Samochodem do Szwajcarii. Wyprawa Audi A6 Avant

Samochody segmentu E zostały wręcz stworzone do komfortowego pokonywania długich tras. O tym, jak sobie radzi w tej roli najnowsze Audi A6 Avant, przekonałam się podczas wyprawy do Szwajcarii.

Szwajcaria, która nie ma stolicy zaskakuje zróżnicowanym krajobrazem, bogatą kulturą, zabytkami oraz doskonałą jakością swoich produktów. To kraj dla miłośników dobrej kuchni i luksusowych towarów. Kojarzona ze znakomitej jakości zegarkami, scyzorykami, serami oraz najbezpieczniejszymi na świecie bankami.

W Szwajcarii obowiązują aż 4 języki urzędowe: niemiecki, francuski, włoski i retoromański Te regionalizmy sprawiają, że każda jej część ma niepowtarzalny charakter i zapewnia turystom moc wrażeń.

Równie niepowtarzalny charakter i moc ma nowe Audi A6 Avant. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu oddają ducha nowego języka stylistycznego marki. Podkreślają jego elegancki, a jednocześnie sportowy charakter. Całości dopełnia szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe.

Nad wnękami kół zastosowano wyraźnie zarysowane przetłoczenia, które podkreślają obecność napędu na cztery koła Quattro. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych zwiększa jego zwrotność i manewrowość. Auto zaprojektowane zostało tak, by zapewnić komfortowe a jednocześnie sportowe prowadzenie.

Nowe Audi A6 AvantNowe Audi A6 Avant fot. Sylwia Olszanka

Ale sportowych możliwości Audi A6 Avant nie da się w pełni doświadczyć na szwajcarskich drogach - tu ceni się spokój. O ile napęd na cztery koła na górskich, krętych i często ośnieżonych serpentynach sprawdzał się świetnie o tyle sportowego ducha auta skutecznie tłumiły liczne ograniczenia prędkości.

W terenie zabudowanym nie wolno przekroczyć 50 km/h, a poza nim nie pojedziemy szybciej niż 80 km/h. Limit na drogach ekspresowych to 100 km/h, natomiast na autostradach 120 km/h. Trzeba się pilnować, bo dynamika nowego A6 jest więcej niż zadowalająca.

Mandaty za przekroczenie prędkości są bardzo wysokie, a kary surowe. Za przekroczenie limitu o 20 km/h można stracić prawo jazdy na 3 miesiące.

Przy takich ograniczeniach bardzo przydatną funkcją w A6 Avant jest asystent wydajności, który przy pomocy danych pozyskiwanych z komputera, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i (o ile włączona jest funkcja nawigacji) również przebieg drogi.

Audi A6 Grand Tour Switzerland – wyjątkowa wyprawa z Audi

O zaletach najnowszego Audi A6 Avant miałam się przekonać w podróży do Szwajcarii. Nasza trasa wiodła z Warszawy do Wrocławia i stamtąd do Norymbergii. Następnie przez Sankt Gallen, Lucernę i Bazyleę. W sumie mieliśmy do przejechania ponad 3000 km.

Krajobraz SzwajcariiKrajobraz Szwajcarii fot. Sylwia Olszanka

Pewne jak w szwajcarskim banku

Audi A6 Avant z silnikiem Diesla o pojemności 3 litrów i mocy 286 KM, zestawionym z 8-stopniową, automatyczną skrzynią, napędem na cztery koła i masą systemów bezpieczeństwa to pewny i niezawodny partner w podróży.

Wnętrze urzekło mnie stylowym minimalizmem i konturowym oświetleniem ambiente, które uwypukla design. Dominuje w nim elegancki czarny panel z wbudowanymi ekranami dotykowymi. Ten minimalizm spodoba się nie tylko Szwajcarom, którzy cenią wysoką jakość ale nie lubią ostentacyjnych konstrukcji.

Audi A6 AvantAudi A6 Avant fot. Audi

A6 Avant rozpieszcza podróżujących ilością miejsca. Nie ma znaczenia, czy jest się kierowcą czy pasażerem. Fotele i tylna kanapa są bardzo wygodne. Także bagażnik nie pozostawia nic do życzenia. Ma pojemność 565 l (1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy).

Z punktu widzenia kierowcy, obsługa systemów pokładowych jest intuicyjna i logiczna. Nowoczesnym i wygodnym systemem operacyjnym MMI touch response można sterować z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy. 10,1-calowego ekranu – który służył nam do zarządzania nawigacją i systemami infotainment oraz położonego nieco niżej 8,6-calowego ekranu - do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i wprowadzania tekstu.

Audi A6 Avant to również inteligentny partner do dialogu. System obsługi głosowej odpowiada na komendy i pytania czerpiąc wiedzę z bazy danych zgromadzonych na pokładzie samochodu i pozyskując je z chmury danych. Standardowa możliwość personalizacji pozwala na stworzenie nawet siedmiu profili kierowców, uwzględniając w tym aż 400 ustawień.

W miastach - szczególnie w zatłoczonej Lucernie, w której wszechobecni na drodze są rowerzyści - bardzo pomocny był system hamowania awaryjnego oraz adaptacyjny asystent jazdy z funkcją przewężenia.

„Podążać najlepszą drogą dla użytkownika” to punkt widzenia AUDI. Tę konsekwencję widać w modelu Audi A6 Avant, łączącym dynamiczną stylistykę, elegancję, wygodę i bezpieczeństwo z gamą rozwiązań przydatnych podczas długich podróży.

Więcej o: