Marzec zakończył się sporą niespodzianką - w Polsce najlepiej sprzedawał się SUV z Rumunii

Marzec na polskim rynku zakończył się sporą niespodzianką. Na pierwszym miejscu znalazła się Dacia Duster, budżetowy SUV z Rumunii. Za Dusterem uplasowały się modele, które zwykle dominują w rankingach sprzedaży.

Po wielu rekordowych miesiącach polski rynek zmaga się z lekkim spowolnieniem. W marcu tego roku w Polsce zarejestrowano 50 120 nowych samochodów osobowych, a to oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z marcem 2018 r.

Największe powody do zadowolenia z pewnością mają w polskim oddziale Renault, bo numerem 1 okazała się Dacia Duster, a więc budżetowe auto rumuńskiego producenta, który należy do francuskiego giganta. To spore zaskoczenie, bo Duster tak wysoko znajduje się zwykle w zestawieniach, gdzie pod uwagę bierze się tylko klientów indywidualnych. Tym razem Duster okazał się bestsellerem w skali całego rynku. SUV zostawił za tylnym zderzakiem nawet dwie Skody, Octavię i Fabię, modele dominujące w Polsce od dobrych kilku lat.

Na Dustera nie ma także mocnych, kiedy spojrzymy na sprzedaż SUV-ów. To jedyne auto tego typu w pierwszej dziesiątce. Polacy wciąż kupują bardzo dużo klasycznych kompaktów - w ścisłej czołówce znajdziemy m.in. Octavię, Golfa, Astrę, Corollę, Focusa oraz Tipo.

Sprzedaż samochodów w Polsce w marcu 2019 r.:

  1. Dacia Duster: 1712 egzemplarzy
  2. Skoda Fabia: 1667
  3. Skoda Octavia: 1666
  4. Toyota Yaris: 1364
  5. Volkswagen Golf: 1335
  6. Opel Astra: 1222
  7. Toyota Corolla: 1062
  8. Ford Focus: 930
  9. Fiat Tipo: 839
  10. Skoda Rapid: 804
  11. Toyota C-HR: 782
  12. Nissan Qashqai: 764
  13. Toyota Auris: 750
  14. Volkswagen Tiguan: 733
  15. Hyundai Tucson: 732
  16. Renault Megane: 721
  17. Renault Clio: 707
  18. Skoda Superb: 702
  19. Opel Corsa: 682
  20. Volkswagen Passat: 679

Źródło: IBRM SAMAR

Więcej o:
Komentarze (12)
Sprzedaż samochodów w Polsce - marzec zakończył się sporą niespodzianką. Najlepiej sprzedawał się SUV z Rumunii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: K.Soze

    Oceniono 8 razy 4

    @dewiakowski
    @xsd
    Macie rację, Duster to kompletne dno. Od 4 lat topię mojego w piachu i rozlewiskach gdzie woda sięga mu powyżej kół, wjeżdżam w miejsca gdzie tylko quady wjeżdżają, przejeżdżam przez rowy takie, że potem muszę trawę i błoto z grilla wymywać.
    I co ??
    Nie chce zdechnąć i dać się wymienić na nowszy model.
    SUKA !

    Aaaa! I jeszcze to: dzik powyżej 120kg nie mieści się w bagażniku. Trzeba siedzenia rozłożyć.
    Totalny złom !

  • Gość: Tomasz z Koluszek

    Oceniono 1 raz 1

    Nowych samochodów nie warto kupować na takie dziury. Stary VW wytrzyma dłużej od nowego. Silniki 1.4 dojeżdżają do 500 tys. bez awarii, a te 3 - cylindrówki to 100 tys. i dziękuję.

  • Gość: Kazik

    Oceniono 1 raz 1

    Yaris to tandeta jakich dawno nie było, zawieszenie się sypie, jeździ jak taczka, lakier był lepszy na polonezie.

  • Gość: dewiakowski

    Oceniono 9 razy 1

    Brali bo tani, ale ile to pojeździ, z tego rankingu wolałbym yaris pewniejsze auto... i oszczędne jak na miasto

  • Gość: Wojtek L.

    0

    Tipo tak skrzypi jak skrzypce

  • Gość: Marcin

    0

    Skoda fabia - nigdy więcej, co miesiąc w serwisie, muszę to sprzedać po gwarancji.

  • Gość: Marco Colo

    0

    Duster na 10 lat, do 100 tys. bez problemów, powyżej setki to już gruchot.

  • Gość: edd

    0

    Suv-y są świetne. Może nie kupiłem nówki, ale mam hybrydowy rav4 z 2015 i sprawdza się super. Przykład dużego auta, który mało pali dzięki wspomaganiu silnikiem elektrycznym. A jednak suv jest pakowny i nie straszne mu gruntowe drogi

  • AreQ

    0

    Jak ktoś chce trzymać Dustera z 6-7 lat to świetny zakup.Jak ktoś chce co 3-4lata zmieniać auto to zdecydowanie nie polecam.Zbyt duża utrata wartości jak na tak tanie auto.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX