Klasyczne rozwiązania, czyli supersamochód z manualną skrzynią biegów. Nadchodzi Aston Martin Vantage AMR

Wiele współczesnych supersamochodów jest naszpikowanych elektroniką. Kontrole trakcji, elektronicznie regulowana siła docisku, czy superszybkie skrzynie automatyczne, są już codziennością. Dlatego "surowe" sportowe auto, dające kierowcy pełną kontrolę, to nadal rarytas. Do tego grona dołącza właśnie Aston Martin Vantage AMR.

Nowy Aston Martin Vantage AMR powstanie w limitowanej serii 200 egzemplarzy. Pod maskę trafi silnik V8 o objętości skokowej 5 litrów i mocy 503 KM. Choć taka jednostka napędowa w sportowym samochodzie nikogo raczej nie zdziwi, inaczej sprawa wygląda ze skrzynią biegów. Benzynową V-ósemkę połączono bowiem z 7-biegowym manualem autorstwa włoskiej firmy Graziano. Skrzynia, którą umieszczono w nowym Vantage AMR to przekładnia, w której jedynkę wrzucimy przesuwając lewarek w lewo i do dołu. Co ciekawe, duet silnika i nietypowej skrzyni biegów wzbogacono układem „Amshift”, który odpowiada za sterowanie międzygazem podczas zmiany przełożeń.

Aston Martin Vantage AMRAston Martin Vantage AMR Aston Martin

Cała moc trafia na tylną oś najnowszego brytyjskiego supersamochodu poprzez nowo zaprojektowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa zaledwie 3,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 313 km/h. W wersji AMR pojawiły się także ceramiczne hamulce, które pozwalają obniżyć masę samochodu. AMR od klasycznego Vantage’a jest lżejszy o 95 kg.

Niestety nowy Aston Martin Vantage AMR to wersja ściśle limitowana. Jednak jak na serię zaledwie dwustu egzemplarzy, cena nie jest zbyt odstraszająca. Vantage AMR kosztuje około 185 tys. euro, czyli przy obecnym kursie około 790 tys. zł.

Aston Martin Vantage AMRAston Martin Vantage AMR Aston Martin

Więcej o:
Copyright © Agora SA