Je naprawde warto kochac.Sa poprostu gorace..

  • Gość: Edek

    Oceniono 1 raz 1

    mam w d...e ałdi i kupiłem peżota 5008 o bardzo sobie chwale

  • Gość: Wo w o

    0

    Potomek hitlerowskiego sposobu myślenia oraz zburaczalych fanatyków, przeciętność i tyle..

  • Gość: Iro

    0

    Witam. Posiadam a4 B7 2.0TDI multitronic w rok i 4 miesiące przejechałem 145tys km większość autostrady Polska Belgia. 1000km 8h więc prędkości spore. Zalety auta ,dobra ekonomia,dobre przyspieszenia,super skrzynia 7 stopniowa. Obecnie Audi przebieg 350tys i nadal pokonuje nim trasy. Wady...
    Przekładnia kierownicza maglownica zacina się czasem.
    Ubytki oleju w silniku ale to normalne przy dużych prędkościach.
    Delikatne problemy z instalacją elektryczną korozja sniedzenie
    Mało miejsca zwłaszcza z tyłu dla pasażerów.
    Reasumując jak dbasz tak masz.
    Po 122tys wymieniłem klocki i tarcze hamulcowe choć ku moim zdziwieniu były jeszcze w dobrym stanie. Olej 5w40 zalecany do tego modelu wymiana co 15tys.
    Kupiłem te Audi z prywatnych rąk i poprzedni właściciele dali mi komplet faktur z przeprowadzonych wymian.
    Po przejechaniu prawie 150tys km poniosłem koszty TYLKO EKSPLOATACYJNE.
    Polecam ten model z tą jednostką tym którzy na prawdę dbają o auta.
    P.s kupujcie dobrych firm części a nie zamienniki wtedy posłużą wam bardzo długo.
    Pozdrawiam wszystkich

  • Gość: Marceli

    0

    w moim Audi po 3 latach od kupna zaczał silnik olej brac ale to nie była jakas tragedia bo zawsze olej w bagazniku miałem 5W-40 a teraz 0W-30 Shella . Auto jest super i bede sie go trzymał ile moe :D

  • Gość: Juzek bonk

    Oceniono 1 raz -1

    Mam multitronik w A6C5 z 2.4 benzyna z gazem - 298 tysięcy i nigdy żadnych problemów. Wymieniam olej co 50 tysięcy i tyle. A przyjemność z jazdy duża - jak limuzyną

  • Gość: Jurek

    Oceniono 1 raz -1

    Ja mam 1.8t i nic sie nie psuje a nalatane 283tys

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX