Ford Tourneo Custom PHEV - hybryda z litrowym silnikiem EcoBoost

Ford stawia na samochody hybrydowe i na potęgę elektryfikuje swoją gamę. Wersji hybrydowej doczeka się również Ford Tourneo Custom. Co ciekawe, częścią układu hybrydowego w tak dużym aucie będzie litrowy EcoBoost.

Na samym silniku elektrycznym Ford Tourneo Custom PHEV będzie mógł przejechać 50 km. Jeżeli auto będzie musiało wybrać się w dłuższą trasę, to do gry włączy się litrowy silnik EcoBoost, którego zadaniem jest doładowywanie akumulatorów. To tzw. range extender. Dzięki jednostce spalinowej zasięg Forda Tourneo Custom wzrośnie do 500 km. Do wyboru będzie kilka różnych trybów jazdy - m.in. EV Auto, EV Now, EV Later oraz EV Charge.

Nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów napędu, ale Ford podaje, że przy pracującym EcoBooście średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,3 l/100 km, a Tourneo Custom będzie emitować 75 g CO2 na kilometr.

Ford Tourneo Custom PHEVFord Tourneo Custom PHEV fot. Ford

Baterie o pojemności 13,6 kWh umieszczono pod podłogą tak, aby nie ograniczały przestronności auta. Na pokładzie wygodnie ma podróżować 8 osób. Ford Tourneo Custom będzie hybrydą typu plug-in, czyli będzie można ją podładować z gniazdka. Cała operacja potrwa 5,5 godziny, jeżeli podepniemy Forda do zwykłego gniazdka, przy użycie szybszej ładowarki czas spadnie do 3 godzin.

Do sprzedaży Ford Tournego Custom ma wejść jeszcze w tym roku.

Ford Tourneo Custom PHEVFord Tourneo Custom PHEV fot. Ford

Więcej o:
Komentarze (3)
Ford Tourneo Custom PHEV - hybryda z litrowym silnikiem EcoBoost
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ghs blar

    0

    13.3kWh i 500km. A do tego te 3.3l/100km. Marketingowy bełkot level master. 13kWh przy tej masie i gabarycie da zasięg do 50km a 3.3l to będzie spalać przez te 50km. Potem jakieś 8 litrów. Czyli tyle co diesel. Który kosztować w cenniku będzie max 2/3 ceny tego pseudo ekologicznego wynalazka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX