Nowy Volkswagen Golf później, niż się wszyscy spodziewali. VW tłumaczy to decyzją biznesową

Filip Trusz
Nowy Volkswagen Golf będzie miał premierę w tym roku. Jak donoszą niemieckie media, prezentacja ósmej generacji została jednak przesunięta. Nowy Golf ma zostać pokazany po Salonie we Frankfurcie.

Wiele osób spodziewało się, że nowy Volkswagen Golf zostanie zaprezentowany podczas jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jak donosi Bild, Volkswagen na pewno nowego Golfa do Frankfurtu jednak nie przywiezie. Inżynierowie wciąż zmagają się z drobnymi problemami technicznymi, a jeden z najważniejszych produktów marki musi być dopracowany w najdrobniejszym szczególe.

Przedstawiciele VW w rozmowie z Auto News Europe przyznali, że Golf nie jest jeszcze w 100 proc. gotowy, ale nie to jest powodem przesunięcia premiery. VW tłumaczy, że woli pokazać Golfa trochę później, żeby nie wprowadzać go na rynek w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, kiedy samochodowe premiery mało kogo interesują.

Inna sprawa, że największe premiery od jakiegoś czasu omijają Salony Samochodowe. Producentom po prostu nie opłaca się pokazywać nowego modelu podczas takiej imprezy, gdzie wystawiają się także inne marki.

Co już wiemy o nowym Volkswagenie Golfie?

Nowy Volkswagen Golf będzie zbudowany na tej samej platformie MQB Evo, z której korzysta aktualna generacja, ale ma to być MQB Evo po poważnych poprawkach. Mowa przede wszystkim o obniżeniu wagi o ok. 45-50 kg i większym rozstawie osi. Ten ostatni wpłynie oczywiście na przestronność wnętrza. Pojawiają się także informacje, że nowy Golf może mieć trochę większy bagażnik.

W kabinie możemy się spodziewać kolejnych zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy, bezpieczeństwa i najnowszej wersji systemu multimedialnego. Pod tym względem Volkswagen to lider praktycznie w każdym segmencie.

Pod maską także nie ma co spodziewać się rewolucji. Volkswagen postawi na jednostki trzy- i czterocylindrowe. Zgodnie z nową motoryzacyjną modą w ofercie nie powinno zabraknąć hybryd, oprócz klasycznej w ofercie prawie na pewno zagości wersja mild hybrid. Z czasem rodzina nowego Golfa powiększy się o sportowe wersje GTI oraz R. Hot hatche na bazie nowego Volkswagena mają być najszybsze i najmocniejsze w historii kompaktu z Wolfsburga.

Więcej o:
Komentarze (16)
Nowy Volkswagen Golf później, niż się wszyscy spodziewali. VW tłumaczy to decyzją biznesową
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: asd(R)

    Oceniono 17 razy 13

    Podobno jeden z pracowników zaparkował prototyp najnowszej generacji na placu gdzie stały obecne Golfy i teraz nie mogą go odszukać ;-) tak bardzo się od nich "różni" ;-))

  • avensis77

    Oceniono 14 razy 4

    Jakos nie lubie golfa.

  • gad_z_rakowa

    Oceniono 8 razy 4

    to coś czarne ze zdjęcia nie wygląda jakoś obiecująco..

  • bezy2008

    Oceniono 3 razy 3

    „Nowy Golf ma zostać pokazany po Salonie we Frankfurcie”
    „Jak donosi Bild, Volkswagen na pewno nowego Golfa do Frankfurtu jednak nie przywiezie.”

    Może pan Filip by się zdecydował

  • Gość: gość

    Oceniono 11 razy 1

    Też kiedyś śmiałem się z golfów, dopóki nie miałem okazji pojeździć (nie przejechać się tylko pojeździć po kilka tyś, km) nowym golfem i nowymi autami jego konkurencji (astra 5, megane, peugeot 308, octavia, citroen C4). Golf w porównaniu do nich jest znacznie lepiej dopracowany, a nudny wygląd i powolną ewolucję każdej "nowej" wersji zaczynam postrzegać jako zaletę i przemyślany umiar patrząc na przekombinowane kie, hyundaie i citroeny, ale to oczywiście kwestia gustu.

  • Gość: exc

    Oceniono 4 razy 0

    Jak słyszę NOWY golf lub passat to pękam ze śmiechu :)

  • saiv

    Oceniono 16 razy -4

    Na przestrzeni ostatnich 12 lat poruszałem się różnymi markami samochodów segmentu C. Były to auta służbowe w bogatszych wersjach. (golf VI, astra, focus, ceed, auris, obecnie golf VII) Jak tak się pojeździ więcej kilometrów to człowiek rozumie dlaczego golf kosztuje średnio 15, 20 tyś więcej od innych. Materiały lepsze, wszystko doskonalsze. Rozumie się też dlaczego wiele osób psioczy na golfa - bo nie ma tych dodatkowych 15, 20 tyś. Największy zawód - plastikowy i twardy w środku auris. Nie miałem okazji jeździć dłużej francuskimi i włoskimi więc tu się nie wypowiadam. Spory plus dla niepopularnego u nas pulsara .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX