Mercedes GLC i Mercedes GLC Coupe - cennik 2019. SUV klasy średniej już w polskiej ofercie

Filip Trusz
Mercedes GLC i Mercedes GLC Coupe doczekały się na początku roku odświeżenia. Teraz nowe SUV-y przyjechały do Polski, a my poznaliśmy ich ceny. Za Mercedesa GLC zapłacimy minimum 175 000 zł, a za jego wersję Coupe - 200 900 zł.

Mercedes GLC i Mercedes GLC Coupe - ceny w Polsce

Mercedes GLC w obydwu wersjach zajechał już do polskich salonów, a my poznaliśmy ceny odświeżonego SUV-a klasy średniej z silnikami wysokoprężnymi. Standardem w każdym GLC jest 9-stopniowy automat. Napęd 4Matic dostępny jest za dopłatą.

Ile kosztuje nowy Mercedes GLC?

  • GLC 200 d (2.0 163 KM, 360 Nm) - od 175 000 zł
  • GLC 200 d 4MATIC (2.0 163 KM, 360 Nm) - od 185 000 zł
  • GLC 220 d (2.0 192 KM, 400 Nm) -  od 190 400 zł
  • GLC 220 d 4MATIC  (2.0 192 KM, 400 Nm) - od 200 900 zł

Ile kosztuje nowy Mercedes GLC Coupe?

  • GLC Coupe 200 d (2.0 163 KM, 360 Nm) - od  200 900 zł
  • GLC Coupe 200 d 4MATIC (2.0 163 KM, 360 Nm) - od 211 400 zł
  • GLC Coupe 220 d 4MATIC  (2.0 192 KM, 400 Nm) - od 218 600 zł

Mercedes GLC Coupe facelifting 2019Mercedes GLC Coupe facelifting 2019 Mercedes

Nowy Mercedes GLC - jak wypada na tle najgroźniejszych konkurentów?

Mercedes GLC w wersji 200 d z napędem na jedną oś i automatem kosztuje wyjściowo 175 000 zł, z 4x4 - 185 000 zł. Porównajmy te kwoty z rywalami z dieslami o podobnej mocy. Każde podane niżej auto ma automatyczną skrzynię.

  • Audi Q5 35 TDI quattro (2.0 163 KM) - od 183 500 zł (w Audi już bazowa odmiana Q5 ma napęd quattro)
  • Alfa Romeo Stelvio (2.2 160 KM) - od 177 200 zł
  • Alfa Romeo Stelvio AWD Q4 (2.2 190 KM) - od 194 200 zł
  • BMW X3 sDrive 18d (2.0 150 KM) - od 185 500 zł
  • BMW X3 xDrive 20d (2.0 190 KM) - od 199 900 zł
  • Volvo XC60 D4 (2.0 190 KM) - od 190 750 zł
  • Volvo XC60 B4 AWD (2.0 197 KM) - od 201 750 zł

Nowy Mercedes GLC i GLC Coupe - co się zmieniło?

Jak przystało na facelifting niemieckiego modelu, nie ma co się spodziewać rewolucji w wyglądzie. Nowy Mercedes GLC upodobnił się trochę do większego GLE. Auto otrzymało przeprojektowany grill, reflektory, nowe końcówki wydechu i parę pomniejszych stylistycznych zmian.

Z przydatnych systemów można wymienić Dynamic Body Control z adaptacyjnymi amortyzatorami czy pakiet Off-Road Engineering, który dodaje do listy trybów jazdy Off-Road oraz Off-Road+ i poprawia terenowe umiejętności GLC. Z kolei Driving Assistance Package dorzuca zaawansowany adaptacyjny tempomat, który potrafi zatrzymać auto, ruszyć, utrzymywać pas ruchu, asystować przy skręcaniu, zmieniać pasy ruchu i dostosowywać prędkość na podstawie ograniczeń prędkości na trasie.

Mercedes GLC 2019Mercedes GLC 2019 fot. Mercedes

We wnętrzu najważniejszą nowością jest nowy system multimedialny MBUX, który po raz pierwszy pojawił się w nowej Klasie A i Mercedes konsekwentnie instaluje go na pokładzie swoich kolejnych modeli. Od 2019 r. MBUX będzie dostępny również w Mercedesie GLC, co oznacza, że SUV otrzymał nowe wirtualny zegary (12,3 cala) i duży ekran w konsoli centralnej o przekątnej 10,25 cala. Z innych nowości, które związane są z MBUX można wymienić nową wielofunkcyjną kierownicę i nowy touchpad do obsługi systemy.

Lifting to także okazja do dodania na listę wyposażenia nowych pozycji, lekkich porządków w kabinie i przygotowania nowych tapicerek oraz ozdobnych elementów wykończeniowych.

Mercedes GLC 2019Mercedes GLC 2019 fot. Mercedes

Więcej o:
Komentarze (9)
Mercedes GLC i Mercedes GLC Coupe - cennik 2019. SUV klasy średniej już w polskiej ofercie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sila

    Oceniono 4 razy 4

    Wrzućcie newsa o tym, że można mieć GLC za 700 zł / m-c (*przy 70% wpłacie własnej), jak w durnych reklamach SEATA, które ciągle atakują w waszym serwisie moto-reklamowym.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 6 razy 4

    Chyba gołym okiem widać zmowę cenową producentów a dodam że Mercedes zgubił jakość w latach 90.

  • pcat

    Oceniono 3 razy 3

    220d miał przed liftem silnik powyżej dwóch litrów i podlegał akcyzie 18,6%. Teraz 220d ma silnik do dwóch litrów (akcyza 3%). Dlaczego nie jest taniej?

  • fafarafafafa

    Oceniono 2 razy 2

    Po pierwsze - uuuu, dotychczas najmniejszy w gamie był 220d, teraz go jeszcze zmniejszyli do 200d. Po drugie - GLC bez 4x4? Porażka. Czyli de facto samochód zdrożał, bo dotąd GLC wprawdzie kosztował odrobinę więcej (zaczynał się chyba od 185), ale miał 4matic w każdej wersji. Po trzecie - duża część tych magicznych systemów wspomagających już była. Fakt, że nowością w tej klasie jest MBUX, którego trochę brakowało.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX