Genewa 2019 - Aurus Senat - Rosjanie wchodzą do gry o serca i portfele VIP-ów

Aurus Senat w Genewie zalicza swój europejski debiut. W Szwajcarii zobaczyliśmy dwie wersje Senata, obydwie chcą powalczyć o serca bogaczy ze Starego Kontynentu.

Władimir Putin uroczyście ogłosił powstanie nowej marki jeszcze w zeszłym roku. Do targów w Genewie działalność Aurusa była ograniczona tylko do rynku rosyjskiego. Teraz Aurus rusza na podbój Europy.

W Genewie zobaczyliśmy dwa auta rosyjskiej marki. Aurus Senat sedan to cywilna odmiana modelu z rozstawem osi wynoszącym 3300 mm i długością 5630 mm. Z kolei Senat limuzyna to opancerzone auto dla VIP-ów i polityków. Ma aż 6630 mm długości i 4300 mm rozstawu osi. To właśnie takim samochodem jeździ Władimir Putin.

Pod maską obydwu modeli pracuje ok. 600-konny silnik V8, który rozpędza sedana do 100 km/h w 6 sekund, a znacznie cięższą limuzynę - w 9 sekund.

Aurus SenatAurus Senat fot. Filip Trusz

Aurus podpatruje Rolls-Royce'a nie tylko pod kątem stylistyki, ale także szerokich możliwości personalizacji. Rosjanie chcą w przyszłości zbliżyć się ilośćią opcji i możliwości dostosowania swojej wymarzonej limuzyny do Brytyjczyków, Rolls-Royce'a i Bentleya.

Choć Aurus rozpoczął przyjmowanie wstępnych zamówień na Senata, to kupno może na razie graniczyć z cudem. Aurus ma bardzo ograniczone moce produkccyjne, które w przyszłym roku wzrosną do 5000 sztuk rocznie. Wtedy auta na poważnie mają ruszyć na podbój Europy. Aktualnie Senata chłonie rynek rosyjski, głównie za sprawą przeróżnych państwowych instytucji.

Aurus SenatAurus Senat fot. Filip Trusz

Aurosowi będziemy się z pewnością przyglądać. Niedługo powinniśmy poznać dokładne szczegóły techniczne projektu. Rosjanie podkreślają, że auto zostało opracowane w ich kraju (podobno włącznie z silnikiem i płytą podłogową), jeśtemy ciekawi, czy to prawda.

Aurus SenatAurus Senat fot. Filip Trusz

Więcej o:
Copyright © Agora SA