Wyraźnie ponad 800 tysięcy sprzedanych aut rocznie - tak sprzedaje się, Toyota RAV4, SUV nr 1 na świecie

Filip Trusz
Wzrastające zainteresowanie crossoverami i SUV-ami to globalny trend - najlepiej sprzedający się SUV świata przekroczył barierę 800 tysięcy sztuk rocznie. Co więcej, prawie wszystkie bestsellerowe auta tego typy poprawiają swoje wyniki.

W globalnych rankingach sprzedaży często pojawiają się egzotyczne samochody, których większość polskich kierowców w ogóle nie kojarzy. Jednak w przypadku bestsellerów typu SUV w pierwszej dziesiątce znajdziemy tylko trzy auta, których nie ma w sprzedaży nad Wisłą. A tak naprawdę, to dwa, bo Nissan Rogue jest bardzo blisko spokrewniony z naszym Nissanem X-Trailem.

Sprzedaż SUV-ów na świecie w 2018 r.:

  1. Toyota RAV4 - 837 285 szt. (+3,5 proc.)
  2. Volkswagen Tiguan - 790 578 szt. (+8,5 proc.)
  3. Honda CR-V - 744 251 szt. (-1,8 proc.)
  4. Hyundai Tucson - 552 477 szt. (-12,0 proc.)
  5. Nissan Qashqai - 518 412 szt. (+3,7 proc.)
  6. Kia Sportage - 493 201 szt. (+14,8 proc.)
  7. Mazda CX-5 - 458 630 szt. (+11,9 proc.)
  8. Haval H6 - 455 914 szt. (-10,3 proc.)
  9. Nissan Rogue - 455 453 szt. (+1,4 proc.)
  10. Chevrolet Equinox - 439 515 szt. (+17,0 proc.)

Chevrolet Equinox to amerykański crossover, który rywalizuje przede wszystkim z RAV4 oraz CR-V. Z kolei Haval H6 to hit sprzedaży prosto z Chin, tamtejszy numer 1.

Chevrolet EquinoxChevrolet Equinox fot. Chevrolet

Haval H6Haval H6 fot. Haval

Toyota RAV4 uważana jest za jednego z prekursorów gatunku SUV i od zawsze meldowała się na szczytach rankingów sprzedaży. Jednak to już drugi rok z rzędu, w którym RAV4 okazuje się globalnym bestsellerem nr 1. Toyocie jako jedynej udało się przekroczyć barierę 800 000 sprzedanych aut. Wrażenie może robić świetna sprzedaż VW Tiguana, który ostatnio bardzo poprawia swoje wyniki, nie tylko w Europie. Do Toyoty RAV4 brakuje mu coraz mniej, a jego sprzedaż wzrasta wyraźnie szybciej od japońskiego auta - 8,5 do 3,5 proc.

Z pierwszej dziesiątki bestsellerów rok do roku kierowców traciły tylko trzy modele - Haval H6, Honda CR-V oraz Hyundai Tucson. Pocieszeniem dla koreańskiego koncernu może być fakt, że siostrzany model, Kia Sportage, notuje prawie największe wzrosty sprzedaży (+14,8 proc.). Dynamiczniej rozwija się tylko Chevrolet Equinox, który zakończył rok na 17-procentowym plusie.

Źrodło danych: Focus2Move (link do pełnego zestawienia)

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.