Porsche Cayenne Coupe. Porsche udowadnia, że da się zrobić ładnego SUV-a w stylu coupe

Do gamy modelowej Porsche właśnie dołącza nowy model. Cayenne Coupe to przedstawiciel modnego ostatnio segmentu SUV-ów o ściętej tylnej części nadwozia.

Prekursorem dziwnego na pierwszy rzut oka segmentu SUV-coupe jest BMW X6, które zadebiutowało w 2008 roku. Choć początkowo producenci niechętnie spoglądali w stronę tego typu nadwozi, teraz większość marek ma, lub chce mieć takie auta w swojej ofercie. Do konkurencji BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe właśnie dołączyło Porsche.

Stylistyczne zmiany

W Porsche Cayenne Coupe diametralnie zmieniła się tylna część nadwozia. Linia dachu łagodnie opada, przypominając nieco tył w Panamerze. Na klapie bagażnika znalazł się aktywny spoiler, a tylne światła połączono charakterystycznym dla marki pasem świetlnym. Tył to jednak nie jedyna zmiana. W wersji Coupe mocniej pochylono przednie słupki, nadając masywnemu SUV-owi bardziej dynamicznego charakteru. Auto ma niższe o prawie 20 mm zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), 20-calowe felgi i agresywniej stylizowane zderzaki.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Wyposażenie

W standardzie Porsche Cayenne Coupe posiada dach panoramiczny, który na życzenie klienta może być zastąpiony karbonową konstrukcją. Auto jest oferowane z pakietem Sport Design. Wówczas otrzymuje 22-calowe aluminiowe felgi, kraciastą tapicerkę, wykończenie wnętrza alcantarą i wstawkami z włókna węglowego. Wersja Turbo oferuje ponadto sportowy układ wydechowy.

Choć Cayenne Coupe domyślnie występuje w konfiguracji pięcioosobowej, bez dopłaty można zamienić tylną kanapę na dwa niezależne fotele. Przednie siedziska umieszczono o 30 mm niżej, a bagażnik nadal oferuje przepastne 622 litry w wersji S i 600 litrów w wersji Turbo.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Sprawdzone silniki

Pod maską Porsche Cayenne Coupe może zagościć jeden z dwóch silników. Bazowa propozycja to trzylitrowe V6 o mocy 340 KM, które generuje 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka konfiguracja przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 243 km/h. Topową propozycją jest silnik 4.0 V8, który znajdziemy w odmianie Turbo. Dobrze znana jednostka generuje 550 KM i 770 Nm, a potężny SUV osiąga pierwszą setkę w 3,7 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 286 km/h.

Porsche Cayenne Coupe trafi do sprzedaży już pod koniec lata. Cena auta ma się zaczynać od 411 tys. zł, a klienci mogą już zamawiać auta w salonach.

Porsche Cayenne Coupe 2019Porsche Cayenne Coupe 2019 Porsche

Więcej o:
Komentarze (46)
Porsche Cayenne Coupe - w końcu ładny SUV w stylu coupe
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 33 razy 21

    Tak patrzę na to auto i zastanawiam się co poszło nie tak? Co się stało, że zgrabne auta różnych segmentów zaczęto na potęgę faszerować matowym plastikiem i po postawieniu na karykaturalnie dużych kołach, sprzedawać jako coś lepszego mimo, iż prowadzi się gorzej, gorzej skręca, gorzej hamuje, więcej pali i ma cenę z sufitu? Naprawdę tak fizycznie zdziadzieliśmy jako społeczeństwa, że kupujemy to "bo wygodniej się wsiada i wysiada"?

  • daniel.jed

    Oceniono 45 razy 21

    Z której strony to piękne? Podwozia?

  • tohk

    Oceniono 20 razy 18

    "SUV w stylu coupe". Wersalka w stylu latającego dywanu.

  • Gość: mck

    Oceniono 21 razy 13

    Kolejny samochód z cyklu "zapłać więcej, by dostać mniej". Tak jest np przy BMW X6. Żeby kupić identycznie wyposażone X6 trzeba sporo dopłacić, a w zamian dostaje się gorszy samochód - do tyłu wsiada się ciężko z powodu opadającej linii dachu, miejsca nad głowami dla dorosłej osoby mało, bagażnik mniej ustawny (nie napakujemy tak wysoko), widzialność do tyłu chyba najgorsza wśród obecnie produkowanych samochodów. Nawet mniejsze X1 jest bardziej praktyczne. Bez sensu.

  • Gość: Dorada

    Oceniono 18 razy 12

    Czyli kolejny gniot do niczego. Ani to sportowe, ani to użyteczne, ani to terenowe. Ale niektórym podstarzałym plejbojom może to i owo powiększyć. A koło "ładnego", to nawet nie przechodziło (podobnie jak i "zwykłe" Cayenne).

  • zubidu

    Oceniono 9 razy 7

    Nie jest piękny, nie , nie , nie... wszystko wielkie, przesadne, taki porno wóz.

  • info0

    Oceniono 10 razy 6

    SUV = Sports Utility Vehicle. Przypominam tylko definicję twórcom, bo COUPE podwyższone to nie jest SUV.
    Kto siedział w X6 ten będzie wiedział o co chodzi. Użyteczności żadnej.

  • wymagany_login

    Oceniono 15 razy 5

    "Ładny SUV" to po prostu oksymoron.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX