Opinie Moto.pl: Audi Q3 45 TFSI - zakochałem się w nowym Audi Q3, a potem zajrzałem do cennika

Filip Trusz
Nowe Audi Q3 45 TFSI to, oczywiście moim zdaniem, znakomity kompaktowy SUV. Koniec kropka. A po kropce dość spora gwiazdka z dopiskiem, że to koszmarnie drogi samochód.

Ile kosztuje nowe Audi Q3? Lepiej wygodnie usiądźcie

I od tej gwiazdki wypada chyba zacząć. W schowku testowanego Audi Q3 45 TFSI znalazłem rozpiskę, która sprawiła, że złapałem się za głowę. Audi Q3 ze zdjęć kosztuje 319 230 zł. Absurdalnie dużo, jak na kompaktowego SUV-a... w końcu 45 TFSI oznacza topową, ale wciąż "zwykłą" wersję. Do dyspozycji mamy 230 KM, to dużo, ale cena pasuje raczej do liter S albo RS.

Aż tak wysokiej ceny tłumaczyć nie może nawet najwyższa wersja wyposażenia S line quattro i garść wyposażenia dodatkowego. Chciałbym napisać w tym miejscu, że to akurat Audi popadło w obłęd, tylko, że cała branża oszalała. Cenniki już dawno przekroczyły granicę absurdu. Nowe Q3 to kolejny jaskrawy przykład.

Audi Q3 45 TFSIAudi Q3 45 TFSI fot. Filip Trusz

Nowe Audi Q3 - jeden z najlepiej wyglądających SUV-ów tej klasy

W klasie kompakt znajdziemy sporo ciekawych SUV-ów premium. To jeden z tych segmentów, w którym nie ma mowy o nudzie. Owszem, są raczej konserwatywne BMW X1 i Mercedes GLA, ale do listy możemy dopisać też Lexusa UX-a, Volvo XC40 i Jaguara E-Pace'a. Każde auto ma swój charakter i celuje w trochę innych kierowców.

Nowe Audi Q3 również pozwala sobie na trochę więcej, niż większe SUV-y z Ingolstadt. Z pakietem S line i czarnymi akcentami prezentuje się zadziornie. Moim zdaniem, wręcz bardzo dobrze.

Nowe Audi Q3 - SUV, z którego nie chce się wysiadać

Mając w głowie 320 tysięcy zł zacząłem od poszukiwania materiałów, których w aucie za takie pieniądze być nie powinno i rzeczywiście trochę twardych plastików znalazłem. Tylko, że w tak doposażonym Audi Q3 szybko przestaje się je zauważać. Kiedy już usiądziemy w wygodnym fotelu, to szybko okaże się, że otoczeni jesteśmy materiałami wysokiej jakości. Zachwyca dbałość o najdrobniejsze detale. W Q3 nawet przyciski do otwierania okien wydają przyjemny dźwięk.

Ogromnym plusem jest też sam projekt kabiny. Nawiązuje do najwyższych modeli z Ingolstadt, ale ma tylko dwa ekrany, na pokładzie pozostawiono więc najważniejsze pokrętła i przyciski, a te są zawsze wygodniejsze od nawet najlepszego wyświetlacza.

Audi Q3 45 TFSIAudi Q3 45 TFSI fot. Filip Trusz

W segmencie kompakt trudno znaleźć tak eleganckie, przemyślane i ładnie narysowane wnętrze. Ze wszystkich SUV-ów tych rozmiarów, to właśnie w nowym Q3 siedziało mi się najlepiej. Choć to pewnie kwestia gustu, innym bardziej mogą spodobać się równie dopracowane wnętrza XC40 czy UX-a. Niemniej, nowe Q3 to absolutna czołówka.

Zachwyca też komfort jazdy. Z grubszymi szybami i adaptacyjnym zawieszeniem w trybie Comfort, Q3 płynie przed siebie i świetnie izoluje nas od otoczenia. Spokojna jazda nowym Q3 to czysta przyjemność.

A masa dodatkowo płatnych opcji daje poczucie obcowania z luksusem. W Audi po prostu wszystko się zgadza - system multimedialny jest przemyślany (ma dostęp do Internetu i obsługuje Apple CarPlay), audio Bang & Olufsen gra czysto, wirtualne zegary są przejrzyste, asystenci nas wspierają, ale nie przeszkadzają, mamy wygodny podłokietnik, parę schowków, indukcyjną ładowarkę, a czego nie dotkniemy jest porządnie wykonane.

Audi Q3 45 TFSIAudi Q3 45 TFSI fot. Filip Trusz

Osiągi nowego Audi Q3 45 TFSI

Wersja 45 TFSI potrafi też pokazać pazur i z układem kierowniczym w trybie Dynamic zaangażować nas do ostrzejszej jazdy. To wciąż mały i poręczny SUV, umie być więc zwinny w zakrętach, nie przechyla się zbytnio i na ciaśniejszych wirażach wymaluje na naszej twarzy uśmiech. Przez większość czasu Q3 zachęca do spokojnego pokonywania kilometrów, ale w wydaniu 45 TFSI ma też chęć do zabawy.

