Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Genewa 2019 - nadchodzi Audi Q4 e-tron, elektryczny miejski SUV klasy premium
W zeszłym roku w Genewie zadebiutowało Audi e-tron. Wówczas jeszcze w kamuflażu, było czymś zupełnie nowym dla marki spod znaku czterech pierścieni. Teraz na genewskiej scenie pojawił się bardziej kompaktowy model elektrycznego SUV-a – Q4 e-tron concept.
Audi Q4 e-tron concept Zuzanna Krzyczkowska
Dwa elektryczne silniki montowane w Audi Q4 e-tron concept generują moc systemową 300 koni mechanicznych, a napęd trafia na cztery koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. Duży akumulator o pojemności 82 kWh zajmuje praktycznie całą przestrzeń podwozia, ale oferuje bardzo obiecujący zasięg – na jednym naładowaniu przejedziemy 450 kilometrów. Akumulator może być ładowany z maksymalną mocą 125 kW, zatem by go naładować do 80 procent, wystarczy zaledwie 30 minut.
Największy w klasie
Audi Q4 e-tron concept został zbudowany na platformie MEB dostosowanej do samochodów elektrycznych. Platforma ta początkowo służyła jako baza dla elektrycznych samochodów popularnego segmentu A, ale teraz jest najlepszym dostępnym rozwiązaniem technicznym dla różnych marek i można ją stosować do wielu różnych samochodów elektrycznych. MEB pomaga również „przebić się” mobilności elektrycznej nawet w tak wrażliwym na zmiany cen segmencie, jakim jest segment aut kompaktowych.
Audi Q4 e-tron concept Zuzanna Krzyczkowska
Nowy elektryczny SUV Audi mierzy 4,59 m długości, 1,90 m szerokości i 1,61 m wysokości. Z takimi wymiarami plasuje się w czołówce segmentu kompaktów. Rozstaw osi 2,77 m oferuje bardzo przestronne wnętrze. Z racji tego, że w samochodzie nie ma tunelu środkowego, Q4 e-tron concept oferuje zarówno z przodu, jak i z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi.
Audi Q4 e-tron concept daje pogląd na to, jak wyglądać będzie piąty, seryjnie produkowany elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Model ten trafi do sprzedaży pod koniec roku 2020. Jednak już pod koniec marca 2019 roku do sprzedaży trafi Audi e-tron. W kolejnych miesiącach tego roku zaprezentowane będzie jeszcze Audi e-tron Sportback, a na chińskich drogach pojawi się Audi Q2L e-tron, zaprojektowane specjalnie na tamtejszy rynek.
Do produkcji seryjnej Audi Q4 e-tron concept trafi na przełomie 2020 i 2021 roku.
Audi Q4 e-tron concept Zuzanna Krzyczkowska
-
Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
-
Euro NCAP rozbija Teslę Model X, Porsche Taycana i Skodę Octavię. Wszyscy na pięć gwiazdek? [FILMY]
- Dlaczego nie warto tankować samochodu około godziny 16:00
- Nowy Volkswagen Golf - opinie Moto.pl. Ósma generacja protoplasty samochodów kompaktowych
- Audi Q3 Sporback - SUV w sportowym wydaniu
- Audi Q3 Sporback - SUV w sportowym wydaniu
- Audi Q8 to SUV, który powstał, by imponować. W dwóch nowych wersjach onieśmiela też osiągami
Forum
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (28)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (29)
- Luksus - trochę pomieszane.... (40)
- Nissan (14)
- Quba u was chyba smogu nie ma? (28)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (31)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (121)
pszczolkaprezesa
0
czyli ładują silnik(i) 220 kW bo auto w rzeczywistości potrzebuje do przejechania 100 km 18 kWh. Czyli średnia moc silnika wynosi 18 kW.
Zmniejszenie mocy silnika pozwala zmniejszyć masę auta,a zwiększyć zasięg, zmniejszyć cenę.
Ale bezmózgi patrzą na moc silnika, a nie na potrzeby auta.