Audi S6 i Audi S7 - pod maską 3.0 V6 TDI. Poza Europą auta dostaną benzynowy silnik 2.9 V6 TFSI

Filip Trusz
Audi S6 i Audi S7 doczekały się wreszcie premiery. Europejscy klienci pod maską mogą liczyć na mocny i oszczędny silnik wysokoprężny 3.0 V6 TDI.

Europejskie Audi S6 sedan, Audi S6 Avant oraz Audi S7 Sportback będą napędzane trzylitrowym silnikiem TDI o mocy 350 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem w tak mocnej wersji jest oczywiście automatyczna skrzynia S tronic, miękka hybryda oraz napęd quattro. Oprócz 350-konnego diesla litera S oznacza także sportowy układ kierowniczy, sportowe zawieszenie oraz znacznie wydajniejsze hamulce. Wszystkie trzy auta są obniżone o 10 mm.

Jak szybkie są nowe Audi S6 oraz Audi S7? A6 sedan rozpędza się do 100 km/h w 5,0 s, a A6 Avant i A7 Sportback w 5,1 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Osiągi nie imponują, ale Audi chce to wynagrodzić bardzo niskim spalaniem. Producent podaje, że S6 i S7 do pokonania 100 km będą potrzebować od 6,2 do 6,5 l oleju napędowego. Emisja CO2 to 164-171 g/km.

Audi S6 i S7 na drodze rozpoznamy po agresywnym pakiecie stylistycznym. Również we wnętrzu nie zabraknie sportowych akcentów.

Audi S7 2019Audi S7 2019 fot. Audi

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wszystkie trzy nowe Audi S poza Europą będą wyposażone w znacznie mocniejszy silnik benzynowy. Kierowcy Azji, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wchodzie dostaną w S6 i S7 2.9 V6 TFSI o mocy 450 KM (600 Nm). W Europie tę jednostkę dostało RS5 Coupe.

Nie znamy jeszcze polskich cen Audi S6 oraz Audi S7.

Więcej o:
Komentarze (50)
Audi S6 i Audi S7 - pod maską 3.0 V6 TDI. Poza Europą auta dostaną benzynowy silnik 2.9 TSFI V6
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: as

    Oceniono 38 razy 26

    Audi S6/S7 w klekocie... LOL

  • Gość: jaro

    Oceniono 21 razy 7

    Hhahahhahaha, s6 na paliwo szatana, poprzednie miało v8 450km, teraz tdi, marne osiągi i zero dzwięku, bmw nadal robi mocne benzyny, jakoś można. Podobno o zgroza wsadzą ten silnik do s5 które obecnie ma genialne v6 w benzynie. Audi schodzi na psy a to świetne samochody.

  • mcguirre

    Oceniono 5 razy 5

    Podobno nią Polskę miała być benzyna z fabrycznym gazem :) No cóż, sprzedaje się to, na co jest zapotrzebowanie na rynku.

  • Gość: Lol

    Oceniono 4 razy 4

    Proponuję RS6 z 1.9 SDI, petarda !!!

  • Gość: Koniec motoryzacji

    Oceniono 4 razy 4

    Żenada, S6 zasilane syfem!!!

  • pcat

    Oceniono 7 razy 3

    Dlaczego 3.0 TDI? Przecież Audi ma 2.5 TFSI, 2.9 TFSI, a w grupie można pożyczyć V8 4.0 z Porsche... Dżizas.

  • Gość: 3 er fan

    Oceniono 10 razy 2

    He he ale zenada!!!! Do tego wolcwagena niemozna bedzie gazu zalozyc!!!! Ja mam trujke e46 I do niei gaz i niemusze bezyny kupywac i jezdze jak krul,!!!! BMW to prestirz i osiongi a aldi to drogi wolcwagen I tyle w temacie.

  • Gość: Gość

    Oceniono 10 razy 2

    Tłumaczę: W EU można robić klienta w konia, po co dawać droższy silnik jak łyknie tańszy. Po co dawać mu wybór TDI/TFSI.
    A właściwie to po co dawać S6, przyczepić do A6 TDI nalepkę S6 i łośki się pozabijają w kolejkach.
    W Usa takie numery nie przechodzą: za duża konkurencja.

  • Gość: TEXMEX

    Oceniono 7 razy 1

    Normalna A7 w dieslu 100kmh robi chyba w 5,6 czy 5,7 s. Vmax takie samo. A6 daje radę z 286 km w 5,5. Te tutaj samochody może i fajne, ale po co do tego mieszać wersję S? To normalne, mocne diesle. Bardzo przyjemne w jeździe, choć ze sporą turbodziurą po wprowadzeniu nowych norm.
    Ja akurat bardzo lubię mocne diesle - przyspieszenie to petarda, spalanie śmiesznie małe. Ale gdyby jakie 4.2 TDI z 400km załadowali to jeszcze rozumiem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX