Tesla Motors w Polsce - już 400 zarejestrowanych aut

Niedawno pisaliśmy, że Tesla Model 3 wzięła szturmem europejski rynek. A jak kalifornijska marka radzi sobie nad Wisłą? Informacje o rejestracjach Tesli w Polsce podał właśnie IBRM SAMAR.

Tesla Model 3 okazała się sporym sukcesem w Europie. W lutym tego roku najtańsza Tesla była najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na Starym Kontynencie. Model 3 zdystansował auta o już ugruntowanej pozycji na rynku - Renault Zoe, Nissana Leafa i BMW i3.

Tesla Motors w Polsce

Jak podaje IBRM SAMAR, w Polsce zarejestrowano już 400 elektrycznych samochodów z Kalifornii. 366 z nich było już nad Wisłą w zeszłym roku, a kolejne 34 przyjechały do kraju w pierwszym kwartale 2019 r. Które modele są najpopularniejsze?

  • Tesla Model S - 280 szt.
  • Tesla Model X - 96 szt.
  • Tesla Model 3 - 5 szt.
  • Tesla Roadster - 2 szt.
  • w przypadku 17 Tesli brakuje informacji, o który model konkretnie chodzi.

W Polsce wciąż najpopularniejszym samochodem elektrycznym pozostaje Nissan Leaf, który może się pochwalić 906 rejestracjami. 89 z tych aut zarejestrowano w 2019 r.

Źródło: IBRM SAMAR

Więcej o:
Komentarze (55)
Tesla Motors w Polsce - już 400 zarejestrowanych aut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avensis77

    Oceniono 8 razy 2

    Imponujace liczby.

  • bialoskory

    Oceniono 13 razy 1

    Czytajac polskie dyskusje (glownie narzekanie) na produkty Tesli (i samochodow elektrycznych) mozna sie najczesciej posikac ze smiechu. Panowie, dajcie sobie spokoj, nie te rejony, nie ta kultura, nie ten poziom. Zostawnie temat tym ludziom (i krajom) ktore na to stac.

  • japka_putina

    Oceniono 13 razy 1

    Czy Tesla ma jakieś choćby wstępne plany wobec polskiego rynku? Według tego, co znajduje się na stronie Tesli, do najbliższego serwisu mam 578 kilometrów, do najbliższego superchargera 322 kilometry, a jak wiadomo, Tesla nie sprzedaje żadnych części "na wynos", w dodatku czeka się na nie miesiącami. W tej sytuacji sprawienie sobie samochodu Tesla jest nie tylko kosztowną, ale też wyjątkowo ryzykowną zabawą, jeśli samochód miałby służyć do jeżdżenia.

  • Gość: gosc

    Oceniono 2 razy 0

    ok 2 lat temu było ok 1000 szt modelu S w PL (chyba, że wszystkie nie były zarejestrowane)

  • sl1234

    Oceniono 7 razy -1

    Oj, teoretycy...ktos musi kiedys zaczac PRAKTYKE. Stacje ladowania kiedys beda w Polsce…
    Obecnie produkt Tesli jest raczej dla kogos kto posiada wlasny dom ze stacja ladowania, a najlepiej gdy dolozy baterie sloneczne na dachu ( do tego jeszcze potrzebny licznik NET energii aby ladowac w nocy ).
    Jesli chodzi o komentarze odnosnie jakosci wykonania - to BZDURA. Zamienilem BMW 7 na Model X trzy lata temu i nie widze ani czuje zadnej roznicy…
    Oczywiscie 3 sekundy na zielonym swietle "feels good" przy Porsche na pasie obok, ale pomysl o natychmiastowo dostepnej mocy i przyspieszeniu w koniecznosci wykonywania manewrow i unikania malo odpowiedzialnych innych kierowcow ! Swoja droga, hamulce Tesli sa super...
    Zuzycie energii - coz, MAKSYMALNY zasieg to jest przy IDEALNYCH warunkach czyli plynna jazda po autostradzie na plaskim terenie, bez wlaczonych swiatel I podgrzewania fotela. Jesli sa gorki, zatrzymania w korku i ciagle przyspieszenia to oczywiscie zuzycie energii bedzie wieksze - nie mowiac o ruchu miejskim - CZYZ nie jest tak samo w pojazdach benzynowych ???!
    Ladowanie: W domu uzywam instalacji 240V na 40A daje to okolo 30mil/godzine ( w zakresie 10 do 80% pojemnosci baterii - ostatnie 20% troche wolniej - nie jest to sugerowane przez producenta na codzienne ladowanie gdyz zmniejsza to zywotnosc baterii i stosuje sie to tylko przed dalszymi podrozami ). Oczywiscie energia z baterii slonecznych, a wiec "za darmo" po uwzglednieniu amortyzacji poczatkowych kosztow. ( Dla informacji, koszt instalacji 13kW systemu, po ulgach podatkowych, to okolo $ 20k ).
    Jezdzilem na dystanse 500 - 600 km. Przy autostradach ( na Wschodnim Wybrzezu) stacje Tesla Supercharger sa co jakies 60 km. Zwykle jest od 4 do 12 stanowisk - kazde o mocy 110 kW pradu stalego (high voltage DC) co daje okolo 300mil/godzine ladowania - tak wiec wystarczy okolo 30 minut aby pojsc na kawe i odpoczac po dwoch godzinach prowadzenia…
    Kocham swoja Tesla - GO Tesla Polsko !!!

  • Gość: Late

    Oceniono 23 razy -1

    Właśnie przeczytałem test Tesli X. Deklarowane zużycie energii 20,8 kWh/100 km, faktyczne - 34,7 kWh/100 km. Deklarowany zasięg 480 km, faktyczny zasięg - 290 km. Moc maksymalna 385kW, ale tylko przez pół godziny - potem napęd się przegrzewa, więc moc dostępna w trybie ciągłym jest ok. 100 kW. Za 92 tys. euro dostajemy, cytuję: "dość kiepsko wykonany samochód, z krzywo wpasowanymi elementami karoserii, złączkami kabli w materiale wykładziny, pęknięciami w lakierze, a na autostradzie odpadła wycieraczka szyby".
    Ale wyznawców nic i nikt nie przekona, Tesla to najlepsze auto na świecie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX