Zmiany w leasingach miały załamać rynek. Wszystko wskazuje jednak na to, że nic takiego się nie wydarzy

Piotr Kozłowski
Eksperci byli w błędzie. Marki premium w Polsce radzą sobie doskonale, notując kolejne wzrosty sprzedaży. A na początku tego roku miało być zupełnie inaczej.

Początek roku miał załamać rynek leasingów w Polsce. Wszystko przez nowe przepisy podatkowe uderzające w tych, którzy byli zainteresowani zakupem samochodów droższych niż 150 tys. zł - od 1 stycznia wartość rat leasingowych jest kosztem podatkowym wyłącznie do tej kwoty. Jak wynika z najnowszych danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, nowe przepisy nie odstraszyły jednak przedsiębiorców - obawy ekspertów i komentatorów były przedwczesne.

Marki premium mocno w górę

W lutym 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 5 671 samochodów klasy premium, o 12,5 proc. więcej w porównaniu ze styczniem tego roku oraz o 18,6 proc. więcej w zestawieniu z lutym roku 2018. Sprzedaż aut w tym segmencie zachowywała się odmiennie niż cały rynek nowych samochodów osobowych, w przypadku którego wzrosty rok do roku były na minimalnym plusie. W styczniu i w lutym 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 10 712 aut klasy premium, o 7,8 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

- czytamy w raporcie przygotowanym przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Najpopularniejsze marki i modele premium w Polsce

W lutym tego roku najwięcej samochodów klasy premium sprzedał w Polsce Mercedes (2897 samochodów, czyli 0 10,4 proc. więcej niż rok temu - do wyniku nie wlicza się osobowych wersji vanów, ale uwzględnia się klasę V). Drugie było BMW (2509 i ogromny skok procentowy wynoszący 62 proc. względem lutego 2018), a trzecie Audi, które sprzedało 1926 samochodów. Audi było jedyną marką z "wielkiej trójki", które zaliczyło spadek sprzedaży względem ubiegłego roku (aż o 25,5 proc.). Czwarte było Volvo, które deptało marce z Ingolstatd po piętach - sprzedało 1754 (+11,7 proc.). Kolejne marki w zestawieniu są daleko w tyle.

W zestawieniu najpopularniejszych modeli premium lider pozostaje bez zmian - polski rynek zdominowało Volvo XC60, które z wynikiem 454 sprzedanych egzemplarzy zostawiło w tyle BMW serii 5 (308) i BMW serii 3 (238). 

Więcej o:
Komentarze (15)
Zmiany w leasingach miały załamać rynek. Wszystko wskazuje na to, że nic takiego się nie wydarzy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Max

    Oceniono 9 razy -5

    proponuje zatem przypomniec co Wyborcza pisala o nowych przepisach leasingowych. Jak wyklinala PiS w najbardziej wymyslny sposob i wieszczyla ponuro o zalamaniu na rynku leasingu, katastrofie ekonomicznej, finansowym tsunami, ze bedzie nedza, bieda, torba i kij.

    Jak zwykle wizjonerzy z Czeskiej sie mylili. Jak z prezydentem Trumpem, Brexitem, wyborach 2015, ciezarnej zakonnicy na pasach, 500+ i zalamaniu ekonomicznym, ktore przez 500+ mialo niechybnie miala nastapic juz w 2016 roku.

    O sromotnej klesce Orbana w wyborach rok temu czy porazce Erdogana, majacej nastapic w referendum w Turcji to juz litosciwie nawet nie wspomne. Zastanawiam sie tylko dlaczego Czerscy nawet krzty honoru nie maja i nie wystekaja nawet slowa przeprosin.

  • Gość: polak maly

    Oceniono 2 razy 0

    a gdzie te marki premium?

  • Gość: Kuba

    Oceniono 2 razy 0

    Oczywiście, że są to samochody rejestrowane na umowy podpisane przed końcem roku.

  • Gość: Kryspin cesarz internetu

    Oceniono 2 razy 0

    Xc60 oczywiście piękny samochód ale wiadomo że litraż czyli 2.0 robi z akcyza swoje, poza tym Volvo premium, hmm no może tak, raczej temat rozbija się o samochód za 500k tutaj zakup w Polsce to będzie potężną strata porównując do roku poprzedniego, więc kto bedzie mógł kupi na firmę w Cz albo De

  • Artur Kaczmarek

    Oceniono 4 razy 0

    Autor chyba nie wziął pod uwagę, że większość nowo rejestrowanych aut to leasingi podpisane w zeszłym roku. Teraz są tylko odbierane i rejestrowane. Stąd duży wzrost rejestracji

  • owrank

    Oceniono 1 raz 1

    To są rejestrowane umowy podpisane w 2018 a poza tym wiadomo przecież że pod koniec 2018 roku na wszystkie auta sztucznie podniesiono cenę a teraz ceny transakcyjne spadna o około 15 procent i efekt zmian podatkowych w leasingach zostanie w znacznym stopniu wzięty na siebie przez producentów aut premium. A jaki rabat mogą dać tacy producenci to wiedza Ci którzy kupowali np. Audi a6 w 2017 roku i przy cenie xennikowej 215 ys. Zł cena transakcyjne spadała do 160 tys. Zl

  • Gość: jfghh

    Oceniono 5 razy 1

    byłem w salonie mercedesa przed świetami w tym gorącym okresie, nawet mnie obsłużyć nie chcieli, teraz to mam was w dupie was i te gowniane leasingi i ten wasz gowniany kraj , przynajmniej skończy się robienie w uja przez januszy biznesu pracownik 15 letnim ruplem a janusz biznesu mercedesem S-ką za pół bańki

  • Gość: Maciej

    Oceniono 5 razy 1

    Zgadzam się z przedmówcami. To są leasingi podpisane przed nowym rokiem na starych zasadach, a tylko odebrane i zarejestrowane po nowym roku. Dobrobyt skończy się po pierwszej połowie roku.

  • poparzony

    Oceniono 6 razy 2

    efekt 500+ ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX