Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

BMW serii 3 to jeden z najpopularniejszych używanych samochodów w Polsce. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom hitu. Co psuje się najczęściej w BMW serii 3 E46 i BMW serii 3 E90?

Zaczynamy od BMW serii 3 E46. Produkowano je w latach 1998-2006 i auto powoli staje się klasykiem. Wciąż cieszy się sympatią polskich kierowców, ale o dobrze utrzymany egzemplarz coraz trudniej.

BMW serii 3 E46 - najczęstsze problemy:

  • Przy oględzinach warto dokładnie przyjrzeć się karoserii. E46 - szczególnie z wczesnego okresu produkcji -może mieć ogniska rdzy.
  • Kłopoty z tylnym zawieszeniem. Przednie także nie przepada za dziurawymi drogami. Pod tym względem lepiej wypadają auta z importu.
  • Urywanie się mocowań tylnej belki (to problem niektórych egzemplarzy sprzed faceliftingu).
  • W egzemplarzach sprzed liftingu zdarzają się problemy z podnoszeniem szyb (siłowniki) i sterowaniem automatycznej klimatyzacji.
  • W "trójkach" z silnikami benzynowymi dość często pojawiały się problemy z układem chłodzenia (pompa i wycieki płynu).
  • Problem z układem przeniesienia napędu ("wyjący" dyferencjał).
  • Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa.
  • Zdarzają się wycieki oleju z silnika.
  • W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe.

BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja, wypadkowa przeszłość, usterki). Przy zakupie trzeba dokładnie obejrzeć samochód. Złudna oszczędność może później odbić się na naszym portfelu. Warto szukać egzemplarzy, które nie były poddawane tuningowi.

BMW serii 3 E46BMW serii 3 E46 fot. BMW

BMW serii 3 E46BMW serii 3 E46 fot. BMW

BMW serii 3 E90

Kierowcy dysponujący większym budżetem powinni zainteresować się młodszym BMW serii 3 E90 z lat 2005-2012. To już nowoczesne i bardzo dobrze wyposażone auto. Produkowano je w latach 2005-2012.

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

BMW serii 3 E90 - najczęstsze problemy:

  • Automatyczne skrzynie biegów nie dają sobie rady z wysokim momentem obrotowym w mocnych dieslach.
  • Niektóre nowsze silniki benzynowe cierpią na awarie bezpośredniego wtrysku paliwa, cewek zapłonowych i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.
  • Zdarza się, że nie domaga elektronika (najczęstsze usterki to: oprogramowanie radia, centralnego zamka, reflektory ksenonowe i elektroniczna blokada kierownicy).
  • W silniku N47 zużycie napinaczy i ślizgów rozrządu.
  • Klapy w kolektorach silników wysokoprężnych.
  • W dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr cząsteczek stałych.
  • W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów.

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

Zobacz wideo
Czy spotkałeś/-aś się z problemami z BMW serii 3?
Więcej o:
Copyright © Agora SA