Komentarze (122)
Czy silniki Diesla trują?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Przecz z Pertynem

    0

    Kłamczuszek „Tlenki azotu powstają w bardzo wysokiej temperaturze spalania, która panuje w komorach silników diesla o oznaczeniu EA189, produkowanych w latach 2008-2015 przez koncern Volkswagen. Z uwagi na brak układów neutralizujących tlenki azotu, samochody Audi, Porsche, Seat, Skoda i Volkswagen z tą jednostką napędową, przekraczają kilkadziesiąt razy normy emisji.”

  • Gość: antyDiesel

    0

    Pertyn ględzi .... bzdury. Nic nowego. Panie Pertyn wez pan wejdz do samochodu i wsadz sobie rure z wydechu na 60minut.....

  • Gość: Dominik Peh

    0

    Myślałem że moto.pI to poważne magazyn. Właśnie zmieniłem zdanie. ciekawe ile kosztuje opublikowanie materiału o tym że ziemia jest płaska. Na pewno moto.pI ma swoją cenę.

  • Gość: jareczek

    Oceniono 2 razy 0

    Aktualnie ekologiczne według mnie są hybryd jakie ma toyota. A najlepsze już tylko mirai na wodór, trzeba tylko poprawić dostępność wodoru i rozpowszechniać takie napędy a nie elektryki...

  • Gość: Klon

    0

    Martwcie się o drzewa,to przy pierwszym mocniejszym podmuchu w lipcu rozpieprzy wam coś co lubicie.Wtedy nie będziesz myślał o kopcącym ideału,tylko o tych wszystkich ekociulach

  • Gość: Hans Kolos

    Oceniono 2 razy 2

    Wszystko fajnie, ale te nowe technologie, dzięki którym diesle nie trują okupione są coraz bardziej skomplikowanymi systemami odpowiadającymi za emisję spalin. Zaczęło się od katalizatorów, później mieliśmy EGR, następnie DPF/FAP, zaraz później klapki w dolocie i system START/STOP. Wszystkie te systemy są czułe na najmniejszą niesprawność i po 5 latach eksploatacji diesla większość z tych systemów aby spełniać swoje zadanie nadaje się do regeneracji lub wymiany.

  • Gość: Greg2

    Oceniono 1 raz -1

    Ale eksperta znalezliscie... facet nie umiał znaleźć komputera pokładowego ma Mazdzie6...

  • Gość: Per tyn obskurant

    Oceniono 3 razy 3

    Dizel jest na długie trasy, w mieście hałaśliwy , śmierdzący a wydajność niewykorzystana. Zakaz wjazdu do miast dla dizli!!!

  • Gość: Na rower ic grubasku

    Oceniono 5 razy 3

    A co starcze z komfortem akustycznym? Stoisz w korku i cały czas klekoczesz ? Hybryda w korku toczy się gratis.

  • Gość: Goscu

    Oceniono 3 razy 1

    Może i te najnowsze daja rade ale to mega skaplikowane , awaryjne i drogie w serwisie konstrukcje. Po 100k km złom.

  • Gość: jan paweł wtórny

    Oceniono 7 razy 1

    Możecie sobie w d*pę wsadzić te silniki. Jak to jest, że w dobie lawinowo postępującej degradacji środowiska te wuje z koncernów samochodowych wymyślają coraz większe auta. dzisiaj po ulicach jeżdżą już prawie miniczołgi. po co to komu? Obłożyć to g*wno specjalnym podatkiem!

  • artekketra

    Oceniono 1 raz 1

    Nowe silniki dieslowskie emitują mniej spalin niż motory elektryczne... ;)

  • wqcyzx

    0

    Niemiecki troll Pertyński dostał zlecenie na diesla?

  • misiek12321

    Oceniono 2 razy 0

    Oj, na aferze VW chciał ktoś zarobić. Kto? Ci co wypuszczają na rynek te pseudo eko autka elektryczne. Dziwię się że podczas dyskusji na temat eko elektryków czy hybryd jakoś nikt nie mówi
    a) ile kosztuje produkcja autka eko
    b) ile kosztuje utylizacja autka eko
    c) ile pali obciążona przez akumulatory hybryda po ich wyczerpaniu?
    d) gdzie mozna elektryka naładować w mieście mieszkając na jakimkolwiek osiedlu? = nikt nie mówi o braku jakiejkolwiek infrastruktury
    Itd
    Itp
    ...

  • Gość: Tomek

    Oceniono 2 razy 2

    W niektórych miastach Chin nowoczesne silniki diesla emitują czystsze powietrze niż zassane ;) To taka sama nagonka jak z zarówkami....

  • mick1972

    Oceniono 17 razy 3

    Stary Petrynie, ględzisz o tym dieslu trzy po trzy. Widać że na sznurku niemieckiego przemysłu jesteś...Diesel to martwa technologia a VW na rynku amerykańskim się po tym już nie podniósł i nie podniesie. Mogą truć tym gównem Europejczyków bo takie mamy prawo już amerykanów nie i z tym gównem już tam nie wjadą. Wystarczy spojrzeć na których miejscach w rankingach były jego auta przed aferą i teraz. Nikt w te śmierdzące kopciuchy już nie uwierzy . Tylko elektryczny napęd i niech mi nikt farmazonów nie klepie że elektrownia wtedy truje. Łatwiej skontrolować 1 elektrownie czy faktycznie truje niż milion samochodów.Obejrzyj sobie film Brudna forsa na temat szwindla niemieckiego bo nie do końca chyba jesteś świadomy ...
    Póki co to nagrywaj sobie te swoje testy z bożej łaski z których nic nie wynika oprócz ględzenia

  • Gość: boyscout

    0

    Nigdzie nie doczytalem sie ze najnowsze diesle nie emituja tlenkow azotu ktore powoduja np tzw kwasne deszcze. Prosze o informacje

  • marekbeatlemarek

    Oceniono 14 razy 2

    Gdyby choć część pieniędzy wydawanych na diesle lub benzyniaki przeznaczać od lat na elektryki to teraz mielibyśmy fajne auta.
    Ale lobby ropy rządzi

  • shtalman

    Oceniono 6 razy 0

    Moja doopa podczas pierdzenia grochówką produkuje o wiele czystsze, pachnące i znośne powietrze niż jakikolwiek silnik Diesla, jestem pierdętem w tym temacie

  • nietyp

    Oceniono 9 razy 5

    Panie ekspert, zacznij pan lepiej zdobywać wiedzę o "elektrykach"..., bo na "kopciuchach", to już daleko nie pojedziesz...

  • nietyp

    Oceniono 3 razy 1

    O silnikach parowych również tak mówiono... A jeszcze wcześniej o koniach.

  • r0b0l_zbanowany

    Oceniono 9 razy 5

    cDI,cTDi i podobne owszem, są super ale do pierwszej awarii lub pierwszego kontaktu z polskim ON z rodzimymi dodatkami

    Co zaoszczędzisz na dieslu w paliwie to przepłacisz w naprawach, Albo dymisz jak parowóz

    Nadal nie do pobicia są silniki benzynowe z wtryskiwaczami, żadne FSI a na pewno nie TSI

    A z diesla to jedynie legendarny 1,9 TDI ze stajni Wieśwagena. i to tylko pod warunkiem że robi się 100 kkm rocznie

  • Gość: wąchacz

    Oceniono 11 razy 1

    Codziennie dojeżdżam do pracy samochodem. Gdy mam pecha i jadę za diselkiem to się duszę. I to nie chodzi o stare wozy, za nowymi suvami śmierdzi tak samo, zwłaszca zimą. Za benzyniakiem tak nie capi. WIęc niech ten pan znawca nie piedroli głupot.

  • arti-s72

    Oceniono 2 razy 0

    Jeżdżę pięć lat hybrydowym priusem... Żaden diesel do osobówki... Niech Niemcy uczą się od Japończyków. Ten Pan p...przy, bo mu zapłacono. Jeżdżę autami od 30 lat, odkąd mam priusa mam inne odczucia jazdy autem, tylko hybryda od toyoty...

  • caesar_pl

    0

    W Niemczech od co najmniej 15 lat wiekszosc samochodow ciezarowych ma dodatkowy zbiornik na adblue co powoduje ze w ogole nie czuc spalin.Czemu nie wprowadzi sie tego na skale masowa?Kolo dystrybutora z dieslem dodatkowy dystrybutor z adblue?I mamy najczystrze silniki pod sloncem.Adblue to mocznik,tani w produkcji jak woda sodowa.

  • jesiotr99

    Oceniono 5 razy -1

    ktoś kiedyś sprawdził że gdyby koncerny paliwowe były państwem to byłaby to trzecia gospodarka świata. Ta potęga dysponująca miliardami wie doskonale że auta elektryczne to dla nich koniec, więc sowicie sponsoruje wszelkiej maści "specjalistów" udowadniających że silnik spalinowy to szczyt osiągnięć ludzkości. Natomiast każdy fizyk szybko policzy że samochód elektryczny zużywa 3 krotnie mniej energii niż samochód spalinowy i nic tego nie zmieni.

  • steven69

    Oceniono 5 razy 3

    Są czystsze... Prawda... Przez pierwsze 100 tys km. A potem to wiadomo co ;]

  • soso_soso

    Oceniono 17 razy 13

    Wszystko fajnie tylko dlaczego na polskich drogach jeżdżą wciąż diesle sprzed 20 lat robiące czarne zasłony dymne? Dlaczego po polskich drogach jeżdżą samochody z powycinanymi filtrami spalin?

  • Gość: mirkomz

    Oceniono 15 razy 3

    Dla każdego ciemnozielonego diesel to śmierdziel, bo kojarzy mu się z zajechanym dostawczakiem który przywozi kartofle do jego osiedlowego warzywniaka. Tak jak każda elektrownia atomowa to Czernobyl, a żywność GMO grozi wszczepiem genów świni. I niestety tacy ludzie są w większości, tacy nami rządzą. Inicjatorką i prowadzącą najnowsze ustawy Unii zmniejszające zużycie paliwa do absurdalnie niskich poziomów jest polska europosłanka PO Róża Thun. Chińczycy ze swoimi akumulatorami i monopolem na surowce do nich zacierają ręce. Putin z rosnącym do Polski eksportem węgla chyba też.

  • japiech

    Oceniono 2 razy -2

    Trafiłem na "Pertyn głędzi" zupełnie przez przypadek. Początkowo byłem sceptyczny, kolejny motoryzacyjny vlog. Ale z czasem zmieniłem zdanie na bardzo pozytywne. Gość po prostu wie co mówi

  • Gość: Robert

    Oceniono 1 raz -1

    Nie jestem fanem diesla, ale miło było posłuchać kogoś ktoś się na tym na prawdę zna. Wywiad pierwsza klasa!

  • jesiotr99

    Oceniono 2 razy 0

    nie dodał tylko że to wykręcone na maksa silniczki zrobione z szajs metalu. Jak tylko kończy się gwarancja to się rozlatują a koszty naprawy idą w grube tysiące. Z westchnieniem wspominam osiołka 240D którego kupiłem od Niemca z przebiegiem 200 tys i nalatałem 250 tys bez dotykania się do czegokolwiek.

  • kapitan_rzbik

    0

    disle sąsuper eko itd jak są nowe

  • acide94

    Oceniono 2 razy 0

    W polskich warunkach lokalni mechanicy w pierwszy dzień wytną wszystkie filtry żeby zredukować spalanie o 0,02 l / 100. Niech ktoś sprawdzi co się dzisiaj wydobywa z diesli na polskiej prowincji - co najmniej połowa tablicy Mendelejewa.

  • fakej

    Oceniono 2 razy 2

    Diesle są dobre, ale nie te na ropę tylko te na olej po frytasach

  • bartoszjanusz

    Oceniono 5 razy -1

    Kto sponsoruje takie artykuły ? Putin ? czy jakiś Szejk Arabski powiązany z terorystami? Forsy im brakuje czy co ?

  • ben_k

    Oceniono 18 razy 8

    to dlaczego gdy jadę za nowym dieslem kupionym za 500+ to go nie widzę zza kłębów dymu?

  • nowy4444

    Oceniono 5 razy -1

    Głupek cytowany przez głupków. Pewnie nie słyszał nawet o bezszczotkowym silniku elektrycznym.

  • genocidezionism

    Oceniono 7 razy -1

    Kup we frajerze nazistowskiego diesla i zamknij się z nim w pokoju zobaczymy po ilu minutach zdechniesz od tych niemieckich spalin

  • jjj68

    Oceniono 20 razy 12

    Ktoś tu wziął kaskę od VW.

  • sraczezwersacze

    Oceniono 31 razy 9

    Jedynie słuszne auta to elektryki. O to wam chodziło?.... . Acha. I zamykamy oczka skąd ten prąd płynie. A składowisko zużytych akumulatorów dla całej Europy zrobimy gdzieś..... w Polsce. Bo tanio i jakiegoś decydenta się przekupi. Good luck and good night.

  • ochujek

    Oceniono 17 razy 17

    Przecież obiecali miliony aut elektrycznych. Skąd ten temat?

  • mkmedia

    Oceniono 13 razy -1

    przeciez to totalna bzdura, diesle bardzo dymia, dlatego musza miec roznej masci dpfy po 5 katalizatorow itd, gdyby taki sam osprzet wladowac do bezyne to zanieczyszczenia bylyby duzo nizsze, o gazie nie wspomne, bez katalizatorow jest nawety mniej zaniszczyczen. Kazdy widzi jak diesel na czarno dymi jak sie wcisnie gaz, nawet najnowsze bmw czy audi

  • cacadux

    Oceniono 1 raz -1

    Apel do właściela portalu - zatrudnij profesjonalnego dźwiękowca. Rozumiem, że kompresja, ale bez jaj, można to zrobić lepiej. Glosy sa dudniące, jakby rozmówcy mieli na głowy założone wiadra z poduszkami wewnątrz.

  • poziom1908

    Oceniono 15 razy 9

    Wtsraczy spojrzeć w katalogi firm, gdzie są dostępnie diesle. Porównanie emisji spalin (obecnie, w każdym katalogu to jest) zawsze wychodzi na korzyść diesla.
    Za to są bardziej skomplikowane i już nie tak niezawodne jak kiedyś.

  • Gość: schetyna stazi

    Oceniono 10 razy -6

    pewnie mu znowu niemcy zapłacili za promocje niemieckich kopciuchów na gnojówkę
    bo ostatnio sie bardzo słabo sprzedaja
    a giermani na razie nie potrafia robic hybryd ani elektryków

  • Gość: AlJacek

    Oceniono 6 razy -4

    ... sami eksperci ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX