Ford Ranger Raptor - cennik 2019. Znamy już polską cenę?

Filip Trusz
Ford Ranger Raptor ma kosztować na polskim rynku niecałe 250 tysięcy złotych. To wciąż nieoficjalna informacja, a poznaliśmy ją dzięki ogłoszeniom, wystawianym przez pierwszych dealerów na serwisach aukcyjnych.

O nieoficjalnej cenie Forda Rangera Raptora dowiedzieliśmy się od naszych kolegów z serwisu Autokult.pl (źródło). Według ich informacji, Ford Ranger Raptor kosztuje między 246 a 248 tysięcy złotych. Skąd te dane? Na serwisie Otomoto pojawiają już pierwsze ogłoszenia wystawiane przez dealerów. Najniższa oferta to 244 800 zł. Niedługo powinniśmy poznać oficjalny cennik Raptora.

Autokult.pl podaje także wyposażenie standardowe Rangera Raptora. To m.in.:

  • czujniki parkowania i kamera cofania,
  • podgrzewana przednia szyba,
  • tempomat,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • system kontroli pasa ruchu,
  • radioodtwarzacz CD,
  • system Sync 3 z ekranem kolorowym o przekątnej 8 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja,
  • system Ford KeyFree,
  • elektrycznie regulowane, skórzane fotele,
  • blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Ford Ranger RaportFord Ranger Raport fot. Ford

Ford Ranger Raptor - najważniejsze informacje

Ford Ranger Raptor to propozycja dla klientów poszukujących ekstremalnych emocji. Producent zapowiada, że maszyna poradzi sobie w najgorszych warunkach, a na asfalcie dostarczy sporo emocji z jazdy.

Pod maską zainstalowano silnik wysokoprężny biturbo 2.0 EcoBlue. Jednostka oferuje 213 KM maksymalnej mocy i 500 Nm maksymalnego moment obrotowego. Z jednostką połączono 10-stopniową skrzynię automatyczną - konstrukcję zapożyczono z modelu F-150 Raptor, popularnego w USA. Do tego na wyposażeniu standardowym znajdziemy system Terrain Management, oferujący 6 trybów jazdy.

Ford Ranger RaportFord Ranger Raport fot. Ford

Samochód wyróżnia się atletycznym wyglądem zewnętrznym, ale konstruktorzy zadbali o to, żeby zabezpieczyć go przed uszkodzeniami związanymi z jazdą w terenie. Oprócz standardowych osłon podwozia zainstalowano jeszcze specjalną płytę osłonową z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm - zabezpiecza silnik Rangera i reduktor.

Również zawieszenie zostało specjalnie zaprojektowane dla tego modelu. Zastosowano amortyzatory FOX z tłumieniem zależnym od położenia - pozwalają na lepszą kontrolę podczas ekstremalnej jazdy w terenie, a w bardziej umiarkowanych warunkach zapewniają płynniejszą jazdę drogową. Za hamowanie odpowiadają dwutłoczkowe zaciski hamulcowe i wentylowane tarcze o średnicy 332 mm o grubości 32 mm. Z tyłu wentylowane tarcze o średnicy 332 mm mają grubość 24 mm. Do zestawu dołożono specjalnie zaprojektowane dla tego modelu terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17.

Ford Ranger RaportFord Ranger Raport fot. Ford

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA