Kto sprzedaje najwięcej samochodów w Europie? Dane z pierwszego kwartału 2019 - na VW wciąż nie ma mocnych

Filip Trusz
Na europejskim rynku samochodów osobowych tracą tak naprawdę wszystkie najważniejsze marki. Na szczycie, z niezagrożoną pozycją, znalazł się Volkswagen, który przekroczył 450 tysięcy sprzedanych aut w 3 miesiące. Za jego plecami toczy się zażarta walka o drugą pozycję.

Przez pierwsze trzy miesiące roku 2019 r. w Europie (liczymy tu UE oraz Islandię, Szwajcarię, Norwegię i Liechtenstein) zarejestrowano 4,1 miliona nowych samochodów osobowych - podaje europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA. Oznacza to, że branża skurczyła się o 0,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 r. Widać to po statystykach sprzedaży wszystkich największych graczy europejskiego rynku.

Kto sprzedaje najwięcej samochodów w Europie?

Na pierwszym, zupełnie niezagrożonym miejscu znalazł się Volkswagen z wynikiem 458 500 sprzedanych aut. Marka z Wolfsburga zanotowała wynik gorszy o 1,3 proc., ale i tak ma bezpieczną przewagę nad resztą stawki. Zwłaszcza, że rywale tracą więcej.

Zażartą walkę o drugie miejsce wygrało Renault (272 199 szt.), wygrywają z Peugeotem (263 391 szt.) oraz Fordem (262 502 szt.). Z tej trójki w najtrudniejszej sytuacji znajduje się Ford, bo notuje ponad 10-procentowy spadek sprzedaży, z kolei najmniej, bo 2,3 proc. traci Peugeot.

  1. Volkswagen: 458 500 sztuk (-1,3 proc.)
  2. Renault: 272 199 (-5,2 proc.)
  3. Peugeot: 263 491 (-2,3 proc.)
  4. Ford: 262 502 (-10,3 proc.)
  5. Opel/Vauxhall: 239 717 (-4,1 proc.)
  6. Mercedes-Benz: 214 307 (-6,2 proc.)
  7. BMW: 204 400 (-4,3 proc.)
  8. Audi: 198 956 (-6,3 proc.)
  9. Skoda: 194 344 (-1,2 proc.)
  10. Toyota: 188 540 (-4,5 proc.)
Zobacz wideo

Największe koncerny w Europie w pierwszym kwartale 2019:

  1. VW Group - 989 212 sztuk (-2,4 proc.)
  2. PSA Group - 689 423 (-1,2 proc.)
  3. Renault Group - 420 353 (+0,6 proc.)
  4. Hyundai Group - 273 085 (-1,3 proc.)
  5. Ford - 262 502 (-10,3 proc.)

Pełny raport ACEA znajdziecie w tym miejscu (link)

Więcej o:
Copyright © Agora SA