Infiniti opuści Europę Zachodnią i Polskę. Przez słabą sprzedaż. Marka skupi się na USA i Chinach

Filip Trusz
Infiniti wycofuje się z Europy Zachodniej. Również z Polski. Japońska marka premium z naszą częścią świata pożegna się już na początku 2020 roku. Powodem jest nie tylko słaba sprzedaż, ale także nachodzące normy emisji.

Europejska klasa premium zdominowana jest przez producentów z Niemiec. Mercedes, Audi oraz BMW niechętnie oddają innym markom swoich bogatych klientów. Alternatywą dla niemieckiej Wielkiej Trójki jest oczywiście szwedzkie Volvo oraz japoński Lexus. Ostatnio do życia powróciła także włoska Alfa Romeo, która z modelami Giulia i Stelvio znowu stanowi ciekawą alternatywą.

Infiniti opuszcza Europę Zachodnią i Polskę

Na tej półce cenowej znajdziemy jeszcze Infiniti, markę premium, należącą do Nissana. Infiniti jednak nigdy nie zdobyło na Starym Kontynencie tak mocnej pozycji, jak np. Lexus.

Automotive News podaje, że sprzedaż Infiniti w Europie w zeszłym roku spadła aż o połowę i wyniosła tylko 5800 sztuk.

Właśnie dlatego Nissan postanowił wycofać Infiniti z Europy Zachodniej. Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, również z Polski, co potwierdził rzecznik prasowy Grupy PGD (polski dystrybutor marki). Japończycy nie zamierzają jednak opuszczać Europy Wschodniej, a zwłaszcza Rosji, gdzie auta Infiniti cieszą się dużą popularnością.

Infiniti QX60Infiniti QX60 fot. Filip Trusz

Normy emisji i brexit

Jeszcze w tym roku zakończona zostanie produkcja Infiniti Q30 oraz QX30 w Zjednoczonym Królestwie. Brexit to kolejny powód, dlaczego marka ucieka z Europy.

Tak samo, jak coraz bardziej restrykcyjne normy emisji - Infiniti przy tak małej sprzedaży nie opłaca się dostosowywać swoich aut do europejskich przepisów. Tego problemu nie ma np. we wspomnianej Rosji.

Zobacz wideo

Jaka przyszłość czeka Infiniti?

Infiniti skupi się przede wszystkim na rynkach, gdzie cieszy się mocną pozycją. Priorytetem będą oczywiście Stany Zjednoczone oraz Chiny. W USA Japończycy chcą jeszcze bardziej rozbudować swoją ofertę SUV-ów.

Marka zapowiada także elektryfikację całej gamy i odejście od silników Diesla, a te wciąż są popularne w naszej części świata.

Źródło: Automotive News, moto.rp.pl

Więcej o:
Copyright © Agora SA