Genewa 2019 - Nowa Toyota GR Supra wita się z europejską publiką

Filip Trusz
Nowa Toyota Supra to jedna z najważniejszych premier ostatnich miesięcy. W Genewie nowa Supra prezentuje się szerszej, europejskiej publiczności.

Nowa Toyota Supra to zdecydowanie jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów ostatnich lat. Auto oficjalnie zaprezentowano na początku stycznia, teraz przyjechało do Europy.

Toyota GR Supra - pod taką nazwą kryje się najnowsza, piąta generacja modelu Supra. Fani czekali na ten model od sierpnia 2002 r., kiedy to Toyota zakończyła produkcję poprzedniej Supry. Bliźniacze BMW Z4 to roadster, a Supra będzie oferowana tylko jako coupe. Nowa Supra to samochód dwuoosobowy. Długość japońskiego coupe to 4379 mm, a rozstaw osi wynosi 2470 mm, czyli mniej niż w GT86 (2570 mm). Rozkład masy to idealne 50:50.

Nowe coupe powstało we ścisłej współpracy z BMW. Właśnie dlatego sercem Toyoty GR Supry będzie 6-cylindrowy, rzędowy silnik, który stworzyli niemieccy inżynierowie. Ma 3 litry pojemności, 340 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Nikt nie powinien narzekać - 4,3 sekundy do pierwszej setki i 250 km/h prędkości maksymalnej. Waga takiej Supry dobija do 1500 kg.

Dostępna będzie także mniejsza i tańsza (akcyza) 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l. Za ten silnik również odpowiada BMW. Słabsza Supra ma się legitymować przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną również ograniczono do 250 km/h. Toyota GR Supra z mniejszym silnikiem waży 1355 kg.

Więcej o:
Komentarze (9)
Genewa 2019 - Nowa Toyota Supra wita się z europejską publiką
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gatt

    0

    Świetny, japoński wygląd i osiągi niczego sobie :) co do silnika to chcę zobaczyć jak sprawuje się na torze. Znając toyotę fani supry będa zadowoleni :)

  • Gość: Grzesiek

    Oceniono 2 razy 0

    Internet daje możliwość pisania takich bzdur że silnik od bmw to profanacja supry.Ten silnik przeszedł przez wszystkie testy wytrzymałościowe przez jakie normalnie przechodzą silniki Toyoty. rzeczywiście GR jest inna niz jej poprzedniczka, ale nadal piękna. Osiągi też niczego sobie. Chciałoby sie takim pojeździć :)

  • Gość: Piotr

    Oceniono 1 raz -1

    Nikt tego nie kupi. Przyszłość to samochody elektryczne ich osiągi moment obrotowy bije na głowę Suprę. Np. Tesla Model S. :-)

  • don_pedro_deszczowiec

    Oceniono 1 raz -1

    Przepraszam fanów Supry, ale to auto jest tylko atrapą tego czym powinno być. Brak manuala. Brak hamulca ręcznego. Waga 1500 kg. Chyba będzie wielu, którzy będą rozczarowani, bo dostaną wyrób BMW Supropodobny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX