Przez pierwsze trzy miesiące roku 2019 r. w Europie (liczymy tu UE oraz Islandię, Szwajcarię, Norwegię i Liechtenstein) zarejestrowano 4,1 miliona nowych samochodów osobowych - podaje europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA. Oznacza to, że branża skurczyła się o 0,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 r. Widać to po statystykach sprzedaży wszystkich największych graczy europejskiego rynku.
Na pierwszym, zupełnie niezagrożonym miejscu znalazł się Volkswagen z wynikiem 458 500 sprzedanych aut. Marka z Wolfsburga zanotowała wynik gorszy o 1,3 proc., ale i tak ma bezpieczną przewagę nad resztą stawki. Zwłaszcza, że rywale tracą więcej.
Zażartą walkę o drugie miejsce wygrało Renault (272 199 szt.), wygrywają z Peugeotem (263 391 szt.) oraz Fordem (262 502 szt.). Z tej trójki w najtrudniejszej sytuacji znajduje się Ford, bo notuje ponad 10-procentowy spadek sprzedaży, z kolei najmniej, bo 2,3 proc. traci Peugeot.
Pełny raport ACEA znajdziecie w tym miejscu (link)