Genewa 2019 - Cupra Formentor to pierwszy niezależny model nowej marki

Podczas salonu samochodowego w Genewie Cupra, już jako niezależna marka, zaprezentowała swój pierwszy "autorski" model. Cupra Formentor to SUV, który nie ma swojego odpowiednika w marce Seat.

Cupra jako marka powstała rok temu, a krótko na świat przyszedł model Cupra Ateca, bazujący na hiszpańskim SUV-ie. W Genewie zadebiutował Formentor - pierwsze "dziecko" nowo powstałej marki, stworzone zupełnie od podstaw. Model ten nie ma swojego odpowiednika w Seacie - został zaprojektowany od nowa.

Nowy hiszpański SUV posiada napęd hybrydowy typu plug-in, który generuje 245 KM. Swoją nazwę zawdzięcza przylądkowi Formentor - jednemu z najbardziej malowniczych miejsc na Majorce. Choć Cupra została niezależna marką, jak widać kontynuuje tradycje Seata jeśli chodzi o nazewnictwo modeli - "imiona" samochodów wymyślane są na podstawie różnych miejsc w słonecznej Hiszpanii.

Cupra Formentor ConceptCupra Formentor Concept Zuzanna Krzyczkowska

Do napędu Cupry Formentor posłużył układ hybrydowy typu plug-in o mocy systemowej  245 KM, która trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DSG. W trybie czysto elektrycznym auto będzie mogło przejechać maksymalnie 50 km. Na pokład (a raczej pod) trafi także progresywny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, czyli tzw. szpera.

Choć model zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie to wersja koncepcyjna, w praktyce wygląda jak zupełnie seryjne auto. Można zatem przypuszczać, że wersja produkcyjna nie będzie zanadto różniła się od tego, co mogliśmy oglądać podczas Geneva Motor Show 2019.

Cupra Formentor ConceptCupra Formentor Concept Zuzanna Krzyczkowska

Więcej o:
Komentarze (1)
Genewa 2019 - Cupra Formentor to pierwszy niezależny model nowej marki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: SKF

    Oceniono 1 raz -1

    Europejscy producenci zaczynaja robic badge engineering tak jakbysmy zyli w USA w latach 80tych. Wielkiej trojce nie wyszlo to na dobre, nie sadze zeby europejskim producentom to wyszlo. Nikt nie bedzie wybieral marki Cupra zamiast Mercedesa. Rynek nie ma tyle miejsca na marki premium. Rynek samochodow nie ma gdzie urosnac. Gestosc zaludnienia w Europie jest juz wysoka, populacja nie rosnie, ci ktorym samochod jest potrzebny maja samochody. Zarobki nie rosna tak szybko jak ceny samochodow.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX