Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Kto sprzedaje najwięcej samochodów w Europie? Dane z pierwszego kwartału 2019 - na VW wciąż nie ma mocnych
Przez pierwsze trzy miesiące roku 2019 r. w Europie (liczymy tu UE oraz Islandię, Szwajcarię, Norwegię i Liechtenstein) zarejestrowano 4,1 miliona nowych samochodów osobowych - podaje europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA. Oznacza to, że branża skurczyła się o 0,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 r. Widać to po statystykach sprzedaży wszystkich największych graczy europejskiego rynku.
Kto sprzedaje najwięcej samochodów w Europie?
Na pierwszym, zupełnie niezagrożonym miejscu znalazł się Volkswagen z wynikiem 458 500 sprzedanych aut. Marka z Wolfsburga zanotowała wynik gorszy o 1,3 proc., ale i tak ma bezpieczną przewagę nad resztą stawki. Zwłaszcza, że rywale tracą więcej.
Zażartą walkę o drugie miejsce wygrało Renault (272 199 szt.), wygrywają z Peugeotem (263 391 szt.) oraz Fordem (262 502 szt.). Z tej trójki w najtrudniejszej sytuacji znajduje się Ford, bo notuje ponad 10-procentowy spadek sprzedaży, z kolei najmniej, bo 2,3 proc. traci Peugeot.
- Volkswagen: 458 500 sztuk (-1,3 proc.)
- Renault: 272 199 (-5,2 proc.)
- Peugeot: 263 491 (-2,3 proc.)
- Ford: 262 502 (-10,3 proc.)
- Opel/Vauxhall: 239 717 (-4,1 proc.)
- Mercedes-Benz: 214 307 (-6,2 proc.)
- BMW: 204 400 (-4,3 proc.)
- Audi: 198 956 (-6,3 proc.)
- Skoda: 194 344 (-1,2 proc.)
- Toyota: 188 540 (-4,5 proc.)
Największe koncerny w Europie w pierwszym kwartale 2019:
- VW Group - 989 212 sztuk (-2,4 proc.)
- PSA Group - 689 423 (-1,2 proc.)
- Renault Group - 420 353 (+0,6 proc.)
- Hyundai Group - 273 085 (-1,3 proc.)
- Ford - 262 502 (-10,3 proc.)
Pełny raport ACEA znajdziecie w tym miejscu (link)
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (20)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (115)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
Gość: adamiec
0
Zgadzam się!!! tylko przez rabaty!!! Wole sto razy Nissana!!!