Silnik 2.0 TFSI ma 230 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem w topowej wersji jest oczywiście napęd quattro oraz 7-stopniowy automat S tronic. Na 6,3 s do pierwszej setki i 233 km/h prędkości maksymalnej w zwykłym, kompaktowym SUV-ie narzekać będą tylko ludzie, którzy bardzo chcą Q3 skrytykować.

Deklarowane zużycie benzyny to 8,6 l/100 km (WLTP), dopisałbym do tego litr i wyszłoby realne przy normalnej jeździe.

Audi Q3 45 TFSIAudi Q3 45 TFSI fot. Filip Trusz

Opinie Moto.pl Audi Q3 45 TFSI - podsumowanie

Jazda nowym Audi Q3 45 TFSI może przyprawić o rozdwojenie jaźni. Jeden głos w głowie mówi "to po prostu znakomity SUV, chciałbym takiego", a zaraz kontruje go drugi, krzycząc "przecież to kompakt z silnikiem 2.0 za 320 tysięcy!".

Jeżeli wasze konto pozwala zagłuszyć ten drugi głos, to nowe Audi Q3 może być propozycją właśnie dla was. To świetny, dopracowany samochód z zaledwie kilkoma, małymi wadami. Do tej pory w segmencie kompakt najbardziej podobało mi się chyba Volvo XC40, tydzień z Audi Q3 45 TFSI przeciągnął mnie na niemiecką stronę klasy premium. Tylko ta cena z kosmosu...

Audi Q3 45 TFSIAudi Q3 45 TFSI fot. Filip Trusz

Na koniec trochę nudnych liczb - wymiary nowej generacji Audi Q3

Nowe Audi Q3 zostało zbudowane na płycie podłogowej MQB. Dzięki temu auto urosło i stało się przestronniejsze. Jego długość wzrosła o 10 cm (4485 mm), szerokość o 1,8 cm (1849 mm), a wysokość zmniejszyła się o 5 mm (1585 mm).

To nie koniec. Wraz z wydłużeniem auta zwiększył się również rozstaw osi. Obecnie wynosi on 2681 mm, czyli o 7,8 cm więcej niż u poprzednika. nowe Q3 ma też większy bagażnik. W standardzie do dyspozycji jest 530 l przestrzeni. Można ją jeszcze powiększyć. Wszystko dzięki przesuwnej kanapie drugiego rzędu siedzeń. Jak przesuniemy ją maksymalnie do przodu to do dyspozycji mamy 675 l objętości bagażnika. Jak jest to cały czas za mało to można złożyć oparcia siedzeń tylnych i cieszyć się z przestrzeni 1525 li (wtedy też otrzymujemy płaską podłogę).

Więcej o:
Komentarze (35)
Audi Q3 45 TFSI - opinia, test, recenzja. Zakochałem się w nowym Audi Q3, a potem zajrzałem do cennika
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 31 razy 25

    dodam dla porównania (w dodatku jest to klasa wyżej) można za ponad 100tyś mniej kupić alfę stelvio 280km (5,7 do setki)….auto większe, lepiej wykończone i wyposażone o dużo lepszych właściwościach jeznych, choć wiadomo ostatnie stwierdzenia podlegają dyskusji.

  • Gość: kris

    Oceniono 28 razy 22

    Nie ma to jak przez lata wychować na micie solidności, niezawodności, pancerności; stado jeleni, którzy płacić będą koszmarne pieniądze, za rzecz tych pieniędzy nie wartą

  • Gość: gość

    Oceniono 17 razy 13

    absurdalna cena, kompletnie nie adekwatna do jakości i klasy auta. Niestety dziś już nikt nie patrzy na cenę końcową, którą marki widują do abstrakcyjnych wartości - ponieważ każdego klienta, a głównie tu mowa o osobach kupujących na firmę (leasing, wynajem długoterminowy) interesuje kwota za która będzie musiał płacić raz na miesiąc.

  • Gość: jas13

    Oceniono 14 razy 12

    Obecnie wszystkie cenniki są tak skonstruowane, aby handlowiec mógł przyznać klientowi X rabatów, promocji, itp. Finalnie klient dostaje "cenę specjalną", która jest faktyczną ceną auta.

  • Gość: Pawel

    Oceniono 15 razy 9

    To, że jest jednym z najdroższych w klasie to mnie jakoś nie dziwi, ale stwierdzenie, że jest jednym z najlepiej wyglądających - to spore nadużycie. I tu nawet nie można powiedzieć, że to kwestia gustu - to auto jest wizualnie słabe, bez polotu. Z tyłu wygląda jakby był niedokończony, a przód to taki koszmarek. No i jeszcze raz ta cena:) Trochę straszno, trochę śmieszno, bo euforia zakupu nowego auta przez utratę wartości może się przerodzić w depresję.

  • Gość: Pi77

    Oceniono 7 razy 7

    Lexus NX bije tego wolksvagena na głowę

  • pcat

    Oceniono 13 razy 7

    Wole w tej cenie Quashquai (?) oraz dodatkowo Audi S3.

  • Gość: Wolfgang

    Oceniono 6 razy 6

    Drogi ten samochód dla ludu (VW) ze znaczkiem Audi ale wiadomo, że czasem sie nie liczy pieniędzy a jeszcze innym czasem inaczej na nie patrzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX