Porsche Cayenne Coupe. Porsche udowadnia, że da się zrobić ładnego SUV-a w stylu coupe

Do gamy modelowej Porsche właśnie dołącza nowy model. Cayenne Coupe to przedstawiciel modnego ostatnio segmentu SUV-ów o ściętej tylnej części nadwozia.

Prekursorem dziwnego na pierwszy rzut oka segmentu SUV-coupe jest BMW X6, które zadebiutowało w 2008 roku. Choć początkowo producenci niechętnie spoglądali w stronę tego typu nadwozi, teraz większość marek ma, lub chce mieć takie auta w swojej ofercie. Do konkurencji BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe właśnie dołączyło Porsche.

Zobacz wideo

Stylistyczne zmiany

W Porsche Cayenne Coupe diametralnie zmieniła się tylna część nadwozia. Linia dachu łagodnie opada, przypominając nieco tył w Panamerze. Na klapie bagażnika znalazł się aktywny spoiler, a tylne światła połączono charakterystycznym dla marki pasem świetlnym. Tył to jednak nie jedyna zmiana. W wersji Coupe mocniej pochylono przednie słupki, nadając masywnemu SUV-owi bardziej dynamicznego charakteru. Auto ma niższe o prawie 20 mm zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), 20-calowe felgi i agresywniej stylizowane zderzaki.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Wyposażenie

W standardzie Porsche Cayenne Coupe posiada dach panoramiczny, który na życzenie klienta może być zastąpiony karbonową konstrukcją. Auto jest oferowane z pakietem Sport Design. Wówczas otrzymuje 22-calowe aluminiowe felgi, kraciastą tapicerkę, wykończenie wnętrza alcantarą i wstawkami z włókna węglowego. Wersja Turbo oferuje ponadto sportowy układ wydechowy.

Choć Cayenne Coupe domyślnie występuje w konfiguracji pięcioosobowej, bez dopłaty można zamienić tylną kanapę na dwa niezależne fotele. Przednie siedziska umieszczono o 30 mm niżej, a bagażnik nadal oferuje przepastne 622 litry w wersji S i 600 litrów w wersji Turbo.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Sprawdzone silniki

Pod maską Porsche Cayenne Coupe może zagościć jeden z dwóch silników. Bazowa propozycja to trzylitrowe V6 o mocy 340 KM, które generuje 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka konfiguracja przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 243 km/h. Topową propozycją jest silnik 4.0 V8, który znajdziemy w odmianie Turbo. Dobrze znana jednostka generuje 550 KM i 770 Nm, a potężny SUV osiąga pierwszą setkę w 3,7 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 286 km/h.

Porsche Cayenne Coupe trafi do sprzedaży już pod koniec lata. Cena auta ma się zaczynać od 411 tys. zł, a klienci mogą już zamawiać auta w salonach.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Więcej o:
Copyright © Agora SA