Porsche Cayenne Coupe. Porsche udowadnia, że da się zrobić ładnego SUV-a w stylu coupe

Do gamy modelowej Porsche właśnie dołącza nowy model. Cayenne Coupe to przedstawiciel modnego ostatnio segmentu SUV-ów o ściętej tylnej części nadwozia.

Prekursorem dziwnego na pierwszy rzut oka segmentu SUV-coupe jest BMW X6, które zadebiutowało w 2008 roku. Choć początkowo producenci niechętnie spoglądali w stronę tego typu nadwozi, teraz większość marek ma, lub chce mieć takie auta w swojej ofercie. Do konkurencji BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe właśnie dołączyło Porsche.

Stylistyczne zmiany

W Porsche Cayenne Coupe diametralnie zmieniła się tylna część nadwozia. Linia dachu łagodnie opada, przypominając nieco tył w Panamerze. Na klapie bagażnika znalazł się aktywny spoiler, a tylne światła połączono charakterystycznym dla marki pasem świetlnym. Tył to jednak nie jedyna zmiana. W wersji Coupe mocniej pochylono przednie słupki, nadając masywnemu SUV-owi bardziej dynamicznego charakteru. Auto ma niższe o prawie 20 mm zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), 20-calowe felgi i agresywniej stylizowane zderzaki.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Wyposażenie

W standardzie Porsche Cayenne Coupe posiada dach panoramiczny, który na życzenie klienta może być zastąpiony karbonową konstrukcją. Auto jest oferowane z pakietem Sport Design. Wówczas otrzymuje 22-calowe aluminiowe felgi, kraciastą tapicerkę, wykończenie wnętrza alcantarą i wstawkami z włókna węglowego. Wersja Turbo oferuje ponadto sportowy układ wydechowy.

Choć Cayenne Coupe domyślnie występuje w konfiguracji pięcioosobowej, bez dopłaty można zamienić tylną kanapę na dwa niezależne fotele. Przednie siedziska umieszczono o 30 mm niżej, a bagażnik nadal oferuje przepastne 622 litry w wersji S i 600 litrów w wersji Turbo.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Sprawdzone silniki

Pod maską Porsche Cayenne Coupe może zagościć jeden z dwóch silników. Bazowa propozycja to trzylitrowe V6 o mocy 340 KM, które generuje 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka konfiguracja przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 243 km/h. Topową propozycją jest silnik 4.0 V8, który znajdziemy w odmianie Turbo. Dobrze znana jednostka generuje 550 KM i 770 Nm, a potężny SUV osiąga pierwszą setkę w 3,7 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 286 km/h.

Porsche Cayenne Coupe trafi do sprzedaży już pod koniec lata. Cena auta ma się zaczynać od 411 tys. zł, a klienci mogą już zamawiać auta w salonach.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Więcej o:
Komentarze (46)
Porsche Cayenne Coupe - w końcu ładny SUV w stylu coupe
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Resor

    Oceniono 2 razy -2

    Chore auto. Bet że nie wypali?

  • Gość: fan

    Oceniono 8 razy -2

    nikt nie czekał, jeśli SUV to tylko Land Rover, jedyne luksusowe samochody, z pełną dzielnością do jazdy terenowej. Dla redakcji definicja Copue poniżej, jak można tak bezcześcić pojęcie, wszystko dla kasy i bełkotu marketingowego.
    Coupé (z fr. - ścięty) − najczęściej dwubryłowe nadwozie zamknięte samochodu osobowego, posiadające dwoje drzwi i charakteryzujące się bardziej opływową i płaską stylistyką, niż inne typy nadwozia. Często, ze względu na nisko opadającą ku tyłowi linię dachu w środku jest mało miejsca, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy, jeśli takowa w ogóle jest w samochodzie.-źródło wikipedia

  • Gość: Art

    Oceniono 1 raz -1

    Bmw X6 i X4, Mercedesy GLC i GLE coupe, a do tego Fantastyczne Renault Arkana - to są ładne SUVy coupe. Przynajmniej udają trojbrylowe nadwozie. To porsche i audi Q8 to zwykle duże hatchbacki.

  • pansloik

    Oceniono 1 raz -1

    Rzeczywiście, bardzo pilna wiadomość, bardzo dziękuję redakcja że mnie uprzedziliście, już pędzę do salonu Porsche w moim mieście w celu wpłaty zaliczki, tylko nie wiem gdzie i czy w ogóle jest salon Porsche w Lublinie. Ale to nieważne, niedługo przychodzi na konto pensja, całe 3,5 tysia, to se zaszaleje, a co.
    A tak na poważnie, to Kia Proceed znacznie, znacznie ładniejsza.

  • Gość: kris

    Oceniono 1 raz -1

    Była pancerna krypa i nadal jest, z pięknem, designem nie ma to nic wspólnego

  • Gość: as

    Oceniono 5 razy -1

    Na moto.pl jak zawsze totalna amatorka. Wystarczy odpalić konfigurator i widać, że są już ceny. Podstawowa wersja kosztuje 411k zł.

  • Gość: gość

    0

    Alfa Romeo Stelvio - 280KM, 0-100 w 5,7s cena poniżej 200 tyś....co by nie mówić porshe, bmw ,audi czy mercdes patrząc na stosunek mocy do ceny pozostają daleko

  • prezioso18

    0

    Bralby

  • Gość: Janusze motoryzacji

    Oceniono 6 razy 0

    Ale gniot ale brzydki ale ale ale...a bmw x6 nie napakujesz bagażnika po dach,chcesz po dach to kup sobie berlingo a nie x6 hahaha a większość co to pisała ze fuu ze brzydki ze gniot to sama zapier...dala wylatanymi renuffkami mondełami no i oczywiście B6 :D Janusze smaku się znaleźli co jedyny smak jaki znają to korek w du..pie od gazu i kwiecisty kolpak hahaha. Każdy z was jakby dostał takiego prosiaka to jaja pod blokiem by sobie w nim lizal a tu kustosze smaku nagle a każdy jeden z debetem na karcie ale o porsche się będzie wypowiadał ojjj Januszki Januszki :D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX