Genewa 2019 - debiutuje Polestar 2

Oddzielanie się sportowych marek od firm-matek to coraz bardziej popularna praktyka. Podobną drogą podążył Polestar, który z usportowionych wersji Volvo postanowił zostać niezależną marką. Po pierwszej hybrydzie przyszedł czas na elektrycznego sportowca. Jaki jest Polestar 2?

Polestar 2 to auto o napędzie czysto elektrycznym. Model powstał na platformie CMA, którą współdzieli m.in. z Volvo XC40 oraz chińskim Lynk&Co 01. Do napędu służą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 402 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 660 Nm. Pojemność akumulatorów to 78 kWh, co ma pozwolić na pokonanie 500 km na jednym ładowaniu.

Polestar 2Polestar 2 fot. Polestar

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać mniej niż 5 sekund. W gamie ma pojawić się także wersja Performance, jednak nie wpłynie ona na moc auta, a jedynie na sportową charakterystykę prowadzenia. na pokład trafią m.in. hamulce Brembo, sportowe zawieszenie z amortyzatorami marki Ohlins i 20-calowe felgi, a we wnętrzu znajdziemy złote pasy bezpieczeństwa.

Wnętrze Polestara 2 przypomina te, które znamy z najnowszych modeli Volvo oraz z Polestara 1. Nowością jest 11-calowy dotykowy ekran, który znalazł się na środku konsoli centralnej. System multimedialny został opracowany na platformie Android, przez co oferuje szeroką możliwość łączności z usługami Google.

Polestar 2Polestar 2 Zuzanna Krzyczkowska

Więcej o:
Copyright © Agora SA