Kupujemy używane: BMW serii 3 E46 i E90 - co psuje się najczęściej?

BMW serii 3 to jeden z najpopularniejszych używanych samochodów w Polsce. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm generacjom hitu. Co psuje się najczęściej w BMW serii 3 E46 i BMW serii 3 E90?

Zaczynamy od BMW serii 3 E46. Produkowano je w latach 1998-2006 i auto powoli staje się klasykiem. Wciąż cieszy się sympatią polskich kierowców, ale o dobrze utrzymany egzemplarz coraz trudniej.

BMW serii 3 E46 - najczęstsze problemy:

  • Przy oględzinach warto dokładnie przyjrzeć się karoserii. E46 - szczególnie z wczesnego okresu produkcji -może mieć ogniska rdzy.
  • Kłopoty z tylnym zawieszeniem. Przednie także nie przepada za dziurawymi drogami. Pod tym względem lepiej wypadają auta z importu.
  • Urywanie się mocowań tylnej belki (to problem niektórych egzemplarzy sprzed faceliftingu).
  • W egzemplarzach sprzed liftingu zdarzają się problemy z podnoszeniem szyb (siłowniki) i sterowaniem automatycznej klimatyzacji.
  • W "trójkach" z silnikami benzynowymi dość często pojawiały się problemy z układem chłodzenia (pompa i wycieki płynu).
  • Problem z układem przeniesienia napędu ("wyjący" dyferencjał).
  • Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa.
  • Zdarzają się wycieki oleju z silnika.
  • W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe.

BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja, wypadkowa przeszłość, usterki). Przy zakupie trzeba dokładnie obejrzeć samochód. Złudna oszczędność może później odbić się na naszym portfelu. Warto szukać egzemplarzy, które nie były poddawane tuningowi.

BMW serii 3 E46BMW serii 3 E46 fot. BMW

BMW serii 3 E46BMW serii 3 E46 fot. BMW

BMW serii 3 E90

Kierowcy dysponujący większym budżetem powinni zainteresować się młodszym BMW serii 3 E90 z lat 2005-2012. To już nowoczesne i bardzo dobrze wyposażone auto. Produkowano je w latach 2005-2012.

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

BMW serii 3 E90 - najczęstsze problemy:

  • Automatyczne skrzynie biegów nie dają sobie rady z wysokim momentem obrotowym w mocnych dieslach.
  • Niektóre nowsze silniki benzynowe cierpią na awarie bezpośredniego wtrysku paliwa, cewek zapłonowych i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.
  • Zdarza się, że nie domaga elektronika (najczęstsze usterki to: oprogramowanie radia, centralnego zamka, reflektory ksenonowe i elektroniczna blokada kierownicy).
  • W silniku N47 zużycie napinaczy i ślizgów rozrządu.
  • Klapy w kolektorach silników wysokoprężnych.
  • W dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr cząsteczek stałych.
  • W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów.

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

Czy spotkałeś/-aś się z problemami z BMW serii 3?
Więcej o:
Komentarze (16)
Używane BMW serii 3 E46 i E90 - opinie, awaryjność, silniki. Co psuje się najczęściej?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Michał Lajt

    Oceniono 5 razy 3

    Artykuł ma taki przekaz jak to że po lecie będzie jesień. "Kupujemy BMW". Nic ciekawego nie da się wywnioskować z tego artykułu.
    Można by napisać:
    E46 najlepiej wziąć wersje 6 cylindrowe przed liftem. Po lifcie E46 jest bardziej udany, wersje 6 cylindrowe dostały co prawda silnik m54 który może nie być już tak trwały jednak dobrze dbamy odwdzięczy się. Diesle też brać raczej po lifcie. Wystrzegać się zaniedbanych 4 cylindrowych benzyn przed i po lifcie. Zadbane 4 cylindrowe benzyny też są okej ale to już loteria.
    E90 dużo bolączek jednak diesle 4 i 6 cyl są w miarę bezawaryjne , benzyny 4 cyl150km jest w miarę udany
    6 cyl n52 ma swoje bolączki ale zazwyczaj po 200.000 km. Wystrzegać się benzyny 2.0 170 km tzw 320si. Szukać też zadbanych egzemplarzy które miały wymieniany olej co 10.000km.

  • Gość: Dariusz

    Oceniono 2 razy 2

    Każdy narzeka masakra. Każde auto ma jakieś wady

  • Gość: Gosc

    Oceniono 2 razy 2

    Mało tego, że psuje się wszystko! Zwykle regeneracje dają efekt na chwilę, więc tym, którzy zamierzają omijać np. wymianę wtrysków odradzam. Zaraz pojawi się tysiące mistrzów hejtu, którzy powiedzą, że wszystko regenerują i jest ok, mam tego świadomość.... i sporo mniej kasy przez takie pseudo naprawy. Wybór należy do Was:)

  • Gość: buczi

    0

    Serwis drogi ograniczam koszty biorąc zamienniki, przy filtrach i olejach to zawsze z delphi bo jakość ok i bawara nadal świetnie lata. Alternator niestety drogo mnie wyniósł. Tył napęd to jest to

  • Gość: Pawo

    0

    Mam e46 318 w kolorze schwarz II od pięciu lat wlewam tylko olej i benzynę. Auto prezentuje się świetnie jak na te lata. O każdy samochód trzeba dbać kto nie smaruje ten nie pojedzie

  • race444

    Oceniono 2 razy 0

    Kazde BMW jest dobre do 200 000 kilometrow potem jest loteria. Mialem E 36, E 46 i aktualnie E 90

  • Gość: Misiek

    Oceniono 2 razy 0

    byłem w posiadaniu BMW serii 5 528i i nadal jeżdżę koreańcem i nigdy więcej BMW sąsiad ma serie 3 w kombi jak go widzę grzebiącego non stop przy tym szrocie to me serce się raduje że nie sprzedałem starego koreańca

  • Gość: Paweł B

    Oceniono 2 razy 0

    Oba lubią rdzewieć choć E39 dużo bardziej. Z własnego doświadczenia - w E39 padają serwa hamulcowe- rdzewieją z powodu błędu inżynierów z odpływem wody z podszybia.. , oraz psują się elektryczne szyby - łatwa do naprawy usterka . W E46 to samo - elektryczne szyby .. Oprócz tego reszta świetnie się trzyma :) I daje ogromną przyjemność z jazdy :) Polecam szczególnie 3jki E46 :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX