Nowe Audi A4 - Niemcy odświeżają całą gamę. Nowe A4, A4 Avant, A4 Allroad oraz S4

Filip Trusz
Nowe Audi A4 wjedzie na rynek praktycznie od razu we wszystkich wersjach. Odświeżono sedana, kombi, wersję Allroad oraz eSki. Na liście brakuje tylko najostrzejszej wersji nowego Audi A4, RS4. Ale dla tej premiery z pewnością przygotowano oddzielną imprezę.

Nowe Audi A4 powinno wyjechać na drogi jeszcze w tym roku. Europejskie salony rozpoczną przyjmowanie zamówień już w przyszłym miesiącu. Polskie ceny i dokładną ofertę nowego Audi A4 poznamy bliżej rynkowej premiery. Jakie wersje A4 zostały odświeżone? Praktycznie wszystkie:

  • A4 sedan
  • A4 Avant (kombi)
  • A4 Allroad (uterenowione kombi)
  • S4 TDI oraz S4 TFSI

Audi A4Audi A4 fot. Audi

W przypadku nowego Audi A4 nie mamy do czynienia z przeskokiem w kolejną generację, a faceliftingiem. Nie ma więc mowy o żadnej rewolucji. Projektanci postanowili odświeżyć wygląd auta, a inspiracji poszukano w nowym A1. To m.in. charakterystyczne, nawiązujące do klasycznych Audi, wcięcie w masce oraz zupełnie reflektory LED. Lifting to też oczywiście okazja do lekkiego przeprojektowania zderzaków, grilla i kilku pomniejszych stylistycznych zabiegów.

W konfiguratorze pojawią się też nowe wzory obręczy kół i kolory lakieru.

Audi A4 2019Audi A4 2019 fot. Audi

Również we wnętrzu nowe Audi A4 doczekało się paru zmian. Największą jest 10,1-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest zupełnie nowy. Znamy go już z innych samochodów z Ingolstadt, które weszły na rynek w przeciągu ostatnich miesięcy. W przeciwieństwie do zupełnie nowych A1 i Q3, w odświeżonym A4 ekran nie został tak zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Za to wielu z pewnością ucieszy się, że pod ekranem umieszczono nie kolejny wyświetlacz, a klasyczny panel klimatyzacji z przyciskami i pokrętłami.

Przed oczami kierowcy może pracować najnowsza wersja wirtualnych zegarów. W niższych wersjach wskaźniki będą analogowe z mniejszym ekranem pomiędzy nimi.

Audi A4 2019Audi A4 2019 fot. Audi

Pod maską bez większych zmian, choć całą gamę czeka elektryfikacja. W Europie oferta silnikowa ma składać się z 6 jednostek turbodoładowanych o mocy od 148 do 347 KM mocy. Trzy z nich będą tzw. miękkimi hybrydami z instalacją 12V. Dokładnie ofercie silnikowej nowego Audi A4 przyjrzymy się, kiedy dowiemy się, jak będzie wyglądać na polskim rynku.

W Europie Audi S4 oraz Audi S4 Avant będą dostępne z jednostką V6 TDI o pojemności 3,0 litra. Sedan i kombi klasy średniej będą mogły się pochwalić 347 KM mocy i imponującym momentem obrotowym 700 Nm, który dostępny będzie od 2500 do 3100 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,8 s w sedanie i 4,9 s w kombi. Średnie zużycie to ok. 6,2 l/100 km. eSki również będą miękkimi hybrydami, ale z instalacją 48V.

Więcej o:
Komentarze (33)
Nowe Audi A4 - Niemcy odświeżają całą gamę. Nowe A4, A4 Avant, A4 Allroad oraz S4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hansolo88

    Oceniono 16 razy 8

    Ten egzemplarz ze zdjęć, za 12-15 lat będzie krooooolem na prowincji.

  • Gość: Lubie audi

    Oceniono 9 razy 1

    Jak zwykle bez rewolucji, spokojnie. Dokladnie tego spodziewalbym sie po Audi. Zupelnie nie rozumiem komentarzy negatywnych. To jest wlasnie Audi. Jak sie komus nie podoba, to niech se kupi lamborghini, bedzie mial pelna za...bistosc. a jak kogos nie stac, niech se kupi skode i mowi, ze to prawie jak audi.

  • Gość: AUDI

    0

    Byłem posiadaczem dwóch fiatów i dwóch fordów teraz jestem posiadaczem dwóch Audi A3 i A4Avant i powiem tak;Nie zmienię już marki samochodu! Samochody pancerne,blachy w ocynku zero rdzy jak w poprzednich moich autach a silniki A3 1.8 benzyna i A4 1.9tdi są po prostu niezniszczalne! Zdecydowanie polecam Audi ! Ps.Marzy mi się A6 lub S6 jako luksusowa limuzyna!Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi!

  • Gość: Muniek

    Oceniono 2 razy 0

    Audi jak Audi. Może sie podobać. Ale ten wystający ekran to masakra. Tak pierdoła a ile fajnych aut eliminuje przy zakupie.

  • zubidu

    Oceniono 4 razy 0

    Bardzo ładne lampki , takie choinkowe.

  • Gość: igi

    Oceniono 8 razy 0

    robią z ludzi idiotów, wstawili większy doczepiany tablet z funkcją dotyku , co za żałosny lifting !

  • Gość: Bleeee

    Oceniono 5 razy -1

    To FL. Rewolucji nie ma. Typowe odświeżenie auta po kilku latach sprzedaży. Trochę lepiej, ale to jednak generacja jest stara. Tył udaje sobie trochę nowsze A6, przód ma trochę agresywniejsze przetłoczenia i nieco inne światła. W środku większy ekran i dotykowy. Dla mnie bez rewelacji. Optycznie (z zewnątrz) chyba w tej klasie jednak ładniej prezentuje się BMW czy Jag. Czekać trzeba na zmianę modelu za 3 lata.
    Dla mnie aktualnie najładniejsze Audi to A7. Jeżeli ktoś pojeździł tymi autami z nowym wnętrzem (bez pokręteł), to wszystkie inne wydają sie potem przestarzałym badziewiem. Taka prawda. Dla mnie była to jak przesiadka z manuala do autmatyka. Niby nie chciałem, ale jak chwilę pojeździłem, to już nigdy do manuala nie wróciłem. A jak wracałem, to już niechętnie i ze świadomością, że to słabsze i przestarzałe.

    A jeżeli kogoś nie stać? A jeżeli kogoś nie stać, to zawsze może napisać że brzydkie i słabe, choć nigdy czymś takim nie jechał i jeździć nie będzie. I pozostać przy swoim Fiaciku, Maździe, czy innej Dacii.

  • hijodelsol

    Oceniono 11 razy -1

    Juz nieco lepiej, ale dalej kanciasto w czasach, gdy inni producenci projektują miłe dla oka i ładne opływowe kształty grupa VAG dlaej rozwija linię Panzer I, Panzer II, Panzer III, Tygrysa i Pantery.... W tej generacji lufa będzie zapewne w opcji. Do tego wersja S znacznie słabsza niż u konkurencji

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX