"Wszystkiego najlepszego, mały kucyku" - świetna reklama Chevroleta na 55. urodziny Forda Mustanga

Filip Trusz
Amerykanie robią chyba najlepsze reklamy w branży motoryzacyjnej. Ford Mustang kończy właśnie 55 lat i dostał nietypowe życzenia od swojego największego rywala, Chevroleta Camaro.

Ford Mustang i Chevrolet Camaro to odwieczni rywale. W tym roku Mustang kończy 55 lat, Chevrolet postanowił więc złożyć mu urodzinowe życzenia. Amerykanie zrobili to jednak z humorem i wbili Mustangowi małą szpilkę.

Skąd nawiązanie do kucyka? To nie tylko kwestia logotypu. Klasa samochodów sportowych, w której znajduje się Ford Mustang, powszechnie nazywa się pony car. Chevrolet chce pozycjonować Camaro jako muscle cara, auto większe, mocniejsze i bardziej bezkompromisowe. W tym miejscu warto jednak postawić gwiazdkę, bo większość Amerykanów Camaro również uważa za pony cara. Dzisiejszym przedstawicielem muscle carów jest przede wszystkim Dodge Challenger (ponad 5 m długości), większy i od Mustanga, i Camaro, które mierzą ok. 4,8 m długości.

Granica między pony a muscle carem jest dość płynna i istnieje sporo różnych interpretacji. Na niejednym forum toczą się o to zażarte dyskusje.

 

Chevrolet trochę naśmiewa się z Forda, ale Mustang zrobił sobie na urodziny znacznie lepszy prezent. W zeszłym roku na całym świecie sprzedano aż 113 066 egzemplarzy Mustanga, a to oznacza, że 4. rok z rzędu Mustang okazał się najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. Camaro o takim wyniku może na razie tylko pomarzyć.

Przy Mustangu warto jeszcze wspomnieć, że jego sprzedaż napędza nie tylko rodzimy rynek, ale także Europa. Przez pierwsze 3 miesiące tego roku na Starym Kontynencie zarejestrowano już 2 300 Mustangów, a to oznacza wzrost sprzedaży o 27 proc.

Gratulujemy i wszystkiego najlepszego, Fordzie Mustangu.

Więcej o:
Komentarze (6)
"Wszystkiego najlepszego, mały kucyku" - świetna reklama Chevroleta na 55. urodziny Forda Mustanga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Roman

    Oceniono 3 razy 3

    Pozdrawiam sympatycznego Pana redaktora, Wesołych Świat!

  • dupajasi0

    Oceniono 2 razy 0

    Przy Mustangu warto jeszcze wspomnieć, że jego sprzedaż napędza nie tylko rodzimy rynek, ale także Europa. 2300 kwartalnie to jest około 8% zeszłorocznej sprzedaży. :D

  • js08836

    Oceniono 5 razy -1

    Sądzę, że wycofanie się Chevroleta z Europy, to wieka strata dla kontynentu i Polskie też. Zaprzestano produkcji w Europie na rzecz słabego ,mdłego i bez wyrazu Opla. Chevrolet pod każdym względem bije Opla na głowę. Gama samochodów jest duża atrakcyjna. Opel ? No cóż, szału nie ma.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX