Polski juror World Car of the Year: "Najnowsze silniki Diesla są szczytowym wytworem cywilizacji technicznej"

Tomasz Korniejew
Czy era silników Diesla się kończy? Maciej Pertyński, jedyny polski juror WCOTY i autor vloga Pertyn Ględzi jest zdania, że trudno pod względem czystości spalin dorównać współczesnym jednostkom wysokoprężnym.

„Nowoczesny silnik Diesla przestał emitować cokolwiek, co truje człowieka” - bez cienia wątpliwości stwierdza Maciej Pertyński.

Tę, wydaje się kontrowersyjną, tezę zdają się potwierdzać niektórzy producenci samochodów, którzy nie mają zamiaru wycofywać z oferty aut z silnikami Diesla. Przeciwnego zdania są te firmy, które jasno zadeklarowały koniec rozwoju silników wysokoprężnych. Skąd ta rozbieżność i czy należy wycofać z ruchu przestarzałe auta zasilane olejem napędowym? Obejrzyjcie poniższą rozmowę:

Więcej o:
Komentarze (118)
Czy silniki Diesla trują?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Dominik Peh

    0

    Myślałem że moto.pI to poważne magazyn. Właśnie zmieniłem zdanie. ciekawe ile kosztuje opublikowanie materiału o tym że ziemia jest płaska. Na pewno moto.pI ma swoją cenę.

  • Gość: jareczek

    Oceniono 2 razy 0

    Aktualnie ekologiczne według mnie są hybryd jakie ma toyota. A najlepsze już tylko mirai na wodór, trzeba tylko poprawić dostępność wodoru i rozpowszechniać takie napędy a nie elektryki...

  • Gość: Klon

    0

    Martwcie się o drzewa,to przy pierwszym mocniejszym podmuchu w lipcu rozpieprzy wam coś co lubicie.Wtedy nie będziesz myślał o kopcącym ideału,tylko o tych wszystkich ekociulach

  • Gość: Hans Kolos

    Oceniono 2 razy 2

    Wszystko fajnie, ale te nowe technologie, dzięki którym diesle nie trują okupione są coraz bardziej skomplikowanymi systemami odpowiadającymi za emisję spalin. Zaczęło się od katalizatorów, później mieliśmy EGR, następnie DPF/FAP, zaraz później klapki w dolocie i system START/STOP. Wszystkie te systemy są czułe na najmniejszą niesprawność i po 5 latach eksploatacji diesla większość z tych systemów aby spełniać swoje zadanie nadaje się do regeneracji lub wymiany.

  • Gość: Greg2

    Oceniono 1 raz -1

    Ale eksperta znalezliscie... facet nie umiał znaleźć komputera pokładowego ma Mazdzie6...

  • Gość: Per tyn obskurant

    Oceniono 2 razy 2

    Dizel jest na długie trasy, w mieście hałaśliwy , śmierdzący a wydajność niewykorzystana. Zakaz wjazdu do miast dla dizli!!!

  • Gość: Na rower ic grubasku

    Oceniono 4 razy 2

    A co starcze z komfortem akustycznym? Stoisz w korku i cały czas klekoczesz ? Hybryda w korku toczy się gratis.

  • Gość: Goscu

    Oceniono 3 razy 1

    Może i te najnowsze daja rade ale to mega skaplikowane , awaryjne i drogie w serwisie konstrukcje. Po 100k km złom.

  • Gość: jan paweł wtórny

    Oceniono 7 razy 1

    Możecie sobie w d*pę wsadzić te silniki. Jak to jest, że w dobie lawinowo postępującej degradacji środowiska te wuje z koncernów samochodowych wymyślają coraz większe auta. dzisiaj po ulicach jeżdżą już prawie miniczołgi. po co to komu? Obłożyć to g*wno specjalnym podatkiem!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX