Czy ktoś jeszcze kupuje trzydrzwiowe hatchbacki? Mamy dane sprzedażowe z polskiego rynku

Filip Trusz
Przy premierze kolejnych generacji klasycznych hatchbacków raz po raz informuje was, że w ofercie dostępna będzie tylko wersja pięciodrzwiowa. Czy ktoś jeszcze w Polsce interesuje się w ogóle takimi autami w wersjach 3d?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował bardzo ciekawe dane dotyczące sprzedaży samochodów nad Wisłą w zeszłym roku. Tym razem możemy się przyjrzeć sytuacji trzydrzwiowych hatchbacków. Czy to rzeczywiście gatunek wymierający? Wydaje się, że tak, bo takie bestsellery, jak Golf, Astra, czy Leon w wersji 3d sprzedały się odpowiednio w liczbie 13, 11 oraz 6 egzemplarzy przez całe 12 miesięcy.

Hatchbacki 3d trzymają się dobrze tylko w segmencie A - wciąż stanowią duży procent sprzedaży Fiata 500, Skody Citigo oraz Volkswagena upa. Sporo sprzedaje się także trzydrzwiowych Mini, ale to model, w którym praktyczność ustępuje miejsca stylowi i ciekawemu wyglądowi.

Sprzedaż trzydrzwiowych hatchbacków w Polsce w 2018 r.:

  1. Fiat 500: 1892 rejestracje
  2. Skoda Citigo: 1716
  3. MINI: 462
  4. Volkswagen up: 244
  5. Toyota Yaris: 141
  6. Opel Corsa: 125
  7. Opel Adam: 113
  8. Ford Fiesta: 100
  9. Volkswagen Beetle: 81
  10. Toyota Aygo: 67
  11. Alfa Romeo MiTo: 51
  12. BMW Serii 1: 27
  13. DS 3: 22
  14. SEAT Mii: 19
  15. Volkswagen Golf: 13
  16. Opel Astra: 11
  17. Peugeot 208: 11
  18. Kia cee'd: 6
  19. SEAT Leon: 6
  20. Hyundai i20: 2

Pełny raport IBRM SAMAR znajdziecie w tym miejscu: Ranking TOP20. Rynek trzydrzwiowych hatchbacków w Polsce

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA