Polski juror World Car of the Year: "Najnowsze silniki Diesla są szczytowym wytworem cywilizacji technicznej"

Tomasz Korniejew
Czy era silników Diesla się kończy? Maciej Pertyński, jedyny polski juror WCOTY i autor vloga Pertyn Ględzi jest zdania, że trudno pod względem czystości spalin dorównać współczesnym jednostkom wysokoprężnym.

„Nowoczesny silnik Diesla przestał emitować cokolwiek, co truje człowieka” - bez cienia wątpliwości stwierdza Maciej Pertyński.

Tę, wydaje się kontrowersyjną, tezę zdają się potwierdzać niektórzy producenci samochodów, którzy nie mają zamiaru wycofywać z oferty aut z silnikami Diesla. Przeciwnego zdania są te firmy, które jasno zadeklarowały koniec rozwoju silników wysokoprężnych. Skąd ta rozbieżność i czy należy wycofać z ruchu przestarzałe auta zasilane olejem napędowym? Obejrzyjcie poniższą rozmowę:

Więcej o:
Komentarze (117)
Czy silniki Diesla trują?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Sportivo

    Oceniono 33 razy 19

    Nowe diesle wypuszczają bardziej czyste powietrze z rury wydechowej niż te jakie pobierają z atmosfery.

  • ochujek

    Oceniono 15 razy 15

    Przecież obiecali miliony aut elektrycznych. Skąd ten temat?

  • soso_soso

    Oceniono 15 razy 13

    Wszystko fajnie tylko dlaczego na polskich drogach jeżdżą wciąż diesle sprzed 20 lat robiące czarne zasłony dymne? Dlaczego po polskich drogach jeżdżą samochody z powycinanymi filtrami spalin?

  • ben_k

    Oceniono 17 razy 9

    to dlaczego gdy jadę za nowym dieslem kupionym za 500+ to go nie widzę zza kłębów dymu?

  • jjj68

    Oceniono 16 razy 8

    Ktoś tu wziął kaskę od VW.

  • sraczezwersacze

    Oceniono 30 razy 8

    Jedynie słuszne auta to elektryki. O to wam chodziło?.... . Acha. I zamykamy oczka skąd ten prąd płynie. A składowisko zużytych akumulatorów dla całej Europy zrobimy gdzieś..... w Polsce. Bo tanio i jakiegoś decydenta się przekupi. Good luck and good night.

  • poziom1908

    Oceniono 14 razy 8

    Wtsraczy spojrzeć w katalogi firm, gdzie są dostępnie diesle. Porównanie emisji spalin (obecnie, w każdym katalogu to jest) zawsze wychodzi na korzyść diesla.
    Za to są bardziej skomplikowane i już nie tak niezawodne jak kiedyś.

  • r0b0l_zbanowany

    Oceniono 8 razy 6

    cDI,cTDi i podobne owszem, są super ale do pierwszej awarii lub pierwszego kontaktu z polskim ON z rodzimymi dodatkami

    Co zaoszczędzisz na dieslu w paliwie to przepłacisz w naprawach, Albo dymisz jak parowóz

    Nadal nie do pobicia są silniki benzynowe z wtryskiwaczami, żadne FSI a na pewno nie TSI

    A z diesla to jedynie legendarny 1,9 TDI ze stajni Wieśwagena. i to tylko pod warunkiem że robi się 100 kkm rocznie

  • japka_putina

    Oceniono 20 razy 6

    Dotrwałem do jednej trzeciej wykładu. Ekspert na miarę Zientarskiego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX