Opinie Moto.pl: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD - Outsider

Tomasz Korniejew
Choć Suzuki SX4 S-Cross nie gra pierwszych skrzypiec w rankingach sprzedaży, a zachowawczy styl nadwozia czyni z niego outsidera na rynku modnych crossoverów warto poznać go bliżej. Okazuje się, że to jedna z ciekawszych propozycji w tym segmencie.

Choć obecna generacja Suzuki SX4 S-Cross o wiele bardziej trafia w gust Europejczyków niż poprzednie, wciąż trudno go szukać w zestawieniu samochodów o najbardziej emocjonującym wyglądzie. Niemniej ten kompaktowy crossover zyskuje coraz większe grono nabywców i - prawdę mówiąc, trudno się temu dziwić.

Suzuki SX4 S-Cross AWD 1.4 BoosterJetSuzuki SX4 S-Cross AWD 1.4 BoosterJet fot. Jan Zomer

Opinie Moto.pl: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – wszystko na swoim miejscu

Przedział pasażerski S-Crossa został urządzony skromnie. Królują w nim minimalistyczny design i ciemno-szare twarde tworzywa. Całość jednak zmontowano z dokładnością.
Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie siedzi się wygodnie, nikt nie powinien też narzekać na brak przestrzeni. Także tej na bagaże, bo „kufer” SX4 S-Cross pomieści 430 l.

Każda wersja napędzana przez silnik 140 konny jest wyposażona w centralny ekran dotykowy o przekątnej 7 cali. Wyświetlacz sprawnie reaguje na dotyk. Także „przeskakiwanie” po menu systemowym odbywa się bez zbędnych zwłok i zakłóceń.

Cieszy fakt, że układem klimatyzacji i nawiewu steruje się poprzez panel na środkowej konsoli, ale szkoda, że głośność zestawu audio da się regulować jedynie przyciskami na kierownicy bądź dotykowymi przyciskami na ekranie centralnym. Wygodniejsze jest klasyczne pokrętło.

Opinie Moto.pl: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – motylem jestem

Od jakiegoś czasu znakiem charakterystycznym dla nowych modeli Suzuki jest niska masa. Nie inaczej jest w przypadku ważącego 1215 kg (w wersji 4x4) S-Crossa. Pod maskę recenzowanego egzemplarza trafiła benzynowa jednostka 1,4 l, która rozwija moc maksymalną 140 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min.

Choć opisywane Suzuki nie jest mistrzem sprintu (przyspieszenie do 0 do 100 km/h trwa 10,2 s), chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Jednak bądźmy szczerzy – ten model nie zachęca kierowców do dynamicznej jazdy, ani w mieście ani na krętych odcinkach. Dynamika jednostki napędowej jest wystarczająca do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim, ale próby przeciągania wskazówki obrotomierza w okolice czerwonego pola skutkują bardziej zwiększeniem hałasu w kabinie niż błyskawicznym przyrostem prędkości.

Zobacz wideo

Układ kierowniczy jest neutralny, a zawieszenie zestrojone miękko. Co ważne, nie dobija na większych nierównościach, co także podnosi poczucie komfortu.

Egzemplarz, który trafił do redakcji został wyposażony w napęd na obie osie AllGrip z selektorem wyboru trybów jazdy (Auto, Sport, Snow, Lock). W zależności od wybranego trybu zmienia się reakcja jednostki napędowej na położenie pedału przyspieszania, rozdział momentu obrotowego między osiami, czy praca systemu ESP. Z pewnością napęd na obie osie i lekko zwiększony prześwit (do 18 cm) ułatwią, a w niektórych przypadkach nawet umożliwią dojazd do posesji po gruntowej drodze o każdej porze roku, ale nie należy się po tym modelu spodziewać dużej dzielności w terenie. Od tego jest Suzuki Jimny.

Bardzo dobrze S-Cross wypada pod względem zapotrzebowania na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim zużywał 7,7 l benzyny na 100 km. Jak na pojazd z napędem na obie osie, którym wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby to dobry wynik.

Suzuki SX4 S-Cross AWD 1.4 BoosterJetSuzuki SX4 S-Cross AWD 1.4 BoosterJet fot. Jan Zomer

Opinie Moto.pl: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – w dobrej cenie

Suzuki SX4 S-Cross zyskuje przy bliższym poznaniu. Jego najmocniejszymi cechami są przestronne i wygodne wnętrze, komfortowy układ jezdny, wydajny napęd na obie osie i … cena.

Najtańszą wersję 140 konną z napędem na obie osie można kupić za 88 900 zł. Warto wspomnieć, że za tę kwotę nie dostaniemy tzw. golasa. Auto będzie wyposażone m.in. w: boczne, kolanową kierowcy i kurtynowe poduszki powietrzne, asystenta ruszania na wzniesieniu, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, tempomat adaptacyjny, Bluetooth, system pokładowy z siedmiocalowym wyświetlaczem dotykowym, automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele przednie, kanapę z regulacją kąta pochylania oparć, a także kamerę cofania.

Więcej o:
Copyright © Agora SA